Inlägg från: MoonlightRose |Visa alla inlägg
  • MoonlightRose

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Tealhawk skrev 2012-04-28 19:46:27 följande:
    Det är inte säkert. Ifall han skulle suga TS tom skulle han ju dö själv så först måste han ju hitta någon annan tjej att dricka från.

Jag tycker denna tråd är ganska intressant, sann eller inte :)
    tror knappast en äldre mystisk man, som är vampyr och bra i sängen får problem med att hitta någon tillsvidare. Flört

Ja, det är den
  • MoonlightRose
    Lady32 skrev 2012-04-28 19:47:42 följande:
    TS: Hur gammal är du? Frågan känns lite relevant i sammanhanget, tycker jag. Över 18? 
    hon skrev tidigare att hon var 18
  • MoonlightRose
    drained skrev 2012-04-28 20:22:19 följande:
    Alltså det är svårt att ge dig ett konkret bevis eller försöka "förklara" utan att ha träffat honom personligen. Om du förstår hur jag menar? Dessutom försvann alla mina spår av fundersamhet över om han var äkta under min ritual. Men ritualen är som sagt högst personlig och även om jag FICK berätta allt som hände under den  skulle det nog inte ge dig så mycket mer "bevis". Men annars är det så tydligt så fort han kommer in i mitt rum. Han ÄR bortom den här världen. Och samtidigt är han det mest naturliga jag nånsin haft i mitt liv. Han hör hemma med mig.
    ok, tänkte på vad som bevisat det för dig.

För en ritual kan alla göra, och om man binder sig tillnågon så ska ni känna varandra, inte bara han dig, utan du även han på samma sätt. Om han inte kan dela hela sin historia med dig, så finner jag det märkligt. spec om han introducerade dig första gången ni träffades.

Men jag förstår hur du menar, skulle inte ha något emot att träffa han och få veta 
  • MoonlightRose
    Kattdamen skrev 2012-04-28 20:30:22 följande:
    Innan jag gifte mig med min man var jag tillsammans med honom.

Men eftersom det var ett långdistansförhållande så blev det jobbigt till slut. Men vi är fortfarande goda vänner och träffar varandra någon gång om året.
    Hjärtahan är min. och hans polare,  spec steveDrömmer
  • MoonlightRose
    Kattdamen skrev 2012-04-28 20:34:33 följande:
    Jag skrev ju att han var ett x.

Men vi är som sagt goda vänner fortfarande. Han kommer nog och hälsar på i sommar några dagar och turistar lite.
    ja, jag ville bara klargöra för alla andra, {#emotions_dlg.djavulsk} då han är min slampa
  • MoonlightRose
    drained skrev 2012-04-29 17:48:31 följande:
    Gårdagen var fantastisk.

Släckte ner datorn efter min sista uppdatering och sen hoppade jag in i duschen och gjorde mig fin för honom.

När jag kom in igen sen i sovrummet var han redan där på min säng. <3

Så vi låg bara och pratade och hade det mysigt hela kvällen. var helt underbart som alltid...

Jag nämnde till honom att jag postat en tråd på internet anonymt om vår relation för att få "skriva av mig".
    Var lite orolig hur han skulle reagera. Om han skulle bli arg på mig eller så. Men han bara log väldigt brett och omfamnade mig. Sen frågade han lite nyfiken "vad sa de då?". Efter att ha funderat lite svarade jag bara  "äh...lite blandat. en del dumma grejer...en del snälla. en kille ville göra en dokumentär om oss". Han kommenterade det inget mer utan bara höll om mig. Han förstod vad det är jag går igenom just nu.

Sen frågade jag honom om han kunde berätta om nånting historiskt han själv varit involverad i. Han låg bara tyst en bra stund. Sen svarade han bara "inte nåt som står i era böcker...tja än iallafall. men i våra".  Jag frågade om han kunde ge mig ett exempel men då sa han bara "sen. när du är redo". Då släppte jag det. Sen kysste han mig. Och resten av världen försvann. :)
    hade varit kul att veta oavsett om det inte fanns i våra historie böcker
  • MoonlightRose
    drained skrev 2012-04-29 18:02:22 följande:
    Håller med. Men samtidigt vill jag inte att han ska tycka att jag är för tjatig om hans förflutna heller.

Mm han kommer och går precis som han vill.

Alltså om jag förstått honom rätt har han varit med om väldigt mycket (uppenbarligen) men inte direkt medverkat i nåt som vi ser som historiskt efter han blev en vampyr. Efter han blev det har han hållt sig mest till sitt egna samhälle. Vad nu det är för samhälle vampyrer har...
    det tycker jag han alt får tåla, börjar man prata om något spännande så får man ta och berätta resten med.
  • MoonlightRose
    Krambjörn skrev 2012-04-29 18:11:50 följande:
    Alltså hur kan så många tro på detta?
    Fattar ni inte att varken TS eller hennes påhittade vampyr snubbe inte är sanna?!?

Detta är ju stackars människor som lever i en fantasivärld som verkligen tror på tomtar och troll   
    tror inte det är många som tror. Personligen så anser jag mig inte ha rätten att bestämma vilkas upplevelser som är sanna eller inte.  Och sålänge ingen skadas så är det ju inget direkt problem

Men likväl är det intressant.
  • MoonlightRose
    drained skrev 2012-04-29 18:18:26 följande:
    Jag kanske får stå på mig lite mer. Men är svårt runt honom...blir ju helt svag bara jag tänker på honom.

Du får tro precis vad du vill. Förändrar inte att jag vet att det är sant.

