Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Har har säkert bara Porfyri men tycker det är coolare att säga att han är vampyr och ts är korkad så att hon går på det Dagens skratt

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    drained skrev 2012-04-29 17:48:31 följande:
    Gårdagen var fantastisk.

Släckte ner datorn efter min sista uppdatering och sen hoppade jag in i duschen och gjorde mig fin för honom.

När jag kom in igen sen i sovrummet var han redan där på min säng. <3

Så vi låg bara och pratade och hade det mysigt hela kvällen. var helt underbart som alltid...

Jag nämnde till honom att jag postat en tråd på internet anonymt om vår relation för att få "skriva av mig".
    Var lite orolig hur han skulle reagera. Om han skulle bli arg på mig eller så. Men han bara log väldigt brett och omfamnade mig. Sen frågade han lite nyfiken "vad sa de då?". Efter att ha funderat lite svarade jag bara  "äh...lite blandat. en del dumma grejer...en del snälla. en kille ville göra en dokumentär om oss". Han kommenterade det inget mer utan bara höll om mig. Han förstod vad det är jag går igenom just nu.

Sen frågade jag honom om han kunde berätta om nånting historiskt han själv varit involverad i. Han låg bara tyst en bra stund. Sen svarade han bara "inte nåt som står i era böcker...tja än iallafall. men i våra".  Jag frågade om han kunde ge mig ett exempel men då sa han bara "sen. när du är redo". Då släppte jag det. Sen kysste han mig. Och resten av världen försvann. :)
    Har du gett honom en inbjudan till ditt hem?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    drained skrev 2012-04-29 18:02:22 följande:
    Håller med. Men samtidigt vill jag inte att han ska tycka att jag är för tjatig om hans förflutna heller.

Mm han kommer och går precis som han vill.

Alltså om jag förstått honom rätt har han varit med om väldigt mycket (uppenbarligen) men inte direkt medverkat i nåt som vi ser som historiskt efter han blev en vampyr. Efter han blev det har han hållt sig mest till sitt egna samhälle. Vad nu det är för samhälle vampyrer har...

Alltså har du gett honom en inbjudan. För du vet väl att vampyrer bara kan komma och gå som de vill när de blivit inbjudan. Det vet alla som sett Buffy the vampire slayer

Hur blev han vampyr då? Han borde ju vara rikskänd eftersom han verkar vara den enda levande döda vampyrer som existerar   
  • Ebba Caroline
    Kattdamen skrev 2012-04-29 18:11:46 följande:
    Nej, nej, hans två bröder är också vampyrer.

Åh fan det missade jag... Fast eftersom de blivit vampyrer så borde det ju vara 4 vampyrer (han, hans två börder och personen som gjorde dem till vampyr). Så lite kändisar måste det ju vara ändå

Förmodligen låg de i sin krypa under båda världskrigen, du vet vapen, vassa saker, eld och sol är ju inte bra för vamps   
  • Ebba Caroline
    Krambjörn skrev 2012-04-29 18:11:50 följande:
    Alltså hur kan så många tro på detta?
    Fattar ni inte att varken TS eller hennes påhittade vampyr snubbe inte är sanna?!?

Detta är ju stackars människor som lever i en fantasivärld som verkligen tror på tomtar och troll   

Det är ingen (möjligen en) som tror på ts...
  • Ebba Caroline
    Krambjörn skrev 2012-04-29 18:15:15 följande:

Ja och så ts.
    Helt ofattbart hur ts kan tro på detta själv 

Killen har total manipulerat henne...
  • Ebba Caroline
    drained skrev 2012-04-29 18:18:26 följande:
    Jag kanske får stå på mig lite mer. Men är svårt runt honom...blir ju helt svag bara jag tänker på honom.

Du får tro precis vad du vill. Förändrar inte att jag vet att det är sant.

Såklart det lär ha påverkat honom. Han är ju bara inte komfortabel att prata så mycket om sig själv. Det jag frågade var om han direkt hade varit med och påverkat nåt historiskt.

Så hur var världkrigen för honom? Han har ju varit med på två till och med...
  • Ebba Caroline
    drained skrev 2012-04-29 18:35:02 följande:
    Inte säkert att han får på grund av sina regler. Men känns onekligen som en en del av det sitter i att han fortfarande inte litar på mig än till 100%. Som du säger borde han dock känna att han KAN lita på mig eftersom han kan läsa av mig så oroligt bra annars. Tror han har haft dåliga erfarenheter sen tidigare och är väldigt försiktig med vad han delar med sig av.

Det är inget vi diskuterat direkt utan han har mest bara gett mig hintar om att hans liv både som människa och vampyr har varit väldigt tufft. Han har sett mycket och varit med om mycket. Känns nästan ibland som han skyddar mig från vissa saker genom att inte berätta om dem. Han är ofta lite undvikande eller kryptisk om jag ställer honom en direkt fråga om hans liv.

Vet ej.

Var är det för regler han har?

"Han är ofta lite undvikande eller kryptisk om jag ställer honom en direkt fråga om hans liv.  "  Det ringer ingen klocka om att han inte talar sanning?...

• Ebba Caroline
    drained skrev 2012-04-29 18:50:10 följande:
    Hans regler är att han måste se till att varken han eller hans släkte tar skada av vår relation. Vampyrer gör tydligen detta bland annat genom att vara aktsamma med att berätta saker om sig själva och deras historia. Rätt naturligt.

Du utgår hela tiden från att han ljuger, att han inte är vampyr och så vidare. Därför förstår du inte hur logiskt det är för honom att vara som han är. Är väl till största del ren självbevarelsedrift. Om han INTE bevisat för mig att han är en vampyr hade jag begärt att få veta mycket mer av honom vid det här laget.

Ja jag utgår från att han ljuger av den enkla anledningen att vampyrer inte finns på riktigt utan att de är mytologiska varelser v, med övernaturliga krafter och förmågor. 

Var har han för övernaturliga krafter och förmågor? Vad var det för bevis du fick på att han verkligen var en mytologisk varelse, dvs vampyr? (Vet du var mytoloik varlese är för nåt?)  
  • Ebba Caroline
    drained skrev 2012-04-29 19:11:46 följande:
    Han berättade det för mig första kvällen. Eller visade mig, rättare sagt.

Nej han har inga "övernaturliga" krafter som jag sett eller fått höra om förutom att han måste livnära sig på blod och har "frysit" i tiden. Och verkar kunna hypnotisera med bara blicken. Jag fick reda på allt jag behövde genom ritualen jag hade med honom första natten vi träffades. Där hände det saker som tog bort allt tvivel om att han inte var en vampyr. Vad som exakt skedde dock är nåt jag varken kan eller vill gå in på. Alldeles för personligt dessutom.

Vad hände under ritualen, vad gjorde han som bevis att han var vampyr?
Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)