Inlägg från: drained |Visa alla inlägg
  • drained

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Det här är TS. Kan inte längre posta anonymt pga att tråden flyttats från relationsproblem till sandlådan. Fick göra det här kontot för att fortsätta svara på era frågor eftersom jag fortfarande vill vara "anonym".

Anonym (norrlänning) skrev 2012-04-28 12:03:14 följande:
    I vilken ålder slutar kroppen att åldras? för vad jag har sett på film så finns dom i alla möjliga åldrar? är det valfritt?
    Den uppfattning jag har är att du fryser direkt i den ålder du är i.
    Anonym skrev 2012-04-28 12:07:57 följande:
    Ge dig, du är ingens ägodel. Usch, det här är lika obehagligt som Twilight. Fast också precis lika roligt hahahaha.
    Jag är hans. Längtar efter honom SÅ mycket just nu.
    Anonym (kicka.) skrev 2012-04-28 12:12:59 följande:
    Jag har en teori.

Din kille har troligen gått och slipat sina tänder så de ska se ut som vampyrtänder. (Det är inte speciellt ovanligt idagens läge) Sen har han någon slags fetisch på blod, Alla gillar ju våra olika udda grejer. Sen att du går på att han är en RIKTIG vampyr, är nog för du sätt för många filmer och de har nog han med gjort dessvärre och vill väldigt gärna vara en vampyr, bli inte för ledsen när han åldras bara. Kram o lycka till ts :)
    Nej han är definitivt en vampyr.
    Anonym (Lucifer) skrev 2012-04-28 12:19:06 följande:
    Ingen aning, jag bara tycker att ts behövde en knight in shining armour på sin sida! Ett- så kan man inte basera vampyrers vara eller icke vara utifrå tv, två- man ska inte håna ts, tre- det finns otroligt mycket konstiga saker i vår värld! Jag står för att jag har ett öppet sinne och kan inte bevisa att det finns eller inte finns vampyrer så tycker jag att man ska hålla en diskusion på en trevlig nivå och hjälpa istället för att själpa ts. Många här på fl vädrar blod när en sådan här tråd kommer upp, då kvarlar mobbingtorllen fram. Vill bara stötta ts!
    Du är för söt. :) Han är min white knight in shining armour "iRL" men du får vara min på internet om du vill.
    adaeze skrev 2012-04-28 12:25:38 följande:
    Om han dricker människors blod borde du polisanmäla honom för det är inte lagligt. Helt ärligt dte är ju det en vampyr gör, dricker människorblod. Så antingen dödar han folk själv eller så snor han blod på nåt sätt eller dricker levandes blod, det är inte friskt, säg åt honom att söka hjälp
    Han kan inte hjälpa att han är den han är.
  • drained
    Loveistheshit skrev 2012-04-28 12:27:20 följande:
    Säg en kändis han är lik :)
    Åh gud vad svårt. Ska fundera lite men kan inte komma på nån på rak arm. För mig är han helt unik både i sitt sätt att vara och i sitt utseende.
    adaeze skrev 2012-04-28 12:31:49 följande:
    Elle rok om han bara suger från dig och du accepterar det så är det ju inget olagligt, ni gör vad ni vill. Om jag var du skulle jag dock ta reda på var han tar vägen på dagarna, tänk om han har fru och barn. Och gå till doktorn och kolla så du inte får sjukdomar för människobett kan bvara väldigt farliga med bakterier och även om han nu är vampyr så lär ju bakterier kunna bosätta sig hos honom med.
    Jag har inte undersökt mig hos nån doktor sen jag börjat träffa honom. Har liksom inte känts som det behövs eftersom jag litar på honom. Har försökt fråga honom flera gånger vad han pysslar med om dagarna men han har inte velat svara (tror jag måste komma till nån slags andra "nivå" för att få veta det).
    Anonym (hmmmm) skrev 2012-04-28 12:38:28 följande:
    Det här var väldigt intressant.
    Inte minst ur det psykologiska perspektivet. Skrattande

Har han personnummer? Hur byter han identiteter under sitt liv. Jag menar om han är hundra och ser ut som 25 så funkar ju inte det i vårt samhälle ...

Du skrev att han har bröder. Är de döda, väldigt gamla, eller blev de vampyrer då han blev det också. 

