Lady32 skrev 2012-04-26 15:03:25 följande:
Till er som skriver att jag ska "kräva" vård: Det är ju det jag gör och har gjort hela tiden.. Jag kräver och kräver, men inget händer. Enligt sjukvården jag hittills fått kontakt med, har de ju redan gett oss "hjälp", då de gett oss en diagnos och en "lösning" = salvor och krämer till höger och vänster. Att dessa salvor och krämer sedan inte faktiskt löser problemet för henne, verkar inte bekymra dem nämnvärt. Men det bekymrar MIG enormt. Det är ju därför jag nu är desperat och söker annan vård på annan ort, letar information på internetsidor, ringer runt till diverse kliniker, och till och med lägger ut foton i en tråd på internetforum, i hopp om att någon ska veta något matnyttigt... Man kan nog knappast påstå att jag inte kräver och försöker få hjälp till henne. Jag vet inte vart jag ska vända mig för mer "vård", än till de instanser jag redan vänt mig tidigare: vårdcentralen, Hudmottagningen och nu Barnkliniken (inväntar kallelse om några veckor). Jag har ringt runt och frågat om det finns någon expert som kan ta sig an min flicka, men det ser mörkt ut. Hitta en privat klinik, som ev. är duktiga, men de har ca 4 månaders väntetid. Ska givetvis ställa oss i kö ändå, men behöver ju hjälp tidigare än så. Det hela är, minst sagt, JOBBIGT!
Ja då tycker jag att du får diagnosen förklarad för dig, kolla upp hjälp på nätet osv. Struntar vården i din dotter så får du bannemig gå till tidningen. Vilken kommun bor du i?