• iceflower

Fixa en fest, vad göra? 16 år

Jag fyller 16 år den 16 juni!. Det var 4 år sedan jag hade en fest senast och då hade vi lekar och sådär. Ni vet barnsliga saker. Jag har inte varit på så många födelsedagsfester. Har inte varit på någon på hela 4 år. Jag vet inte vad man kan göra. Vad finns det man kan göra. Har tänkt bjuda 3-4 stycken. Tips? :)

• Svar på tråden Fixa en fest, vad göra? 16 år
  • Miss P71

Du kan ju bjuda på tacos el någon annan middag. sedan lite godis , chips , popcorn. Kanske lite dricka till det! Då menar jag alkoholfritt!

• iceflower
    Miss P71 skrev 2012-04-23 15:58:28 följande:
    Du kan ju bjuda på tacos el någon annan middag. sedan lite godis , chips , popcorn. Kanske lite dricka till det! Då menar jag alkoholfritt!
    Tacktack, tar emot gärna fler tips också. Jag har en matblogg och jag älskar att laga mat och baka, så kommer såklart laga något gott. Men finns det något annat än tacos som skulle vara bra festmat? :)
  • katalysator

På 4-5 personer tycker jag att det är alldeles lagom att bara bjuda på lite finare middag, och sedan umgås runt en film, ett spel, en hemma-SPA-kväll eller något annat som intresserar dig och dina vänner, med mycket snacks och mys.

• kajsaa

Håller med föregående talare. tacos och lite mys, kanske hyra en film också?

• Miss P71
    iceflower skrev 2012-04-23 16:00:06 följande:
    Tacktack, tar emot gärna fler tips också. Jag har en matblogg och jag älskar att laga mat och baka, så kommer såklart laga något gott. Men finns det något annat än tacos som skulle vara bra festmat? :)
    Du kan även bjuda på fläskfile med pommes el hasselbakspotatis och en god sås. En god sallad till det.
  • Tjohalia

Spa kväll eller pyjamasparty? Eller både och =) Vi hade mycket sånt i den åldern, fixade egna ansiktsmasker av mosad banan och annat vi hört var bra. och gjorde hårinpackningar och sånt. Övernattning var självskrivet för det mesta. Vi hyrde ofta film och åt gott till det.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Filuren83

Det blir jättenajs med tacos! Det är mysigt att sitta och plocka med. Eller att man bakar pizza eller paj ihop.
    Oftast så hamnar man ju i soffan med chips och grejjer och sitter och snackar hela kvällen. Men är du orolig för att det blir långsamt så kan du ju alltid ha någon film i beredskap.

• iceflower
    Tjohalia skrev 2012-04-23 16:04:03 följande:
    Spa kväll eller pyjamasparty? Eller både och =) Vi hade mycket sånt i den åldern, fixade egna ansiktsmasker av mosad banan och annat vi hört var bra. och gjorde hårinpackningar och sånt. Övernattning var självskrivet för det mesta. Vi hyrde ofta film och åt gott till det.
    Tack :D, men det är det, jag har tänkt bjuda min pojkvän så det blir nog inte så bra med övernattningen, hehe.
  • viseversa
    Miss P71 skrev 2012-04-23 15:58:28 följande:
    Ja det är supermysigt. Ts ni kan ju hyra någon film och titta på tillsammans? Kanske kan dom sova över?
  • iceflower
    viseversa skrev 2012-04-23 16:18:28 följande:
    Ja det är supermysigt. Ts ni kan ju hyra någon film och titta på tillsammans? Kanske kan dom sova över?
    hyra film är en bra idé , sen är ju 16 juni ganska sommartid så kan man göra något ute, man kan ju kanske grilla ute! :D, sen äta ute. bra att jag kom på en egen idé :P
  • Blöjor111111

ha någon tema, där alla får klä ut sig. T.ex. Hawaii, bjud på hawaii inspirerad mat, drinkar och se till att alla är somrigt klädda.

• iceflower
    Blöjor111111 skrev 2012-04-23 16:24:51 följande:
    ha någon tema, där alla får klä ut sig. T.ex. Hawaii, bjud på hawaii inspirerad mat, drinkar och se till att alla är somrigt klädda.
    Tacktack, hur hittar man drinkar som är alkoholfria?
  • Blöjor111111
    iceflower skrev 2012-04-23 16:27:55 följande:
    Tacktack, hur hittar man drinkar som är alkoholfria?
    drinkar som du hittar med alkohol, uteslut bara alkoholen och låt andra ingredienser vara kvar är en bra tips.Flört
  • iceflower
    Blöjor111111 skrev 2012-04-23 16:31:17 följande:
    drinkar som du hittar med alkohol, uteslut bara alkoholen och låt andra ingredienser vara kvar är en bra tips.Flört
    Eller så sätter man i alkohol ändå ;)
Svar på tråden Fixa en fest, vad göra? 16 år