drained skrev 2012-04-29 18:35:02 följande:
Inte säkert att han får på grund av sina regler. Men känns onekligen som en en del av det sitter i att han fortfarande inte litar på mig än till 100%. Som du säger borde han dock känna att han KAN lita på mig eftersom han kan läsa av mig så oroligt bra annars. Tror han har haft dåliga erfarenheter sen tidigare och är väldigt försiktig med vad han delar med sig av.
Det är inget vi diskuterat direkt utan han har mest bara gett mig hintar om att hans liv både som människa och vampyr har varit väldigt tufft. Han har sett mycket och varit med om mycket. Känns nästan ibland som han skyddar mig från vissa saker genom att inte berätta om dem. Han är ofta lite undvikande eller kryptisk om jag ställer honom en direkt fråga om hans liv.
Vet ej.
tror faktiskt att dessa regler skulle innefatta att inte berätta första gången man träffas, utan att det kommer fram gradvis. För dessa regler förmodar jag är tillfär att hålla dem skyddade från omvärldens vanliga människor, och då är ju informationen av dem mindre viktigt än själva vetskapen om deras existens.
Fast är ju konstigt, om han näst intill kan läsa dina tankar, litar på dig tillräkligt mycket för att dela sin hemlighet med dig, så borde han väl kunna prata om resterande saker med. Och för att dela det med dig måste han ju ha litat på dig