Inlägg från: Barnärbäst |Visa alla inlägg
  • Barnärbäst

Blanda biologiska och adopterade barn - berikande eller dömt att misslyckas?

Nej, varför skulle det vara något problem? Har också tre biologiska barn och ska adoptera. Barnet är är väldigt önskat och kommer att bli lika älskad som biobarnen! Har också bara positiva erfarenheter av familjer med både biologiska barn och adopterade barn.  Ett barn är ett barn, det spelar ingen roll vilken mage det legat i, inte för mig i alla fall. Jag tror verkligen inte att blod är tjockare än vatten. Men man ska inte adoptera bara för att man vill hjälpa ett barn (så att barnet sedan kommer att känna tacksamhetsskuld). Man ska adoptera för att man önskar och vill ha ett barn! 

• Barnärbäst

Man längtar efter varje barn man får (om barnet är önskat dvs), oavsett om det är syskon eller inte (dvs om man har barn tidigare, adopterade eller biologiska). Tror oavsett det är viktigt att det adopterade barnet inte känner att det är ett sämre alternativ för föräldrarna (att föräldrarna hellre ville ha ett biologiskt barn). Att barnet känner sig älskat är viktigast! Det är vad jag tror. Sedan om det är biologiskt eller inte, syskon eller inte, det tror jag inte spelar så stor roll. Det är min erfarenhet i alla fall!

Svar på tråden Blanda biologiska och adopterade barn - berikande eller dömt att misslyckas?