Inlägg från: Loriyana |Visa alla inlägg
  • Loriyana

Tjejernas klädval orsak till våldtäkt

Häromdagen satt jag på en parkbänk med min medhavda tråkiga lunch och jag såg någon på uteserveringen med en enorm underbar pizza. Jag ville ha den pizzan! Vore det då helt ok för mig att kasta mig över pizzan och äta den? Personen som köpt pizzan "frestade" ju mig med att visa upp sin pizza för omvärlden. Då får väl han ta och skylla sig själv om personer kommer och snor bitar av hans pizza...eller?

Visst jag tycker pizza är gott. Och visst jag ville ha mannens pizza. MEN JAG HAR NÅGOT SOM HETER SJÄLVKONTROLL. Självkontroll är något vi alla uppfostras med och något vi verkligen borde hålla fasta på.

Jag kan fullständigt förstå att män kan bli frestade av lättklädda kvinnor, och sa jag vara ärlig så tycker jag att både kvinnor och män ibland borde tänka efter lite angående vad de väljer att ha på sig. MEN jag är övertygad om att män har så pass mycket självkontroll att de INTE kastar sig över kvinnor bara för att de klär sig utmanande. Att kvinnan klär sig sexigt är INTE en ursäkt för våldtäkt.     

Svar på tråden Tjejernas klädval orsak till våldtäkt