Inlägg från: Gotlänning |Visa alla inlägg
  • Gotlänning

Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!

Militärpolitik är inte min starka sida men jag vet att det var vissa företag som fick sig en hård smäll när militären drog ner... iaf här på Gotland.

Hotet mot Sverige är inte särskilt högt men sysselsättningen runt hela verksammheten är betydligt större än vad man tror samt det nyttiga i att som sjuttonåring få lära sig att livet kretsar inte runt en.

I lumpen fick man disciplin och respekt för andra och om än viktigare, man var tvungen att kämpa för att få respekt själv.

Nja, jag tror man skjuter sig i foten med att montera ner försvaret.      

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning

Läste om det idag och först ryckte jag lite på axlarna och naivt tyckte jag "so what, vad är oddsen" men ju mer jag gjorde en rövig lekmanna analys desto mer retade det upp mig.

Att ryssarna kör en bombträning mot Svenska mål (eller vad dem nu sysslade med) är väl egentligen inte konstigt rent strategiskt, skulle Svenska armen en påsk få för sig att träna inför en eventuell invasion av Ryssland och göra sak av det kan du ge dig fan på att det hade blivit liv på björnen... med all rätt, Calle B´s telefon hade ringt tills han hade svarat.

Rent patetiskt att "vi" rycker lite på axlarna över detta, givetvis har vi inget att sätta emot en eventuell rysk invasion men det betyder inte att vi INTE skall rycka på axlarna och vifta bort det.

Vet inga detaljer i detta mer än som spys ut i AB men detta känns bara så fel det kan bli, Ryssarnas hånvideo som en del grät över är väl kanske mer sann än vad vi vill erkänna.

Nåväl, Tom... du lär väl ge klarhet i detta då du verkar ha koll på denna typ av "politik".        

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning

Lite coolt hade det varit.
  • Gotlänning

Såg en insändare i Expressen där M gick väldigt hårt åt S i försvarsfrågan... 

www.expressen.se/debatt/budgeten-fran-s-staller-sverige-forsvarslost/

Är det inte lustigt att representanter i sittande regering ger sig på oppositionen när man själv inte direkt rosat Svensk försvarsmakt?

Valbullshit eller bara ett försök till att visa musklerna i Ukrainasaken?

I vilket fall tycker jag det är lustigt och tragiskt, vad tycker du herr Tom?

Skall tilläggas att jag gillar denna tråd och "arbetet" du lägger ner här samt så är det nog många som läser detta, keep it up!

Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!