• Meiji

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Kul att ni uppdaterar med en sammanfattning, verkar ju onekligen som att metoden fungerar Solig.

• Meiji

Jag var en av de som läste tråden i det tysta, men skriver nu i medlemsgruppen Dotterlängtan. Har du berättat för dina vänner, som hade flera pojkar, att du nu väntar en tjej? De som var SÅ säkra att det skulle bli en pojke igen?

• Meiji

Ja, de kommer nog alla få en rejäl överraskning! Solig Kommer du kunna hålla dig tills bebisen kommer ut? Sonen kommer inte avslöja det? Hur reagerade du när du gjorde könsultraljudet?

Vi börjar med första försöket nu till helgen så det skall bli spännande...

• Meiji

Jo, det minns jag att du skrev om det trista rutinultraljudet. Men skönt att du fått veta nu, och att man säkert vet att det blir en liten tjej. Självklart hade man ju varit lika lycklig för en pojke till också, men drömmen är ju ändå att få ett barn av varje.

Vi gjorde vårt rutinultraljud privat och fick då reda på könet redan i v 18. Det kommer vi definitivt göra igen! Säger de pojke så litar jag på det, men skulle de säga flicka så kommer jag kontrollera det med könsultraljud sen i v 24-26 för säkerhets skull.

Vad duktig din son är!!! Inte dåligt att kunna hålla masken så.

Lustig, jag tänkte faktiskt på dig i helgen och skrev i Dotterlängtan att jag var så nyfiken på vad du väntar. Och så några dagar senare fick man reda på det. Roligt!

Förresten, du ville väl ha ett kejsarsnitt igen? Hur går det med det? Det är något som verkligen ge mig ångest nu när vi sätter igång försök att bli gravida, hur man skall orka att kämpa sig till ett planerat snitt. Blev akutsnittad med sonen så jag har visserligen redan gjort ett. Tillhör Göteborg som tyvärr är svårast i hela landet att få igenom. Har t o m funderat på att flytta utomlands under tiden som gravid för i de länder vi är nyfikna på snittar de alla som tidigare blivit snittad. Där rekommenderar de inte att föda vaginalt efter ett snitt och det känns ju väldigt bra.

• Meiji

Intressant med äggets skal... Skall verkligen bli spännande när vi i Dotterlängtan börjar bli gravida och vilka resultat vi kommer att få.

Håller med dig med kejsarsnitt, man måste verkligen vara stenhård och inte tveka en sekund. Jag har väl turen att jag själv arbetar som sjuksköterska och van vid att hantera läkare =). Men min man kommer vara med på varje möte och även se till att vara rejält påläst s vi får igenom snittet. Men det känns så jobbigt redan nu att att man måste kämpa för att få igenom det.

• Meiji

Idag är vi 64 medlemmar i Dotterlängtan och alla är välkomna. Vissa är mer aktiva än andra, vissa tar pauser ibland (som exempelvis mig). Jag tror ärligt talat att alla har pojkar sen tidigare, har inte läst om någon som inte har barn tidigare eller som redan har en dotter och önskar sig enbart döttrar.

Men skulle det vara någon som enbart vill ha döttrar så är denne person välkommen också. Vi välkomnar som sagt alla och stöttar varandra i våra funderingar, försök och motgångar.

• Meiji

Förtydligande:

Jag tror vi skulle välkomna en som har en dotter, och som bara vill ha döttrar men jag vet inte säkert, är inte värd för tråden. Men jag undrar om en sådan person verkligen skulle söka sig till vår tråd? Själv har jag bara läst om en sådan person, och det var i er tråd.

• Meiji

Vi är 64 medlemmar i tråden. Men det är kanske  runt 10-12 som är mest aktiva just nu. Flera är nyfikna och intresserade och väljer att bara läsa, andra planerar att försöka längre fram. I vår BIM-lista är vi 8 stycken som försöker just nu och eftersom jag är en av dem håller jag bäst koll på dessa.

Eftersom vi är en stängd grupp så är det ingen som bara hoppar fram och ställer frågor och sen försvinner på samma sätt som det var för er. Kommer olika frågor upp försöker vi tillsammans svara på dem.

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!