Jag tycker du borde prata med någon vuxen i din närhet om det här.
    Kanske finns det kurator på din skola som du kan prata med. 
    Han existerar inte som vi andra gör i vårt system. Enligt vårt samhälle är han "död". Men det är han självklart inte egentligen. Han har ingen nytta av personnummer och sånt som han fick på "sin tid". Hans bröder är båda vampyrer. Vet inte vilken vuxen det skulle vara. Berättar jag för mamma eller pappa kanske inte de är redo för det. Just nu vill jag bara inte röra om i grytan med min familj för mitt liv är kaotiskt nog som det är. Kurator...hon kommer säkert bara tro jag är tokig.
    Anonym skrev 2012-04-28 12:47:03 följande:
    Nej Ts du är inte ihop med en riktig vampyr utan någon som låtsas vara det och du sväljer det med hull och hår. Bara för att man dricker blod är man ingen riktig vampyr. Tänderna kan man fixa hos tandläkaren samt har vissa vassa hörntänder naturligt. Han är lika mänsklig som oss andra och spelar bara ut sin fantasi med dig.   
    Jag fick VETA att har var vampyr under ritualen jag gick igenom första natten vi träffades.
    yoyo90 skrev 2012-04-28 13:08:22 följande:
    Hur dricker han ditt blod sätter han bokstavligen tänderna i din hals och biter? 
    Nej i min handled. Så det ska vara lite mindre synligt. Men han kommer få göra det i min hals sen.
    J a d e d skrev 2012-04-28 13:10:39 följande:
    Glittrar han i solen?
    Vet ej. Får bara träffa honom när solen gått ner.
  • drained
    MoonlightRose skrev 2012-04-28 13:13:38 följande:
    du kan mejla mig och prata om du vill. Kan sånt

Men iaf. det spelar väl ingen roll om han gillar blod eller ej. Är väl inte så att han går runt och har ihjäl folk eller hur? 
    Alltså det som känns farligt är just att han skulle kunna dricka mig tom när som helst om han skulle vilja. Det + att ingen annan i min omgivning ens känner till att jag träffar honom varje kväll gör att det är svårt att koppla av till 100%. Men det lär nog vara nåt som kommer med tiden. Tycker ju om att det är lite "risky" och förbjudet också om sanningen ska fram...
    Anonym skrev 2012-04-28 13:21:29 följande:
    akta mufflan vid mensen ts!  Demon
    Tack för rådet men behövs inte...
    loves to skrev 2012-04-28 13:21:41 följande:

Hoppsan finns det äkta vampyrer ...bäst man passar sig..Flört

Om han representerar vampyrer idag har du absolut inget att oroa dig för.
    lille Birger skrev 2012-04-28 13:29:36 följande:
    Vad jobbar han med?
    Han har sagt att han inte har nåt jobb.
    Sanlii skrev 2012-04-28 13:31:22 följande:
    Låter sexigt ^^ Själv är jag lite småkär i Edward
    Han ÄR sex. Och kärlek. Och allt annat.
    Krusiduller skrev 2012-04-28 13:32:13 följande:

Är uppriktigt nyfiken... Hur får han ditt blod ? och hur vet du att han suger från dig ?

Blir det märken ?

Mm blir små märken på handleden. Man känner ibland av det i kroppen dagen efter också. Och jag drömmer de mest fantastiska saker när jag somnar med honom.
    Anonym (Filmare) skrev 2012-04-28 13:32:23 följande:
    Hej TS! Varför startade du tråden? Jag vill göra en dokumentär om er. :)
    Ville ha tips på vad andra skulle göra i min sits (berätta för vänner/familj osv eller hålla det hemligt). Balansen mellan vad som är farligt och...spännande. Visst lite för uppmärksamheten också om jag ska vara ärlig. Det är ju inte precis varje dag man får prata ut om det här.
    Anonym (Grymt!) skrev 2012-04-28 13:38:47 följande:
    Älskar tråden TS! 
    Gillar att alla blir så investerade.. och tänkt så många här inne som bryr sig om din mutta vid mens..
    Och dina järnvärden (Y) 
    Tack vad kul att du tycker om den!
  • drained
    Frontline skrev 2012-04-28 13:48:16 följande:
    Hmmm TS har du knaprat toppslätskivling trodde inte dom hade kommit upp än, eller du kanske har kvar av fjolårets
    Okej ditt inlägg fnittrade jag faktiskt åt.
    Anonym (Sucker?) skrev 2012-04-28 13:55:15 följande:
    Vad lever han på? VFem betalar hans hyra? Vem gjorde honom till vampyr? Är du inte rädd för blodsjukdomar? Är han rädd för blodsjukdomar eller blir man inte det om man anser sig vara odödlig? Har han några andra allergier? (Silver? Träpålar i hjärttrakten osv?)
    Han lever helt på mig...och just nu känns det som jag lever helt på honom (smörigt men underbart...). Angående hans boende och exakt hur han blev vampyr har han inte velat gå in på. Nej jag litar på att han är försiktig och ren. Han har inga såna svagheter som inte en vanlig människa har så vitt jag vet.
    solnamorsa skrev 2012-04-28 14:09:57 följande:
    Ha ha oj, hur är en vampyr i bingen då????
    Med tanke på hur länge han levt och så vidare (nu har han inte berättat exakt hur länge men det är så uppenbart) kan du tänka dig själv...det finns ingenting han inte förstår om mig. Han vet precis vad han gör. Hela tiden.
    Anonym (Varför inte?) skrev 2012-04-28 14:38:22 följande:
    Jag ska inte säg att jag tror att vampyrer går omkring bland oss utan att bli "upptäckta", men att säga att det inte finns vampyrer är som att säga att spöken eller Gud inte existerar. Bara för att man inte har sett något, så betyder ju inte det att det inte är på riktigt. Ändå är det många som tror på Gud som skakar på huvudet åt allt som har med spöken och auror att göra - och tvärtom.

