Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6519363
Vi har nu passerat 100 000 läsningar i tråden.
Nu fick mitt förtroende för regeringen en skjuts uppåt...
Det skärpta säkerhetspolitiska läget gör att regeringen i år satsar 450 miljoner kronor extra på nya kanoner. Det är avancerade artilleripjäser av typen Archer från Bofors som Norge tackat nej till som det svenska försvaret nu tar över.
Ibland blir svensk försvarspolitiks totala brist på tajming så uppenbar när det på samma dag inträffar både en höjning av beredskapsnivån i Försvaret samtidigt som en förmågesänkning slutförs.
www.helahalsingland.se/opinion/ledare/svenska-forsvaret-fortsatter-i-otakt-sanker-formagan-samtidigt-som-guarden-hojs
Militärregion nord har under den senaste tiden fått in flera rapporter om misstänkt ryskt spionage mot militära skyddsobjekt och även uppsökande verksamhet mot enskilda soldater, uppger SVT.
? Varje vecka får jag rapporter om både större och mindre spionverksamhet, säger Mikael Frisell, chef för Militärregion nord.
www.svd.se/forsvaret-varnar-efter-misstankt-ryskt-spionage/om/det-skarpta-sakerhetslaget
Försvarsmakten bedömer att det pågår främmande spionering mot Sverige ? nu öppnar de en tipslinje för att få tips från allmänheten.
Hela södra Sverige kan ringa om de upptäcker något som avviker från det normala i anslutning till försvarsobjekt.
www.expressen.se/kvallsposten/misstankt-hemligt-spionage-i-sydsverige/