Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!

SMHI just nu.

Vinterkylan har kommit och vindkraften briljerar

.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Energioberoende nu!

• Flash Gordon

Ryssland bygger upp spänningen inför ett angrepp på Ukraina.

Påstår att de gripit "ukrainska spioner som planerat bombdåd i Ryssland"

Ett par-tre sådana "avvärjda angrepp" till så har Ryssland argument för att gå in i Ukraina för att säkra sin egen säkerhet.

www.straitstimes.com/world/europe/russia-says-it-has-detained-three-ukrainian-spies

• Flash Gordon

Ryssland kliver över ännu en gräns:

twitter.com/RusEmbEst/status/1474717529650180097

Ryska ambassaden i Tallinn firar öppet att det var 310 år sedan tsaren för första gången besökte den då av Ryssland just erövrade staden. Man hyllar även sina militära segrar över Sverige.

Det är lite grand som om den tyska ambassaderna i Oslo och Köpenhamn skulle fira de tyska militära framgångarna den 9 april varje år. Med en extra släng av sleven åt fransmännen med hänvisning till Adolfs framgångar mot den franska armén. 

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-12-28 20:08:23 följande:
    Vet inte om detta varit uppe. Men tydligen finns det en före detta UD-medarbetare vid namn Bo Theutenberg som i sina memoarer pekat ut personer i Socialdemokraterna som KGB-infiltratörer.

En aptitretare från bloggen Cornucopia:
    Fd ambassadör och professor Bo Theutenberg har nu gett ut din tredje bok i serien Dagbok från UD. I den pekas nu ett antal ledande socialdemokrater runt Olof Palme ut som KGB-infiltratörer. Tre ledande socialdemokrater namnges också för att varit rapportörer till den tjeckiska kommunistiska underrättelsetjänsten och en som KGB:s viktigaste källa i Sverige.
    ---
    Man ska också komma ihåg att det fanns kvar personer i denna krets hos Socialdemokraterna när man Göran Perssons regering fattade beslut om att avskaffa svenskt försvar. Frågan blir också hur mycket inflytande de kan haft i den processen och hur mycket av det som kommit som idéer från Kreml?"
    Theutenbergs tegelstenar är dock lite för mycket tegelstenar för att bli allmängods hos folket.

Finns en del på youtube här
    www.youtube.com/channel/UCL3X4D801epG6tdAX-_5Bdw

Hemsidan här:
    theutenberg.org/

Han ger en insides-bild av svensk politik och Socialdemokraterna för tiden från mitten av 70-talet till sena 80-talet.

Motsvarande som  

ledarsidorna.se/

gör idag, fast mer i realtid.

Fascinerande läsning om hur Sverige styrs i alla fall. För de som är intresserade
  • Flash Gordon

22 minuter in i detta klipp om hur Warszawapakten rekryterade socialdemokrater "med hjärtat till vänster"

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2022-01-16 09:22:58 följande:
    Det skrämmande är att det fortfarande finns kvar högt uppsatta sojamoderater från Reinfeldtsekten.
    S och M överlappar varandra i gränslandet.
    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2022-01-16 12:58:04 följande:
    Den vapenvägrande försvarsministern ger ju inte heller något förtroende. 
    Överhuvudtaget har försvaret länge varit nedprioriterat.

Det är väl ungefär bara FP/L - och det sista dryga decenniet SD - som varit FÖR militären.
    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!