Inlägg från: DisposableHero |Visa alla inlägg
  • DisposableHero

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Givetvis är han inte en vampyr. Kannibaler finns på riktigt däremot...tycker TS ska vara uppmärksam på om det försvinner en arm eller två när hon sover. 

• DisposableHero
    Dorian Ertymexx skrev 2012-04-28 10:17:11 följande:
    Finns ju folk som gillar vampyrism också (eller bloodsport som jag tror det kallas också), dvs en fetisch för att dricka blod i sexuella sammanhang, genom att bitas.
    Det gör det säkert! Men rätta mig om jag har fel, det betyder inte att personen är 3000 år gammal och sover i en kista...?
  • DisposableHero
    Anonym (Lucifer) skrev 2012-04-28 10:23:40 följande:
    Vist, låt henne tro, sluta mobba! Runt om i välrden finns det massa tokiga religioner, är dessa mer eller mindre trovärdiga?
    Men tycker du verkligen att det är sunt att man på fullaste allvar tror att det är en vampyr man är tillsammans med? Han leker ju med henne, ''kan bara träffas på natten''...jo tjena...
  • DisposableHero
    Loveistheshit skrev 2012-04-28 10:33:05 följande:
    Vilken bestämmer vilkens verklighet som är mest sann? Jag är imponerad av TS
    Vem som bestämmer? Ja det får hon väl göra själv antar jag. Det är hennes liv och hennes vanföreställning. Trivs hon med det så får hon gärna fortsätta för mig. Men vampyrer finns inte på riktigt. 
  • DisposableHero
    Loveistheshit skrev 2012-04-28 10:42:19 följande:
    Jag tycker inte henner föreställning är en vanföreställning, :) eller vad är en vanföreställning?
    TS är övertygad om att killen är en vampyr. Det är han inte. Det går inte att övertyga henne om att han inte är det. I min värld blir det en vanföreställning, men det är möjligt att jag tar i lite med det ordet. 

Vad tycker du att det är, detta som TS har fått för sig?
  • DisposableHero
    Anonym (Lucifer) skrev 2012-04-28 10:43:31 följande:
    Men tycker du det är sunt att man fpå fullaste allvar tror att Jesus har återuppstått?
    Haha nej det tycker jag definitivt inte, men det hör inte hit. Jag förstår din poäng dock. 
  • DisposableHero
    Anonym (Lucifer) skrev 2012-04-28 10:47:03 följande:
    Men vampyrer finns inte på riktigt, säger vem? Du? Förr trodde man att världen var platt, hade du varit en av dem? Bara för vi lever i 2000-talet så har vi inte alla sanningar. Trångsynthet finns överallt även här på fl.
    Det är väl inte att vara trångsynt. Finns det troll i skogen också? Häxor på Blåkulla? Svarta madame i spegeln? En vampyr existerar enbart i mytologin. Sen att det finns människor som tror att de är vampyrer är en helt annan sak. Det är deras verklighet, inte vår verklighet.
  • DisposableHero

Fast TS, jag har inte kapat din tråd på något sätt.

För att svara på din fråga då; jag tycker att du ska sätta dig ner och ta en lång funderare på hur detta ska fungera i längden. Ni ska bara träffas på natten, du måste sova när han snor lite blod och sen är det klart. Han har sitt, du har ditt. Sen då? Ska du ha det så här hela livet? Och nej, jag skulle definitivt inte berätta det för någon annan. Möjligen en psykolog om du har en sådan, för lite råd och tips.

• DisposableHero
    Anonym (Lucifer) skrev 2012-04-28 10:59:13 följande:
    Inte i vår verklighet? Du drar många över en kam där! Jag vet många häxor! Så om de finns så kan det finnas vampyrer! Bara för att du inte träffat på någon betyder det inte att de inte finns. Det upptäcks nya arter av djur hela tiden, vi vet inte allt, och tror man att människan i dag vet allt är man inskränkt.
    Då är jag inskränkt. Det kan jag leva med. Häxor finns inte heller. Sådana som ägnar sig åt häxeri eller vad jag ska kalla det har valt det själv och det finns inget övernaturligt med deras hobby.
Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)