På en skala ett till tio?
Snittar nog på sisådär en sexa-sjua kan jag tänka mig.
Han testar gränserna REJÄLT och frågar "varför" om allt...
"Kom nu, dags för natten (tänderna borstade, allt fixat) och då kommer frågorna (med en gäll, gnällig och domderande röst) "Men varföööööööööör får jagt inte se på TV mer??? (för att du har tittat på det programmet du ville se och vi ska lägga oss nu så du blir pigg och go imorn så det blir en bra dag imorn igen)
"men vaaaaaaaaaaarför får jag inte"
(för att du är trött och behöver sova)
"men VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR får jag inte titta på TV, jag får ALDRIG titta på TV"
(kom nu gubben, du kan troligtvis få se på TV imorn innan läggdags imorn och det är väl bra? Kom nu snutten)
"men varför får jag aldrig titta på TVn fööööööööööööör!!!"
(ska du eller jag stänga av?)
"Men varför ska jag sova?"
(kom nu älskling, jag har redan svarat. Du är jättetrött och behöver sova, TVn får du se på imorgon ifall du kommer utan att fråga varför längre, du vet ju redan)
"Men mamma, VARFÖR FÅR JAG INTE SE PÅ TV?????????"
... (jag stänger av TVn, frågar om han vill gå själv till sängen eller om jag ska bära honom och sträcker ut armarna)
Och DÄR är jag-ska-skrika-så-högt-jag-kan-och-fortsätta-fråga-sånt-jag-redan-fått-svar-på-och-försöka-fortsätta-skapa-nya-konflikter igång.
Vojne vojne... jag är glad att det är mitt eget barn, hade det vart någon annans hade jag troligen ställt ut det på trappen med en lapp på, "GRATIS" ska det stå på den