• Loppan27

Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

Vad roligt att vi fick fortsätta följa er och stort grattis till er alla för att ni efter allt kämpande, oro och misströstan nu är gravida eller har fått era små!

• Loppan27

En sak som jag tycker är lite klurig att förstå vad gäller det här med vilken spermie som hinner först till ägget och att kill är snabbare och tjej uthålligare...

Såg ett program där de visade vägen från spermie till bebis och då visade de spermiernas väg till ägget. Det var då massor av spermier som var framme vid ägget och höll på att försöka tränga sig igenom och när en lyckats så var det ju kört för de andra. Men då är det ju inte så att det är den som kommer fram först utan massor är där och kämpar och "starkast" vinner samt att ägget väljer att inte släppa in vissa. Förstår ni hur jag menar? Hur hänger det ihop tro? :) Borde ju finnas både kill och tjejspermier där och försöka ta sig igenom. Eller?

• Loppan27

En liten fundering från en vän som väntar nummer tre. Hon blev flyttade en vecka på UL och var en vecka kortare gången än hon trodde. Talar det mer för något av könen?

• Loppan27

Nivea, tack för ditt svar!

Ja det hänger nog inte så mycket på det. Dessutom brukar de ju säga att alla bebisar är lika stora fram till v.18.

När är det nu du har bf?

• Loppan27

Kul med en summering av hur det gått för er!

Har Lyckligamamman och Underbaraprinsar bakat flicka på samma sätt ungefär som ni andra? Men det är klart, det vore ju nästan konstigt om metoden funkade till 100 %, för då skulle ju vem som helst kunna välja kön varje gång .

3 härliga killar - vad spännande att du ska försöka ge dig på ett tjejbak. Har själv tre killar och får väl se om jag orkar med en fyra om några år. :) Får nog i så fall övertala mannen om det först. Lycka till!

• Loppan27

Nivea bbb - hur har det gått? Du har väl fått en liten nu?
    Hoppas att allt är fint med er!

• Loppan27

niveabbb, har tänkt på dig och det hade varit så roligt med en uppdatering i den här sammanfattningstråden. Vad jag förstått så blev det väl snitt i början av augusti. Gick allt bra? Blir lite brydd när du inte skrivit om när tjejen din kom till världen? Blev det förresten en tjej? Hoppas att du vill uppdatera oss! Kram

• Loppan27

royallove, Jag förstår att det hade varit roligt att ha en tjej, men jag är säker på att det är väldigt roligt för dina barn att vara killar båda två. Har själv tre killar och de är otroligt tighta och leker på samma sätt och har så skoj ihop. Däremot kände jag när trean blev en kille, att det hade varit kul för egen del med en tjej, men nu när jag ser hur de är ihop så känns det så bra. Men jag förstår dig helt och hållet! För jag har tänkt likadant.

Har tre kompisar som också har tre killar var så det verkar vara ganska vanligt att få tre av samma. :)

All lycka till!

• Loppan27

Älva - Lycka till med att bli gravid och att du får en tjej. :)
    Själv har jag ju tre killar och vet inte om jag ger mig på en fyra. I så fall får jag testa tjejknepen i denna tråd.

Humpan o Royallove - Min BM sa att om man har två av samma så är det störst sannolikhet att trean också bli samma och enligt henne var det för att en del män har fler kill- än tjejspermier och tvärtom. Sedan har en del män mer 50/50 av kill- och tjejspermier och dessa har större sannolikhet att få olika kön.

På frågan om tips för att få killar kan ju jag svara hur vi gjort :)

Första barnet kollade jag med ÄL-test och vi hade sex från den dag testet gav utslag samt de två närmsta dagarna efter. Barn nummer två blev bara till så antagligen har vi prickat in ÄL precis utan att planera. Med trean kollade jag också med ÄL-test och gjorde som med första. Annars inget med kost eller annat.
    Hade jag haft koll på alla tips och trix i denna tråd inför trean så hade jag testat för tjej men jag var nog för ivrig att bli gravid för att ha tålamod till det.