TS, jag vet inte om du är allvarligt med det här, men om du är det; du kanske ska lära känna honom lite bättre innan du berättar för omvärlden. 3 månader är ju ganska kort tid i alla sorts förhållanden. Lista först ut hur mycket du trivs med och litar på honom - lär känna honom personligen och även vad det innebär mer specifikt att han är vampyr. Men, du ska vara beredd på att många kommer vara skeptiska. Väldigt skeptiska.

Lycka till! 
    Tack så mycket för dina tips. Vill verkligen försöka lära känna honom bättre. Då kommer jat också kunna slappna av mer runt honom.
  • drained
    JanaLiiN skrev 2012-04-28 15:53:38 följande:
    Har du ihop det med en fladdermus??
    Nej han är ingen fladdermus. Och kan inte förvandla sig till en heller.
    radwanska skrev 2012-04-28 16:04:39 följande:
    Alla ni som krasst konstaterar "det finns inga vampyrer" och "TS är ju psykiskt störd":

Hur torra är ni? Snacka om att fantasin och lustan att lära sig om nya saker är uttorkad sedan länge. Eller är ni rädda för att övernaturliga ting som vampyrer faktiskt kan existera?

Nu får vi ju ta del av spännande första hands information från TS. Antingen kan ni lyssna och lära er eller så kan ni gå till någon annan tråd tycker jag.
    Tack. Jag försöker ju bara svara på folks frågor här (så fort jag kan).
    s rr skrev 2012-04-28 16:23:21 följande:
    vah jag fattar inte ngt av denna tråd .....vadå vampy vadå zombie ???¨
    Trådstartarn?? har din kille långa tänder och biter dig i halsen?? så har jag en bild på vad vampyerer gör från romaner och filmer,,,,
    Zombies vet jag då inget om. Men ja min kile är en vampyr. Hans tänder är inte särskilt långa men väldigt vassa och han biter mig hittills bara i handleden.
    Stuck In Time skrev 2012-04-28 16:44:00 följande:
    Är han kall och saknar puls? Blek?
    Nej han är varm och härlig. :) Nja blek är han inte.
    Stuck In Time skrev 2012-04-28 16:47:43 följande:
    Om du inte vaknar när han suger blod från dig, hur vet du att han har gjort det? Har du djupa, stickliknande sår på halsen?
    Det både känns och syns (på handleden). Sen vet jag ju också att han talar sanning av andra grejer han uppvisat och bara att han är som han är (och ser ut som han gör).
  • drained
    Stuck In Time skrev 2012-04-28 16:49:07 följande:
    Du säger att han har två bröder. Är dom också vampyrer eller vanliga? I så fall kan han ju inte ha levt särskillt länge..
    De är båda vampyrer. Jag tror han har levt i minst 100 år.
    Lady32 skrev 2012-04-28 19:22:20 följande:
    Har inte läst så många inlägg än, så min fråga är kanske redan ställd (troligen), men jag måste givetvis fråga: Vems blod är det han dricker? Vart får han det ifrån? Obestämd
    Han dricker bara mitt blod nu. Vampyrer som han gör så att de hittar nån de kan dricka från regelbundet så slipper de döda eller angripa nån som inte vill bli biten.
    Jegra skrev 2012-04-28 19:24:36 följande:
    Har du träffat hans familj? Var bor han? Hur var det med hans två bröder, är de också vampyrer?
    Hur kan han dricka blod från dig utan att använda tänderna? Och om han skulle använda tänderna, hur kan det då inte bli märken som folk uppmärksammar??

