Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!
ölburk2 skrev 2015-04-08 19:50:42 följande:
Det är du som inte förstått att vapnen inte är en lösning.., räcker det verkligen inte med flera årtusenden av mislyckanden för att inse det?Vapnen har bara en funktion, den att låta makthavarnas undersåtar slösa bort sina liv för att dom ska få behålla makten.
Om alla skulle vägra kriga så blev det inga krig, så enkelt är det.., att det aldrig kommer att ske, vet jag, men faktum kvarstår, om vi vägrar lyda makthavarna så skulle det inte bli nåt mer krigande.
Det var så 1:a världskriget slutade, soldaterna hade fått nog, slängde vapnen å gick hem, dom var less på skiten å inga makthavare eller befäl kunde stoppa dom.
Att historien är skriven lite annorlunda är som du vet enbart en lögn, det var soldaterna som vägrade lyda order som satte stopp för kriget, å förstås de modiga kvinnor som var med å tvingade fram ett slut på krigandet.
Men så länge det finns sånna som du, som tror på att vapen kan lösa nåt, kommer vi att ha ihjäl varandra.
Inte förrän nåt annat mycket jävligare sätter stopp för krigandet. kommer mänskligheten att sluta kriga.
Människan som hon är nu, är den fegaste, egoistiska å räddaste varelsen på Jorden, därför ser hon hot i precis allt, precis som du gör.
Därför tror hon att om hon skaffar sig tillräckligt mycket vapen så kan ingen skada henne..., att "alla andra" tänker likadant, det förträngs på nåt mycket märkligt sätt av resp lands makthavare, å till viss del landets undersåtar.
Så hur mycket vapen du än skaffar dig, så kommer nån annan skaffa ännu fler, vilket förr eller senare slutar med katastrof, så har det alltid blivit å det kommer att upprepa sig igen., tyvärr har det 3:e stora kriget krupit allt närmare de senaste 10-15 åren, mycket beroende på att USA triggat igång en massa religiösa å territoriella konflikter ingen längre har nån kontroll över.
Å det kommer troligen att bli mycket värre, ända tills kriget sprider sig till I-världens markområden.., då blir det inte lika roligt längre, möjligen kan det leda till nån form av slut på krigandet, om det inte redan då är försent förstås.
Ska vi ha minsta chans att hålla oss utanför, så måste vi först hålla oss borta från NATO, inte blanda oss i konflikter, å göra allt för att behålla vår välfärd.
Det har fungerat förut, men tyvärr gapar nu högerfolket högljutt om mer vapen å NATO anslutning, så uppenbarligen är dom ute efter konfrontation.
M (Alliansen) agerar ju så genomskinligt i NATO-frågan, att ingen kan ha undgått att dom försöker uppfylla nåt löfte till USA.
Å får dom som dom vill, ja då har vi verkligen tagit ett stort steg närmare ett krig på svensk mark. Ryssarna skiter i oss, så länge vi inte lägger oss i deras förehavanden, men tillåter vi NATO på vår mark, ja då har vi gått flera steg för långt för att ryssarna ska sitta still å titta på.
Ang IS, dom är inget land eller stat eller har startat nåt krig mot nåt sån´t, att dom blandar i religionen ligger bara helt rätt i tiden, dom konflikterna fanns ju redan sen tidigare.
Alltså ett bra argumument som gör att dom splittrar alla möjligheter till att behöva möta ett enat motstånd.
Men dom är bara ett mördarpack utan nåt eg syfte mer än ett personligt, dom är inte ute efter nån seger mot annat land.
Dom vill härska med våld å skiter fullständigt i nåt annat än att dra egna fördelar, därför går dom heller inte att besegra på vanligt vis, eftersom det inte finns nån enhetlig grupp att besegra.
Dom måste bekämpas som kriminella, å behandlas därefter.
Men det kommer att bli svårt, dom erbjuder bra betalt å bra med förmåner för de som deltar på deras sida å deras familjer.
Å det finns miljoner fattiga som gärna antar erbjudandet, så det kommer att bli svårt att få stopp på dom här rövarbanden.
Där dom i huvudsak härjar har ju redan fullt upp med en massa ovänskap sins emellan, å kan ju inte samsas om nåt ö.h.t.
Alltså ett perfekt val å bedriva röveri i stor skala.
Men som sagt, jag väljer att hålla mig utanför, å reser till nån lugn å trevlig plats som inte är av nåt värde för de våldsälskande, om det börjar bli otrevligt här.
Det finns så mycket annat att göra än att kast bort livet på otrevligheter, å kapitalismen ger mig många möjligheter till det.
Jag spelar spelet å skiter i det andra, ser bara till att jag själv har det bra.., vill folk ha ihjäl varandra så tänker jag inte blanda mig i.