Min ena kompis som fått sin tredje kille planerade inte nummer tre och trodde inte att hon blivit gravid eftersom de haft sex en bra bit innan ÄL, så även killspermier kan visst vara seglivade. Hennes man har väl också ett överskott av killspemier kanske.

• Loppan27

3 härliga killar, om du blir gravid får du gärna dela med dig av hur det går och vad du får :)
    Lycka till!

• Loppan27

3 härliga killar, vad spännande! Hur gamla är dina tre?

Älva, ja inte lätt att veta hur det hänger ihop. Jag har också hört att om mamman är äldre ökar sannolikheten för tjej.  Varför vet jag inte och om det stämmer vet jag inte heller. Min kompis som nyss fått sin tredje kille var 40 så där stämde det inte.
    Har också hört att man kan gå efter vilket kön på barnen som pappans pappa fått, alltså farfarn till barnen. Det är väl för att pappans spermiegener kommer därifrån men på oss har det inte stämt för där är det blandat killar och tjejer.

Vem vet, det är kanske bara slumpen som avgör :)

• Loppan27

Tre härliga killar - Tack för ditt svar! Och ursäkta mitt jättesena inlägg. Har helt glömt bort Familjeliv ett tag. Så tråkigt att läsa, men som du säger så har du tre friska barn. Så då har du alltså fått endometrios nu. Vilken tur att du hann få tre barn innan du fick det. Hoppas att du mår ok trots omständigheterna och att du lyckats acceptera situationen, även om det kan vara svårt när man har en önskan om något. 

Mina pojkar är nu 2 år, 4 år och 6 år och jag har inga planer på att försöka få fler barn. Känns fullt upp som det är :) 

Älva - Grattis till din lyckade graviditet. Hade ingen aning om att man kunde välja kön med. Hoppas att allt går fint!

• Loppan27

Här har det hänt saker! 

Tre härliga killar- Grattis, vad härligt!! Kul att du tänker uppdatera oss nyfikna! :) All lycka till dig!!

Humlan - Grattis till dig med! Själv tror jag att det inte går att påverka så mycket, utan att en del lättare får det ena eller andra könet. Vet ej om det är så, men enligt min bm så har en del killar fler spermier av ena eller andra sorten medan en del har mer 50/50. Jag har flera kompisar som fått tre av samma sort. Vi är 5 bekanta som fått tre killar var :) 
    I början tyckte jag att det var synd att det inte blev en tjej, men idag tänker jag aldrig så. Mina tre killar har otroligt kul ihop och jag tycker idag att det är riktigt häftigt att ha tre av samma. Men visst kan jag "sakna" en tjej när jag ibland ser tjejkläder och sådant ;)
    Du får också gärna berätta hur det går för dig! Inte långt kvar till bebis nu ju!
    För oss var omgivnings reaktioner väldigt blandade. När jag var gravid och vi inte visste könet på trean var det mkt tjat om att "nu måste det ju bli en tjej" osv. Nu tycker många att det är fräckt att det är tre killar, medan en del undrar om det blir en fyra så att det blir en tjej med. Tror snarare att det skulle bli en fjärde kille ha-ha.

• Loppan27

Hur har det gått för er? Tre härliga killar - vet du vad det blir om man får vara nyfiken och fråga? :)

Camomille och Cocoz - vet ni? :) 

• Loppan27

Tre härliga killar - Åh vad spännande det måste vara! Ja du får gärna uppdatera när du varit där. 
    Lycka till! 

• Loppan27

Grattis till ännu en kille! Visst blir det häftigt med 4 killar, även om du hoppats på en tjej. Enligt min bm så har en del killar mer av ena eller andra sortens spermier medan en del har 50/50. Vet ej om det är så, hennes åsikt. Hon sa även att om man fått två av samma kön är sannolikheten att nummer tre blir samma osv. 

Önskar dig all lycka och hoppas att du kommer känna stor glädje med alla dina grabbar!

Blev brorsorna glada över att det blev en kille till?  

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!