Inlägg från: Anonym (Lucifer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lucifer)

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Ts, när du lägger in en sådan här tråd på fl, så vädrar mobbarna på fl blod! Hoppas du får ut något vettigt av tråden, och stå på dig!

• Anonym (Lucifer)

Ni alla utgår från filmindustrins porträtt av vampyrer, skärp er! Det finns människor som behöver blod, som vill dricka blod, detta finns att läsa om i historieböckerna. Låt ts kille tro att han är en vamp om han vill. Sluta med att håna, ni är inte bättre än mobbarna på skolgården, skäms på er vuxna människor!

• Anonym (Lucifer)
    Anonym skrev 2012-04-28 10:21:33 följande:
    Ts tror ju också på det?
    Vist, låt henne tro, sluta mobba! Runt om i välrden finns det massa tokiga religioner, är dessa mer eller mindre trovärdiga?
  • Anonym (Lucifer)
    DisposableHero skrev 2012-04-28 10:29:35 följande:
    Men tycker du verkligen att det är sunt att man på fullaste allvar tror att det är en vampyr man är tillsammans med? Han leker ju med henne, ''kan bara träffas på natten''...jo tjena...

Men tycker du det är sunt att man fpå fullaste allvar tror att Jesus har återuppstått?
  • Anonym (Lucifer)
    DisposableHero skrev 2012-04-28 10:37:34 följande:
    Vem som bestämmer? Ja det får hon väl göra själv antar jag. Det är hennes liv och hennes vanföreställning. Trivs hon med det så får hon gärna fortsätta för mig. Men vampyrer finns inte på riktigt. 

Men vampyrer finns inte på riktigt, säger vem? Du? Förr trodde man att världen var platt, hade du varit en av dem? Bara för vi lever i 2000-talet så har vi inte alla sanningar. Trångsynthet finns överallt även här på fl.
  • Anonym (Lucifer)

Queenie70 skrev 2012-04-28 10:43:06 följande:
    Det finns inga mänskliga vampyrer. Han har antagligen nån slags psykisk åkomma som gör att han tror sig vara vampyr och TS är väl antagligen lågbegåvad. Jo, vissa sanningar finns här i världen och är icke en fråga om "tolkning"

jeezzeee....  

Lågbegåvat...slag under bältet, personangrepp, mobbing!
  • Anonym (Lucifer)
    DisposableHero skrev 2012-04-28 10:50:18 följande:
    Det är väl inte att vara trångsynt. Finns det troll i skogen också? Häxor på Blåkulla? Svarta madame i spegeln? En vampyr existerar enbart i mytologin. Sen att det finns människor som tror att de är vampyrer är en helt annan sak. Det är deras verklighet, inte vår verklighet.
    Inte i vår verklighet? Du drar många över en kam där! Jag vet många häxor! Så om de finns så kan det finnas vampyrer! Bara för att du inte träffat på någon betyder det inte att de inte finns. Det upptäcks nya arter av djur hela tiden, vi vet inte allt, och tror man att människan i dag vet allt är man inskränkt.
  • Anonym (Lucifer)
    msmurphy skrev 2012-04-28 11:09:40 följande:
    Men hang on a minute. Borde du inte ha extrem blodbrist vid det här laget?
    Jag är en av få som inte har befattat mig med alla dessa true blood och twilight ch så vidare, men så vitt jag vet har vampyrer ingen själ och därför kan de inte ha känslor för en människa. Rätta mig om jag har fel va. 

Åter igen har du tagit filmbranchens version av en vamp!
  • Anonym (Lucifer)
    msmurphy skrev 2012-04-28 11:16:23 följande:
    Öh, jag sa ju just att jag aldrig sett en vampyrfilm? Berätta hur det ligger till istället då!
    Ber ödmukast om förlåtelse, läste i min iver fel!
  • Anonym (Lucifer)
    Helia skrev 2012-04-28 11:24:54 följande:
    TS det finns inga vampyrer! Har du kollat för mycket på filmer eller? Han lurar ju dig totalt och du borde leta efter en bra människa som inte driver med dig!

Har du en källa på det, att det inte finns några vampyrer? För om det inte finns så är det lika troligt att det faktiskt kan existera!
  • Anonym (Lucifer)

Uffesson skrev 2012-04-28 11:30:25 följande:
    Men... vampyren ÄR enligt mytologin en demon...

Det är ju därför de inte tål att se jesu kors...

Du TS, fråga han om han träffat DaVinci. Jag skulle gärna vilja veta hur fan han fick till så snygga målningar...

Uffesson skrev 2012-04-28 11:35:29 följande:
    Legenden säger dessutom, att om du blir biten, blir du en vampyr. ;)
    Detta är inte vetenskapliga källor!
  • Anonym (Lucifer)
    Helia skrev 2012-04-28 11:37:53 följande:

Men skärp dig! Hur gammal är du egentligen? Finns det nåt bevis på att dom finns?
    Vad ahr min ålder med detta att göra, har du bevis på att de inte finns? Det är mycket som finns som är helt otroligt, varför denna aggresivitet? Hur otroligt är det att vi har varit på månen, att vi kan flyga, mm, mm.
  • Anonym (Lucifer)
    Helia skrev 2012-04-28 11:53:34 följande:

Att jag fråga var för du verkar vara ung och naiv. Hur ska vampyrer kunna finnas, dom är ju i så fall odödliga. Med dagens teknik borde det ha uppmärksammats ifall en person aldrig dör. Jag är inte arg men blir irriterad på dumma människor som låter sig bli totalt lurade av andra....
    Jag är varken ung eller dum, jag har bara ett öppet sinne, samtidigt som jag inte bara har film industrins bild av hur en vamp ska vara. Jag tror inte på odödlighet, mm. Men att helt utesluta att det finns saker där ute som vi är omedvetna om, det tror jag på!
  • Anonym (Lucifer)

Du säger att det är ett påhittat väsen! Film och bokindustrin har lagt på vampen en massa egenskaper som inte fanns från början. Jag tycker inte man ska stänga sitt sinne!

• Anonym (Lucifer)
    Helia skrev 2012-04-28 12:12:46 följande:

Du verkar kunna mycket om vampyrer, så hur funkar det då? Är dom odödliga, dricker bara blod, sover inte och är kalla? Och om dom finns, varför är det ingen som vet om de? Eller de kanske tillhör någon hemlig sekt som TS kommer bli inbjuden till snart

Ingen aning, jag bara tycker att ts behövde en knight in shining armour på sin sida! Ett- så kan man inte basera vampyrers vara eller icke vara utifrå tv, två- man ska inte håna ts, tre- det finns otroligt mycket konstiga saker i vår värld! Jag står för att jag har ett öppet sinne och kan inte bevisa att det finns eller inte finns vampyrer så tycker jag att man ska hålla en diskusion på en trevlig nivå och hjälpa istället för att själpa ts. Många här på fl vädrar blod när en sådan här tråd kommer upp, då kvarlar mobbingtorllen fram. Vill bara stötta ts!
Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)