Snälla svara, skulle gärna vilja veta det :)
    Nej jag har bara träffat honom! Ja båda hans bröder är vampyrer. Han använder tänderna (i min handled) men det blir rätt små märken som är lätta att täcka över.
    Jegra skrev 2012-04-28 19:34:46 följande:
    Ok, så tre bröder drack alltså blod från en vampyr och "dog" då antar jag? (Din sambo och hans brorsor). Det låter ju troligt att de alla träffat på en vampyr att dricka blod ur... Även på den tiden som de levde enligt dig så fördes det ju register på folk, rymde de iväg då från sin familj och levde på vad (?) under alla år då? För de kunde ju inte gärna bo kvar hos sin familj och inte åldras? Och de behövde aldrig någonsin bekräfta sin existens genom ex id sen då under hundratals år? Varför och hur gjorde de det?
    Han har pratat väldigt lite om sitt liv innan han blev vampyr. Han har som sagt nämnt att han har 2 bröder som är  vampyrer. Jag kan bara förmoda att alla 3 blev det samtidigt under nån form av familjeritual.
    MoonlightRose skrev 2012-04-28 19:44:04 följande:
    ok, fast om han velat det skulle han nog gjort det redan. Troligen kommer du nog aldrig kunna koppla av till 100%,  bara att du kan koppla av mer alt eftersom.

Men blir väldigt nyfiken på precis vad det är som gör att han är en "riktigt vampyr"?   hittar någraförklaringar som jag finner lite diffusa 
    Alltså det är svårt att ge dig ett konkret bevis eller försöka "förklara" utan att ha träffat honom personligen. Om du förstår hur jag menar? Dessutom försvann alla mina spår av fundersamhet över om han var äkta under min ritual. Men ritualen är som sagt högst personlig och även om jag FICK berätta allt som hände under den  skulle det nog inte ge dig så mycket mer "bevis". Men annars är det så tydligt så fort han kommer in i mitt rum. Han ÄR bortom den här världen. Och samtidigt är han det mest naturliga jag nånsin haft i mitt liv. Han hör hemma med mig.
  • drained
    Jegra skrev 2012-04-28 19:57:41 följande:
    Är det så att du träffade honom på en fest hos en kompis kompis? Har han mänskliga vänner med andra ord? Hur lär han känna dem, och träffar han dem/pratar med dem bara nattetid då?

Vad är det som gör att du är övertygad om att han är en riktig vampyr och inte en sån som kallar sig vampyr, slipar sina tänder och dricker blod trots att de är fullt mänskliga. Vad har en vampyr för karaktäriska drag enligt dig, som gör att man kan skilja dem från en människa?? Det måste du väl kunna säga utan att lämna ut honom?
    Korrekt. Han har andra mänskliga bekanta ja, och jag såg andra person på festen hälsa på honom. Men inte särskilt många. Han är lite av en ensamvarg men är inte "osynlig" för andra människor utan kan röra sig fritt bland oss och smälta in. Iallafall på nattetid då. Ingen av människorna på festen visste dock om att han var en vampyr. Han lär känna nytt folk annars som vem som helst, via folk han redan känner osv.

Han har en magnetism som ingen människa besitter. Han vet saker och kan göra saker som ingen normal 25-30-åring kan. Det finns saker som inte går att förklara med ord om du förstår? Hans ögon är direkt hypnotiserande. Man berörs både fysiskt och psykiskt av bara tanken på att se honom igen (jag har varit störtförälskad förut och det här är den känslan gånger 20). Samtidigt har han en aura som säger att han skulle kunna dricka ut en på nolltid. Han behöver inte ens visa mig sina tänder för att jag direkt ska förstå det (även om jag har sett dem). Det är bara en liten gnutta av upplevelsen han ger mig.
    Tom Araya skrev 2012-04-28 20:14:25 följande:
    Har han konstiga sovvanor också, typ dagtid i en kista i källaren?
    Vet inte vad han gör på dagarna. Men han sover iallafall inte om nätterna.
    Cani skrev 2012-04-28 20:21:18 följande:
    Din kompis kompis som ni träffades hos vet han/hon om att din kille är vampyr?

Och varför vill/kan han inte berätta mer om sitt liv utöver nätterna han är hos dig? Om jag träffade en kille som inte berättade om sig själv skulle jag bli lätt misstänksam. Vampyr eller ej.

