Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!

Om Sverige ska ha ett försvar värt namnet så måste vi satsa oerhörda pengar. Vem som helst fattar att om Ryssland (vilket är enda rimliga hotet) vill ta Sverige så gör de det utan problem. Nato är enda skyddet om vi tror att vi är hotade.

För övrigt tar jag avstånd från kopplingen mellan S och slösaktig politik, det finns en stark vilja att ha ordning i finanserna nu precis som under GPs ledning. Passivitet a la alliansen är inte detsamma som ansvarsfullhet.

• sjuttiofemman

Det är f-n äcklande att läsa om hur alliansen hux flux vill satsa ännu mer pengar på försvaret än de sex mdr kr som regeringen nu avsatt. Alliansen har skurit och skurit i vårt försvar samt avskaffat värnplikten under de två mandatperioder de fick. Allt för att ha råd att sänka skatterna.

Hur har de mage att nu komma och yla om att sex mdr är för lite?!

• sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-03-13 09:49:40 följande:

s och m är lika goda kålsupare här. Båda har bidragit med kraftiga nedskärningar och båda har suttit i opposition och sagt att vi måste satsa på försvaret.

Faktum är också att 6 mdr kronor ÄR på tok FÖR LITE.

Möjligt men efter alla skattesänkningar som alliansen drivit igenom med stöd av Sd har gjort det lite svårare att skjuta till mer pengar.
Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!