Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!
Väsentliga skillnader mellan S och M vad det gäller driven försvarspolitik:
Det var en större försvarsmakt att skära på under S-tiden, i synnerhet vid FB -96.
S hymlade inte med sin strävan på det sätt som M gjort.
M hävdar fortfarande att de bidrar till ökad försvarsförmåga.
Jag är också tveksam till att övriga partier (MP undantaget), om de hade varit regeringsparti, hade skurit mer på Försvaret än vad som redan var gjort när M kom till makten.
Folk förväntade sig annat från M, men är idag, tillsynes det mest försvarsfientliga partiet utav alla riksdagspartier, endast MP undantaget.
forsvarspartiet.se/
Det handlar inte om vad vi vill betala för (för ingen vill betala mer än nödvändigt för något) utan om prioriteringar, vad vi får istället för pengarna.
Jag kan inte se att vi fått något vettigt eller något väsentligt bättre tack vare nedskärningar på Försvaret, kan du?
Både 2000 och 2004 sparade man in på försvaret.
Sista åren med värnplikt kallade man in 4% i varje årskull. Samtidigt som man dömde de som blev kallade men inte vill till fängelse. För mig känns det helt fel.
Jag tycker att S har varit nåt helt annat än ärliga när det gäller försvaret, det har mest känts som ett sätt att hålla igång svensk industri. Att slutleverera JAS delserie 2 samtidigt som man la ner flera divisioner är helt galet.
Det om något har kostat försvaret pengar.
Nu tillförs det mer pengar, även om det är för litet. Så var får du nedskärningar ifrån.
Men som sagt, jag hade gärna sett mer pengar dit men det finns inget folkligt stöd för det.
När det sen kommer en kris i närområdet då kommer alla gnälla , varför har vi inget försvar.
Ja, kanske för att ni inte brydde er i 25 år.