Och hans bröder, när ska du få träffa dem? Vore väl jättebra om du kunde träffa dem+ deras flickvännen. Så att du får träffa fler i din lite ovanliga situation. De har kanske bra råd och tips att ge?
    Nej det visste hon inte.

En del har att göra med att han måste lita på mig till 100%. Annars kan båda våra liv vara i fara. Plus att han har vissa regler han måste följa (av samma anledning som jag förstått det).

Just nu vill jag faktiskt bara träffa honom. Mitt liv är nog komplicerat som det är för att träffa fler vampyrer.
    Glädje58 skrev 2012-04-28 20:26:43 följande:
    Är du hans lilla blodpudding?
    Japp det är jag. :)
  • drained
    MoonlightRose skrev 2012-04-28 20:30:22 följande:
    ok, tänkte på vad som bevisat det för dig.

För en ritual kan alla göra, och om man binder sig tillnågon så ska ni känna varandra, inte bara han dig, utan du även han på samma sätt. Om han inte kan dela hela sin historia med dig, så finner jag det märkligt. spec om han introducerade dig första gången ni träffades.

Men jag förstår hur du menar, skulle inte ha något emot att träffa han och få veta 
    Ritualen jag var med om kunde ingen människa utföra. Den var "magisk" på det sättet. Mm hade det här varit en vanlig kille hade jag varit mer misstänksam mot att han inte ville dela med sig av sitt förflutna osv. Men nu har har han ju en rätt bra anledning till varför han är lite hemlighetsfull.

Jag antar att det enda sättet du skulle kunna få det 100% bekräftat för dig själv är såklart om en vampyr väljer dig till partner så du får genomgå en sån ritual. Innan dess kommer du förvisso vara trollbunden av honom men innan du upplevt DET...så är det som att man inte riktigt vaknat. Han visade mig livet kan man säga. Både livet och döden.
    MyLonging skrev 2012-04-28 20:36:47 följande:
    Fattar du inte att han har "glamoriserat" dig till och älska honom! Bäst du går till häslokost affären och frågar om dom har vervaine!  Du är endast föda för honom, precis som fläskfilen är för oss homosapiens. Hoppas de löser sig.
    Vi är en del av samma varelse numera. Jag föder honom...han föder mig. Vi är båda väldigt lyckliga med den överenskommelsen.
  • drained
    MyLonging skrev 2012-04-28 21:08:48 följande:
    Hur föder han dig? köper han mat till dig eller? 

OM det nu är så att han verkligen är en vampyr (fattar inte ens att jag skriver detta hahaha) så kommer ändå ingen att tro din, så e de bara. Det är nog mest ett sätt för dig att skapa uppmärksamhet. Om han nu älskar dig så mycket så borde han ju kunna berätta för dina vänner med.

inte för att jag köper något av detta. Men där har du mitt råd. 
    Jag menar inte att han föder mig bildligt talat. Han fyller mig snarare mentalt och fysiskt bara med sin närhet. Och när han rör mig så försvinner allt annat i världen.

Bryr mig inte om vad andra "tror". Jag vet och det är det enda som räknas i min (och hans) värld.

Berätta för mina vänner att vi är tillsammans och att han är en vampyr? Jag skulle verkligen vilja att ha nån att prata med om det här IRL men skulle du verkligen be honom göra det med dina älskade vänner om du var i mina skor? Jag ska vara ärlig med dig...jag litar inte nog mycket på att mina vänner skulle kunna hantera det han har att visa dem. Eller att de skulle kunna hålla tyst om det och att saker mig och mina vänner nånsin skulle kunna bli samma igen. Du förstår hur tuff min situation är. Men tack ändå för ditt råd.
    radwanska skrev 2012-04-28 21:10:50 följande:
    Tack för mycket intressant läsning TS. Jag sitter här och försöker komma på en fråga men jag kommer liksom inte på någon bra. Inväntar mer spännande läsning och berättelser helt enkelt. 
    Kul att du tycker det!
    Female power skrev 2012-04-28 21:13:33 följande:
    Jag vill veta nånting om honom, nått som hänt för länge sedan som han var delaktig/med om 
    OK jag frågar honom om en sån sak ikväll så får vi se hur det går. ;)
  • drained

En rättelse i mitt förra inlägg. Jag menar ATT han föder mig bildligt talat. Inte "inte"...ja, ni förstår.

Nu ska jag faktiskt logga ut för kvällen och göra mig iordning...jag har en viss gäst som kommer på besök närsomhelst. :D ÅH vad jag längtar.

Tack till ni som stöttat mig idag och har varit schyssta. Ha en jättebra kväll allesammans. Kram

Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)