Hen: fler psykpatienter och förvirrade människor? En speciell förskola.
Jag översätter åt min vän som envisades och bad om att jag skulle skriva det på ett forum. Hans ord har jag översatt till svenska. Han förväntar sig svar och tackar för dessa.
HEN!
Jag läste en artikel om förskolan Nikolaigården i en estnisk tidning. Helt otroligt, förvånansvärt att en sådan "fenomen" kan existera i Sverige, eftersom jag är övertygad om att svensken är en av de mest hängivna anhängarna av mänskliga rättigheter i världen. Men nu först lite kort om....
För några år sedan fanns ett fall där föräldrarna förlorade rättigheterna om sina barn och barnens mormor fick vårdnaden om dem. Saken var att båda föräldrarna (mamma och pappa) var fanatiska vegetarianer. Naturligtvis så utövade de sitt beroende sina barn. Resultatet blev att barnen fick utvecklingsförsening på grund av undernäringen. Barnen hade en katastrofal undervikt (i förhållande till deras ålder) och deras liv var i fara. Domstolen grundade sitt beslut på det att vuxna kan fatta beslut och gör sina egna val medvetet, eftersom denne själv är ansvarig för konsekvenserna av sitt val. Barnet kan inte välja och är helt beroende av sina föräldrar. Eftersom i detta fall, riskerar barn med sina liv och hälsa. Lyckligtvis så kunde mormor ta hand barnen och kunde rädda situationen, utan barnhem. Men, tyvärr så vet ingen vilka konsekvenserna kommer att se ut i framtiden. Skadorna var stora.
….nu tillbaka, Nikolaigården (NG) producerar till en psykisk katastrof! Barn i verksamheten har inte fattat ett beslut själva att få en sådan uppfostran! Ett sådant beslut fattas av föräldrarna i linje med deras ideologi och tro! Vad innebär detta i framtiden? Fler psykiatriska patienter?
En vuxen kan göra med sig själv vad denne vill. En vuxen gör det medvetet, och är också ansvarig för konsekvenserna själv. Vuxna män kan själva om de vill bära rosa klänningar och vara rädda och gråta! Detta är ett fritt val men barnen borde lämnas ut från "spelet".
Har Sverige börjat godkänna experiment på människor?
(Förskolan är en könsfri förskola, där finns det inga pojkar eller flickor men finns "vänner" och hen. På morgonen sägs aldrig ”god morgon pojkar och flickor” men sägs ”god morgon vänner”. Istället för mamma och pappa så säger man mappa och pamma. Alla bilder och leksaker är helt könsneutrala. Förskolan accepterar inga klassiska sagor eftersom enligt dem är böckerna för könscentrerade med roller. Där ser de till att allt ska vara exakt lika mellan pojkar och flickor, lika många böcker där pojkar/flickor är huvudpersoner. Även i bollekar får inte män ta sina armar högre, för att enligt förskolan så visar de sin makt, alla ska vara lika.)
Och sedan förstår jag inte varför folk som hatar ordet hen är de som använder det mest =D
Och varför folk har så svårt att förstå att dels finns det de som inte kan eller vill använda han eller hon på sig själva och sedan finns det dem som faktiskt vill att deras barn ska få ett mer neutralt bemötande. Det är 2012 och fortfarande behandlar man män och kvinnor i alla åldrar olika pga deras kön. Att det finns föräldrar som vill att deras dotter ska få lika mycket uppmuntran som pojkar får, att det finns föräldrar som vill att pojkars känslor ska ses lika mycket som flickors, vad är det som är fel med detta? Jag satt senast förra sommaren och iakttog en familj bestående av mamma, pappa, dotter, son. Dottern och sonen klättrade upp på en sådan stock som man ska slå ner varandra med kuddar ifrån, pojken fick klättra upp själv, flickan som såg ut att vara ett år äldra än pojken blev upplyft. Flickan började SAKTA att glida lite grand åt ena hållet, hon såg glad ut, då RUSADE både mamman och pappan fram och högg tag i flickstackarn som blev livrädd av detta och började gråta - hon blev alltså inte rädd för att hon började glida lite långsamt utan för att föräldrarna sprang fram till henne som de gjorde, och sedan gullade de med henne och frågade hur gick det lilla gumman osv. hon hade alltså inte ramlat av stocken utan glidit ca 5cm. Under tiden så ramlade sonen av, landade på huvudet, knäckte till nacken (det såg ut att göra riktigt ont) han blev ledsen men föräldrarna tyckte att han var löjlig och skulle skärpa till sig, han var ju för sjutton pojke. Och detta är bara ett exempel jag ser av vad jag ser dagligen hur folk gör skillnad på personer pga deras kön.
Vår dotter kommer att ha dagmamma, förhoppningsvis får vi den dagmamma vi har önskat, hon lagar mat från grunden, hon har sunda och bra värderinga r (lär inte barn att det är fel med vissa utseendet, handikapp, sexuella läggningar osv. Och ja jag har hört med egna öron fritidspersonal, dagispersonal m.m. tala om för barn att det ät fel att vara HBT-person, att ha ett handikapp etc. Och denna dagmamma vår dotter förhoppningsvis får, hon uppmuntrar alla barn, inte bara pojkar, att undersöka, vara nyfikna, att våga klättra upp på den där stenen därborta osv. Hon undersöker vad barnen har för personlighet och bygger upp deras relation efter det, inte efter vad de har för kön. Däremot har hon rakt ut sagt att hon kommer inte att använda ordet hen annat än om någon ber henne om detta. Det är helt okej. Hon förstår inte ordet fullt ut men står inte och skriker att det är fel.
Jag är rätt säker på att de flesta barnen inte kommer växa upp till förvirrade barn med näringsbrist bara för att de går på ett dagis som ser barnen som individer istället för kön.