Inlägg från: Cal XVI Gustf |Visa alla inlägg
  • Cal XVI Gustf

Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!

Gulliga "källor" där Kill Bill, ledarsidornapå två kvällsblaskor Glad

Nu finns det ju faktiskt riktiga källor till SD:s ryssvänliga röstande i Europaparlamentet så då är ju frågan varför du inte själv länkar till dem utan hänvisar andra till att googla om de vill ha källor till dina påståenden.

Nåväl, jag gissar på att Ryssland bedrivit lobbyism och uppvaktat EU-politiker för att ge sin (vinklade) syn på sakernas tillstånd. De har rimligtvis i första hand kontaktat det dominerande partiet i SD:s partigrupp, dvs UKIP, och på något sätt fått dem med sig. Som jag förstått det är det två mindre kompetenta personer som valts in i Europaparlamentet för SD:s räkning och jag tror då att de i brist på eget tänkande och tyckande helt enkelt följer Führern.

• Cal XVI Gustf

Det har kommit flera förslag från borgerligt håll den senaste tiden om mer pengar till försvaret. Frågan blir då hur superförhandlaren Löfven ska hantera det med tanke på att han sagt sig vilja ha breda uppgörelser om försvaret men samtidigt tagit in miljöpartiet, som vill se ännu större neddragningar, i regeringen. Läget kompliceras av Decemberöverenskommelsen där borgarna lovar att inte rösta ner regeringens budgetförslag.

Hur reagerar borgarna om de blir överkörda i försvarsfrågan och förväntas rätta in sig i ledet med hänvisning till DÖ?

Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!