Såklart det lär ha påverkat honom. Han är ju bara inte komfortabel att prata så mycket om sig själv. Det jag frågade var om han direkt hade varit med och påverkat nåt historiskt.
    gör det, om han nu känner dig innan och utan borde han kunna berätta det. Han borde ju veta nu om han kan eller inte kan lita på dig
  • MoonlightRose
    drained skrev 2012-04-29 18:35:02 följande:
    Inte säkert att han får på grund av sina regler. Men känns onekligen som en en del av det sitter i att han fortfarande inte litar på mig än till 100%. Som du säger borde han dock känna att han KAN lita på mig eftersom han kan läsa av mig så oroligt bra annars. Tror han har haft dåliga erfarenheter sen tidigare och är väldigt försiktig med vad han delar med sig av.

Det är inget vi diskuterat direkt utan han har mest bara gett mig hintar om att hans liv både som människa och vampyr har varit väldigt tufft. Han har sett mycket och varit med om mycket. Känns nästan ibland som han skyddar mig från vissa saker genom att inte berätta om dem. Han är ofta lite undvikande eller kryptisk om jag ställer honom en direkt fråga om hans liv.

Vet ej.
    tror faktiskt att dessa regler skulle innefatta att inte berätta första gången man träffas, utan att det kommer fram gradvis. För dessa regler förmodar jag är tillfär att hålla dem skyddade från omvärldens vanliga människor, och då är ju informationen av dem mindre viktigt än själva vetskapen om deras existens.

Fast är ju konstigt, om han näst intill kan läsa dina tankar, litar på dig tillräkligt mycket för att dela sin hemlighet med dig, så borde han väl kunna prata om resterande saker med. Och för att dela det med dig måste han ju ha litat på dig
  • MoonlightRose
    Tommye skrev 2012-04-29 18:56:02 följande:
    Intressant läsning den här tråden. 

Du säger att han är försiktig med informationen. Hur försiktig är man om man efter 3! månader berättar att man är vampyr? Även hur mycket man tror att man känner varandra eftersom man är så förälskade så är inte tre månader en lång period, definitivt inte för någon som levt i över 100 år?  
    som jag läst  så berätta han det första kvällen
  • MoonlightRose
    drained skrev 2012-04-29 19:45:24 följande:
    Nej, absolut inte om du frågar mig idag. Jag har alldeles för mycket annat i mitt liv att tänka på...att vara tillsammans med en vampyr är nog mycket för mig just nu. Hade du velat bli det om du varit i mina skor? Nyfiken.

Det bästa. Oj. Allt. Allt i mitt liv har blivit förstärkt. Även oro och rädslor men de positiva känslorna väger hela tiden över. Om han gjorde slut med mig idag skulle jag bli...jag kan inte föreställa mig det om jag ska vara ärlig. När han är runt mig känner jag mig hel. Han kompletterar mig och jag honom. Skulle känna mig tom om han försvann. Kan inte säga hur jag skulle reagera i det scenariot.

Tänker du inom nåt speciellt område eller bara allmänt? Just det där med att skydda sig själv, mig och andra vampyrer är såklart det viktigaste för honom. Det är nåt som allt annat måste byggas på vilket jag såklart respekterar. :)
    ungefär, vilka regler som han måste följa.  
  • MoonlightRose
    Dorian Ertymexx skrev 2012-04-29 19:47:04 följande:
    Indeed. Träffade en gothtjej för en massa år sedan som gjort just sådant. Hon gillade också att bitas tills det blödde, vilket jag inte tyckte var så charmerande.
    jag var liknande sån,

eller en goth tjej, Fick även ett vida spritt rykte om att vara en vampyr, som drack andras blod.
  • MoonlightRose
    Dorian Ertymexx skrev 2012-04-29 19:55:25 följande:
    Har du slutat vara goth?
    inte direkt, är bara mindre extremt. men innerst inne kommer jag nog altid vara det.

(ska tillläga att jag aldrig druckit någon annans blod. eller försökt vara någon vampyr eller dylikt. utan var då vad andra sa. var enhel del, som är rätt kul när man hör dem.) 
  • MoonlightRose
    drained skrev 2012-04-29 20:03:23 följande:
    Jag är rätt säker på att de har nån slags egen lagstiftning. Vad exakt som står i den får man nog dock inte veta som människa. Men hade varit väldigt intressant att få läsa den. Sen verkar det handla mycket om att han helt enkelt får använda sitt förnuft till att inte göra eller säga saker som kan medföra för stora risker. Att fel människor får reda på att han är vampyr och sånt.
    ok, är väl det jag tänkte mest på. För verkar som sagt lite konstigt att han får inviga dig första gången ni träffades, men får inte berätta något annat efter.
    För är väl bättre att vara mer försiktigt och lära känna personen ordentligt först innan man berättar. Och då att man sedan kan ge mer förklaring
  • MoonlightRose
    Dorian Ertymexx skrev 2012-05-01 19:46:52 följande:
    Jag tycker det är precis lika märkligt att tro på troll och féer. Eller gud, för den delen. Skillnaden är att ingen, kristi brud åsido, tror sig vara ihop med gud.
    det har jag hört massor av gånger. bara inte att han kommer och ligger med dem. men tillsammans skall de vara
  • MoonlightRose
    Dorian Ertymexx skrev 2012-05-01 19:57:32 följande:
    Ehheh, ja, du bevisar mig inte direkt fel...
    kanske inte, påpekade endast vad jag hört vissa säga att det är tillsammans med gud
Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)