Inlägg från: familjenstyg |Visa alla inlägg
  • familjenstyg

Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!

lebowski skrev 2015-05-28 19:25:53 följande:

Om det nu vore så att Ryssland invaderar Sverige så vore det hål i huvudet att försvara ett angrepp med tanke på följderna.

Det är just följderna av en rysk invasion som gör att vi behöver kunna försvara oss. Vi som inte vill se våra mödrar, fruar, döttrar gruppvåldtagna medan våra hem plundras och vi fråntas våra rättigheter är för ett starkt försvar.
  • familjenstyg
    Ascendere skrev 2015-05-30 20:35:20 följande:
    Men ärligt, känns det inte lite jobbigt nu när er verksamhet blivit så allmänt känd att till och med gemene svensk känner igen rysk psyops när man ser er dyka upp på diverse internetforum? 
    Som att cykla i motvind? 
    Här handlar det nog snarare om en figur som rymt från en John Bauer-teckning än om någon med relationer till Kreml. Åtminstone hoppas jag för Kremls skull att de har mer kompetenta personer till sitt förfogande.
  • familjenstyg
    ölburk2 skrev 2015-06-08 14:52:57 följande:

Ja det är bara att hålla med Påven, krigshetsandet når nya å farligare höjder varje dag, vilket allt fler ledare å makthavare nu oroar sig för ska leda till ett 3:e världskrig, t.ex så gör Påven det.

Då får vi väl hoppas att Ryssland drar bort sina smutsiga fingrar från den ukrainska syltburken så är det åtminstone ett hot mindre.
  • familjenstyg
    ölburk2 skrev 2015-06-11 16:57:05 följande:
    Varken USA eller ryssarna har någonsin accepterat "fel" regeringar i sitt närområde, å ryssarna lär inte göra det nu heller.
    Och det är just för att ryssarna (den nuvarande ledningen i Ryssland) inte accepterar sina grannländers rätt till suveränitet som det behövs ett starkt försvar. Det handlar inte bara om ett direkt hot utan även om att eventuella konflikter riskerar att spilla över på tredje stat.
  • familjenstyg
    Reflect skrev 2015-09-27 19:58:27 följande:

Jag tycker det är fel att använda Familjeliv för lobbyism. Här diskuterar man och byter åsikter med varandra, punkt slut.

Då kanske det är dags att du börjar diskutera istället för att kritisera.
Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!