• AmelieS

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Härligt att höra om det positiva hcg-testet Myran :)

Vinkan, hur mår du?
    Jag har tänkt på dig. Hur har graviditeten varit så här långt?

• AmelieS

Hej Vinkan,
    Ursäkta sent svar. Vad härligt att höra att det har gått så bra för dig.Glad
    Man hör mest om alla problem med tvillinggraviditeter. Förstår att det börjar bli tungt för dig. Jag har hört att i vecka 30 med tvillingar är man lika stor som i v 40 med ett barn.

Det är bra med mig. Är i v 14 och den värsta tröttheten och illamående har gett med sig.

God fortsättning till alla i tråden. Kram 

• AmelieS

Jag har också haft problem med infektioner därnere sista 1 1/2 året. Nu misstänker jag att jag har fått det igen pga dålig lukt mm. Jag visste inte att partnern också måste behandlas. Jag har fått min antibiotika vaginalt. Jag är lite orolig att detta kan påverka graviditeten. Min gyn har stängt pga semester och nästa vecka reser vi bort i en vecka. Jag kanske ska ringa Sjukvårdsupplysningen och kolla.

• AmelieS

Härligt Cecini att det snart är dags för dig. Så spännande när det är så nära. Varmt lycka till på tisdag! Kram

Jag har varit på mitt gynbesök och allt såg fint ut, ingen infektion i underlivet denna gång. Skönt att få det kollat
    i alla fall. 

Hoppas ni mår bra alla och ha en trevlig helg! 

• AmelieS

Nej Myran, vad bedrövad jag blir av att höra detta. Fy så orättvist att ni drabbas av misfall och ev X. Jag tycker att det är bra att denna tråd finns för stöd och vägleding. Jag ser att du har fått flera bra råd. Jag önskar er all styrka att ta er igenom detta och att ni orkar försöka igen så småningom. Många varma kramar!

• AmelieS

Hej! Jag är gravid i v17 med tvillingar o fick i tisdags en kraftig blödning så jag åkte in till gynakuten o blev inlagd på avd. Är fortfarande kvar trots att blödning upphört, har som sparsam mens nu. Detta är min första blödning under grav. En av moderkakorna sitter långt ner och en del av denna började blöda. Jag avråder från att sätta in två embryon vid ÄD. Jag gick ifrån min magkänsla denna gång vilket jag inte brukar göra. Vi får hoppas allt går bra nu och att jag får behålla båda tvillingarna.

• AmelieS

Man har gjort UL i tisdags och tvillingarna mår bra. Längtar74 jag känner igen mig i att folk frågar om vem barnet liknar, har en dotter på 2,5 år som kom till via ÄD. Jag tycker ditt svar var bra. Grattis till dig igen o vad härligt ni har det :) Känner igen mig i lyckan du beskriver.

• AmelieS

Hej Mariposa! Tack för stöd. Javisst vill man maximera sina chanser o allt kostar, gynbesök, hitta på ursäkter för att gå iväg på kontroller på arbetstid osv. I slutändan är det ju värt allt när man har fått sitt barn.

Under mitt frysförsök fick jag Primolut-Nor för att framkalla mens (har oregelbunden) ingen nedreglering, sedan progynon o progesteron som vanligt. Jag tog också E-vitamin på klinikens inrådan. Inget annat mera än vanlig dos folsyra. Håller tummarna stenhårt för dig! Kram

• AmelieS

Jag är hemma nu var bara inlagd i tre dagar. Jag jobbar som vanligt dessutom. Men tar det lite lugnt med lyft och så. Blödningen slutade lika snabbt som den började. Båda barnen mår bra, vi var på RUL i fredags och det såg bara fint ut.

Mariposa jag tog vanlig dos E-vitamin köpt här i Sverige.

Nu håller jag tummarna för era nästa försök, Myran och Mariposa. Jag har blivit gravid två gånger båda efter frysförsök. Hoppas det löser sig med dina prover Myran, bor inte I Stockholm, så jag kan inte tipsa om läkare tyvärr.      

Kram    

• AmelieS

Ett jättestort grattis till er Cecini! Så fin han är. Tack för att du delar med mig. Ditt inlägg får tårarna att börja rinna på mig. Vilken lycka det är att bli förälder när man kämpat så länge! Kram

• AmelieS

Stort grattis Vinkan till era små!
    Vad jag har väntat på att få höra av digGlad
     Vilka stora barn ni har fått och vad skönt att allt gått bra. Många kramar  

• AmelieS

myran, stort grattis!
    Vilket fint värde du fick på blodprovet. Blir så glad för alla som lyckas Glad
    Kram  

• AmelieS

Stort GRATTIS Myran, vilka underbara nyheter, förstår att det är svårt att ta in detta direkt Glad

Själv är jag gravid i v 35 med tvillingar efter ÄD i Spanien. 

Tummen, stort grattis till dina tvillingar! Hur mår ni?
    Jag tror vi hade nästan samma BF.

Grattis också till Mariposa som jag känner igen från tråden då jag själv var aktiv. Håller mina tummar.

Kram          

• AmelieS
    myran6801 skrev 2013-05-20 11:21:56 följande:
    Amelie, grattis tänk att du redan är i v 35! En fråga, jag minns att du trappade ned medicinerna efter ett svenskt schema. Du har möjligtvis inte lust att dela med dig av det eftersom jag tycker det spanska har lite snabb nedtrappning. Kram
    För tillfället hittar jag inte schemat tyvärr men om jag gör det så skriver jag igen här. Lycka till!
  • AmelieS

Nu är våra tvillingar födda. De kom 5 veckor före BF så vi har varit inskrivna på sjukhus men är hemma nu. Allt har gått bra, födde vaginalt, båda låg med huvudet ner sista veckorna. Vilkten vid födelsen låg på 1,9 0ch 2,5 kg. Är så lycklig över mina fina tvillingar. Vi har gjort behandling på Instituto Bernabeu i Alicante som Knasse har valt :)

Lycka till alla som är på gång nu med behandling och alla gravida också!
    Jag följer er och håller tummarna.

Kram

• AmelieS

Hej och tack för alla grattis :)

Det är tvillingflickor vi har fått. Än så länge funkar det jättebra med tvillingar, vi har förberett oss väl eftersom vi fått höra att det är så jobbigt med två små bebisar. Vi hjälps åt maken och jag och det är så fint att båda föräldrarna är lika viktiga. Vi matar dem med flaska eftersom de är för tidigt födda. Man ska komma ihåg att det är väldigt roligt att få två st samtidigt också.

Jättekul att så många är gravida nu i tråden och många med tvillingar. Flera är på G med behandling också och har snart nått sitt mål att få barn.   

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?