Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!
Intressant artikel om Rysslands PsyOps-operationer i DN.se...
De är Putins soldater på nätet
www.dn.se/nyheter/varlden/de-ar-putins-soldater-pa-natet/
Kategori: Försvar, Ryssland, Subversion
SvT nyheter 24/11-2013...
av Lars Holmqvist
Sommarens stora skogsbrand i Västmanland ledde till en del frågor om hur det står till med samhällets förmåga att hantera kriser. Olycksutredningen som följde gjordes av Nerikes Brandkår och i utredningens sammanfattning kan bland annat läsas (detta är ett urval av punkter):
Tråden har allt mer kommit att handla om den allmänt usla försvars- och säkerhetspolitiken i Sverige under de senaste 20-30 åren, oavsett regerande parti samt utvecklingen i öst.
För att återknyta till trådstarten så presenterar jag ett inlägg från den kända försvarsbloggaren Cornucopia som svar på Lena Asplunds (moderat och ledamot i försvarsutskottet) utspel på twitter att alliansen minsann hade satsat på försvaret under de senaste 8 åren.
Inlägget är oerhört intressant, träffsäkert och en rentav skrämmande beskrivning av hur vår försvarsförmåga skurits ner under de senaste 8 åren under alliansens ledning....och detta är ändå bara de senasate 8 åren och de mest påtagliga exemplen...
Bör läsas av alla med minsta intresse av försvars- och säkerhetspolitik och försvarsförmåga.
Försvarsbloggaren Skipper om ubåtskränkningar och ubåtsjaktsförmåga 8/2:
Allan Widman bloggar om försvaret och försvarsdebatten.
Extra intressant i min mening är synen på personalförsörjningsproblemet och hur det bör lösas, en syn jag delar.
LÄS HELA BREVET: Rysslands Statsdumas Vädjan februari 2015
eublogg.wordpress.com/2015/02/09/dumans-propagandabrev-hotar-hela-europa-med-krig/