Oj, vad "spännande" att det finns flera här som har dystymi! Jag var på väg att skriva "roligt", men det är det ju inte egentligen...
Ska börja med att be om ursäkt för att jag inte skrivit tidigare. Jag har tre små barn och hela familjen har varit sjuka, så datorn har inte precis blivit prioriterad.
Jaha, så Ior har också fått diagnosen! Det var ju inte speciellt oväntat... Självklart ska han få bli trådens maskot! Han är min absoluta favorit, dessutom!
Lite kort om mig:
Jag har väl mer eller mindre varit deppig och sur i hela mitt liv och med tonåren så kom även depression svackorna. Jag borde ha sökt hjälp för länge sen, redan som tonåring men jag var så rädd för att vara allvarligt psykisktsjuk så jag vågade inte.
Efter första barnet blev det tufft att hantera deprissionerna samtidigt som jag ville vara en bra mamma. Men jag lyckades dölja detta för omgivningen.
När jag sen blev trebarnsmor, så blev det för mycket -hela mitt liv höll på att gå i bitar och för barnens skull så tvingade jag iväg mig själv till läkarn och fick anti-depressivt och tid hos kurator.
Nu, ett år senare så mår jag så fantastiskt bra! Hoppas att det kommer att vara för resten av mitt liv! Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. Jag äter fortfarande Zoloft och ska nog fortsätta med det ett tag framöver och jag håller på att avsluta min kuratorskontakt. (Men, oj, vad jag kommer att sakna henne!)
Men jag har så mycket jag vill prata om med likasinnade!
"En till" och "Butter"... hur har ni det? Har ni familj? Hur går det för er isåfall?
Jag fick min diagnos alldeles nyligen, som jag skrev förut och blev väl inte förvånad, fast jag hade aldrig hört talas om det tidigare.
Nä, nu måste jag koppla av lite vid tv'n en stund innan jag nannar kudden.