Inlägg från: banansmoothie |Visa alla inlägg
  • banansmoothie

Skickar ni också med frukt varje dag till förskolan?

Alltså jag fattar inte vad grejen är? Är det så svårt att packa ner en frukt? Svenskar är så jäkla bortskämda när det gäller att allt ska vara avgiftsfritt. Skulle barnen inte få mat hemma, om de inte gick i skolan? Skolan är ju i vilket fall avgiftsfri. På ett sätt kan man ju säga att ni får bidrag genom att barnen äter lunch i den avgiftsfria skolan, helt gratis.

Föräldrar som inte kan ge sina barn en frukt varje dag borde inte få ha barn överhuvudtagen (nu syftar jag absolut inte på dig TS, inser att frågan enbart är av nyfikenhet). Jag bor i ett land där lunch och mellis ska packas varje dag. Det gör jag till mig själv också (även om det finns en cafeteria för mig så kan jag knappt äta något där samt att det är svindyrt. 10 kr för ett äpple t.ex. som jag kan få ett kilo för på frukt & grönsaksaffären!). Det är inte svårare än att komma ihåg läxboken, gummistövlarna när det regnar eller gympapåsen. Lite ansvar ska man väl ha som förälder! Glömmer man så får ens barn lida och då får man banne mig bättra sig och inte glömma nästa gång.

Svar på tråden Skickar ni också med frukt varje dag till förskolan?