Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
NyIGbg vad härligt att allt är som det skall vara :) jag håller både tummar och tår för att allt skall gå bra på er resa!
NyIGbg vad härligt att allt är som det skall vara :) jag håller både tummar och tår för att allt skall gå bra på er resa!
Tänkte bara fråga, är det någon annan som äter eller har ätit Progynova? Jag har gjort det i ca en vecka nu och har en huvudvärk som inte är av denna värld. Kan bara ligga i ett mörkt rum, ljus gör det värre och koncentrera mig går inte alls. Funderar på om det är en biverkan. Eller om det är något annat fel.
Ja det känns inte alls bra och jag vet inte om man bara skall avvakta eller vad. Skall på ul på onsdag så man kanske kan prata med den läkaren om det. Var hemma från jobbet idag och blir hemma imorgon med men sen måste jag nog gå igen :(
Jag håller tummarna för dig NyiGbg!!!!! Nu är det din tur!!!
Hej mva1970, vi går på IVI Barcelona. Man får räkna med ungefär 90000:- och sen tillkommer ju självklart resor och läkarbesök här i Sverige. Om man får ägg över som går att frysa så man kan använda i fall det inte lyckas första gången så kostar det 20000:- Det är mycket pengar men om det fungerar är det ju värt alla pengar i världen!! Vi är nöjda med kliniken det är bara lite svårt att få svar på mail ibland. Men överlag är de super proffsiga. Vår läkare på Sahlgrenska rekommenderade dem.
Vi åkte en gång i sommras och skall förhoppningsvis åka för ÄD 30/9. Så totalt två gånger. Vi kollade runt lite innan vi valde IVI och för oss föll det på vilken klinik som hade ägg som passade oss, har vänner som gjort försök i Finland och var super nöjda, men de hade inga asiatiska ägg. Vi kontaktade många kliniker som ligger närmare än Spanien men det var endast de som hade ägg som matchade. Och eftersom läkaren på Sahlgrenska rekommenderade dem så hoppas vi på det bästa. Har ni gjort IVF försök innan?
Oj vad jobbigt det måste vara!! Har du kontaktat Storken i Danmark? Där har de väl också ÄD för ensamma kvinnor vad jag förstått.
Ingen annan än du kan bestämma om du skall lämna eller inte. Inga val här i livet skall man behöva förklara för andra människor, det viktigaste är hur du mår.
Jag har ju ett barn från ett tidigare förhållande och det är många som ifråga sätter varför jag inte nöjer mig med det. Men som sagt ingen annan kan förstå längtan efter ett barn oavsett om man har barn innan eller inte.
Det är väldigt skönt att vi har varandra här!
Kram
Var på UL idag och allt såg toppen ut så nu skall vi boka resa!!!!
Härligt att det går enligt plan för en gångs skull.
Prata med läkaren här i Gbg idag och frågade om min huvudvärk och att jag är varm/kall hela tiden. Han sa att det är så det skall vara och det beror på sprutan som kommer sitta i 5 veckor. Sen sa han att det är lika bra att förbereda sig på att jag även kommer att må konstigt av Progesteronet också.
Men det är ju bara att stå ut. Önskar så mycket att det blir en bebis denna gången....
Är så mysigt att läsa om er som är gravida, det inger verkligen hopp!!!!
Hej mva1970, de tittar så livmodern ser bra ut och att man inte har några cystor. Men allt såg super bra ut. Resan är bokad och nu är det spännande.
Hoppas nu bara att allt går bra.
Från ca 22 igår kväll till ca 8 imorse var varit de värsta 10 timmarna i mitt liv.
Fick mail från IVI Barcelona igår ang ett blodprov som vi tog i torsdags. De sa då att de kunde vänta tills proverna var klara och det tar skulle vara på onsdag nästa vecka. Vi fick ok att boka resa osv. Men igår vid 22 mailar Lidia att nej de kan inte alls vänta och de måste få svaren på tisdag annars kan vi inte gå vidare med ÄD!!!! När vi i panik ifråga satte varför hon inte sagt tidigare att vi måste ta detta blodprov så svara hon att hos dem tar det bara 1-2 dagar att få svar så hon trodde det var samma här!!!!! Blev så upprörd och ledsen, har inte sovit på hela natten och bara oroat oss.
Men som tur var kunde vår klinik här i Sverige ringa labbet och sätta det som akut, givetvis för en kostnad, och vi kan få svaren på måndag. Så allt ser ut att lösa sig.
Vi är otroligt missnöjda med kommunikationen och skall verkligen ta upp detta.
Känns inte som man behöver denna stress också!!!