Inlägg från: Purpurbräcka |Visa alla inlägg
  • Purpurbräcka

Hen: fler psykpatienter och förvirrade människor? En speciell förskola.

Furstinna skrev 2012-04-22 08:42:39 följande:
    Pallas: utgick från ts beskrivning. Låter fullständigt galet.

Du utgår från en persons subjektiva uppfattning av en tidningsartikel som i sin tur är en människas subjektiva uppfattning.

Jag hoppas att du förstår att sanningen om hur de faktiskt arbetar på Nicolaigården kan skilja sig väldigt mycket från vad som står i TS.
  • Purpurbräcka
    Pallas skrev 2012-04-22 09:08:47 följande:
    Jag undrar om det är läsandet av boken Kivi och Monsterhund som föranleder detta. Jag tror det handlar om en missuppfattning/halmgubbe.
    Jag tänkte detsamma. De verkar ha dragit väldigt stora växlar på just den boken...
  • Purpurbräcka
    grind skrev 2012-04-22 09:38:11 följande:
    Kan vara vad som helst

* Äta näringsriktig kost
    * Utveckla till en fritt tänkande individ 

Som här ovan kan man undra varför barnet ska behöva motivera sina val för föräldern. Och i synnerhet när föräldern gör det med en mästrande ton om hur det ska vara. Risken är överhängande att barnet tar förälderns värderingar och ska basunera ut dessa till alla på skolan. Kanske bra för förälderns ideologi men knappast för barnet som kommer att uppfattas som asocial och märklig.

Blir man verkligen bättre på fritt tänkande om man tvingas in i traditionella könsroller?
Svar på tråden Hen: fler psykpatienter och förvirrade människor? En speciell förskola.