• nivea bbb

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Jag har inte smoothien i huvudet men typ.. De e ju en "fertilitet-smoothie" Solig.. drick den + ät nötter!

Mjölk, gojibär, blåbär, havtron,linfrö, kiwi, (banan), (man kan ha alla frysta bär om man vill), yoggi naturell.. Solig 

• nivea bbb
    Älva1973 skrev 2012-04-24 11:42:57 följande:
    Tack vad gullig du är {#emotions_dlg.flower}
    Jag brukar visa min fertilityfriend så blir det enklare att förstå. Det är egentligen bara de senaste två försöken jag noterat alla detaljer. Man vill ju få mer kontroll och veta mer och mer om sin kropp.Glad
    www.fertilityfriend.com/home/3bbeda
    Jag hade glad gubbe på CB på kväll, morgon/kväll och morgon. Därför står det tre + på den här månaden. Tror att jag lyckades fånga in början på stegringen.
    Bule hälsar : Jag hade sex samma dag som ÄL och väntar flicka min lilla racergirllllllll :D
    Även partouze sexa över ÄL o har fött flicka Solig
  • nivea bbb
    Run to the hills skrev 2012-04-24 13:22:14 följande:
    Nivea: Jaha, jag trodde det handlade om att man skulle få det kön man önskade - inte att man skulle få en flicka. Det var därför jag trodde att det inte funkade för de som "bakat pojke" men ändå fått flicka. Jag är inte så insatt i detta, men det är alltså meningen att man ska få flickor?
    Personen som skrev att metoden funkade -vill baka flicka för hon hade en pojke. FÖr de som vill baka flicka kan de va bra o läsa om hur andra som alla har lyckats gjort.
    Sen beror det på vad man anser med lyckas - alla i tråden är gravida. 
  • nivea bbb
    Run to the hills skrev 2012-04-24 14:12:08 följande:
    Älva: ingen poäng att gå i försvarsställning, jag bara förstod inte hur det var en lyckad metod. Jag ville bara förstå hur det funkade och vilket målet var. Tycker det är intressant även om jag själv aldrig kört någon metod utan mest legat i så att säga.

Molly: Tack för svaret, då förstår jag helt hur ni menar med att det har lyckats!
    Om 7 av 9 som bakat har fått de kön som de bakade anser iaf jag att metoden kan betraktas som lyckad.
    Ingen påstår att det är en metod som varken är säker eller hundraprocentig. Enligt Shettles själv ska man ha 79% chans för flicka med hans metoder, och över 80% för pojke. Men det beror på annat också, männens sperma är det mest avgörande.
  • nivea bbb
    Run to the hills skrev 2012-04-24 15:29:06 följande:
    Ursäkta, jag förstod inte att de som bakat "bebis" också ville ha flickor. Det var därför jag inte fick ihop det. Men jag fattar hur ni menar nu och tycker att det är fascinerade att så många fått som ni velat.

En annan fråga: Tycker ni som kört metoden att det har varit krångligt? Har det påverkat era vanliga liv mycket eller har det känts som lätta regler att följa?

Bakat bebis = struntade i alla metoder o körde på bara för att bli gravid, ingen speciell kost/sex/kosttillskott
    Skrattande ..

Vi har haft extemt mycket sorg i vår tråd.. nästan alla har haft MF eller MA (jag själv bla fick se min bebis död i magen vid KUB v.13+)... Därför blev vi ännu mer nära varandra då vi tillsammans stöttat o tröstat genom sorg o mot lyckan att ens bli gravid o inte förlora bebisen... 
    Så som tjejerna stötta mig glömmer jag aldrig - vi har också blivit privata vänner över facebook så vi vet de mesta om varandra... därav också ville vi göra tråden stängd.

Om metoderna varit krångliga....
    Svar: JA (!!!!!!)... enormt påfrestande, för de flesta... Ska man baka flicka så försämrar man ju chanserna att ens bli gravid mycket, plus att studier visar att det även ger högre missfallsrisk att ha sex innan ÄL... så det måste man förhålla sig till.
    För mig som är veg har det inte påverkat jättemycket, mer än att all basisk föda ska bort.. o när man väl ska göra barn så är det det som gäller. Jag har tur nog en karl som ställer upp på de mesta Skrattande... Men de klart det är påfrestande med alla ÄL-tester, kosttillskott osv...
    För min del så ville jag bara bli gravid efter att vi förlorade vår bebis... Jag hade sån ENORM sorg, grät varje dag... skrapningen va hemsk.
    Jag fick mens 1 gång efter MA.. sen sexa vi på när jag ¨trodde att ÄL skulle komma... Det va beräknat att min ÄL skulle komma på måndagen, därför sexa vi som tokiga fre-lör-sön-måndag... men inget ÄL-utslag kom... det kom senare pga mitt MA.. så jag fick utlsag på onsdagen o ÄL på torsdag morron.
    Därav perfekt tjejbak!   
    Nu i efterhand så känns de som det verkligen va meningen att det skulle bli just min lilla tjej som jag nu har i magen... är oerhört tacksam.         
  • nivea bbb

Beror ju på.. För har man ex sexat 4 dar innan är de överskott på flickspermier, för pojkspermier har överlevnad på ca 2 dygn ... Vissa teorier hävdar att det är äggets skal som avgör en del oxå..

I slutändan är det nog en kamp oavsett.. Den starkaste vinner:)

• nivea bbb

Jag vet inte ... har glömt. Det va ngt me kosten iaf... Jag klistra in den fakta om det jag hitta på en amerikansk sida i vår andra tråd.. men den tråden är ju på 25.000inlägg så orkar inte kolla igenom de..

De va en bild (animerad) på hur X & Y- spermier tränger igenom ägget  beroende på mammans kost... Men googla på det, engleska sidor Solig 

• nivea bbb

Hur många är det i dotterlängtan-tråden..? O ska alla baka flickor ..?. Har alla pojkar då eller..?..
    Har personligen väldigt svårt när vissa favoriserar ett kön bara, ex bara vill ha flickor. Ja tycker det är riktigt tråkig barnsyn man då har...
    Är pedagog o de gör mig väldigt arg på vissa förutfattade meningar vissa har om att pojkar ska va stökiga osv..

• nivea bbb

Fattar inte riktigt...?.. Är ni 64 som följs åt..,?..låter väldigt svårt o hänga me då.. Eller är det 12-13 som skriver o följs åt..?.
    Vi i vår tråd är 14 stycken o de är lagom för oss så man har koll på allas bakande, BF, barn o historia osv...

Det är tiotusentals som följde vår tråd, har inte orkat räkna antalet som söker medlemskap heller...

Vi välkomnade oxå likasinnade men inte de som bara kom me frågor o ville ha direkta svar.. Får inget ut av o sitta o ta av min tid o hjälpa massa som inte är intresserad av o lära känna eller vill följa oss..

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!