• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Callimero, ja visst är det typiskt. Men jag verkar få alla krämpor så det är väl inte så konstigt...
    Tror ni det funkar med handledsskyddet som jag hade när jag brutit handleden? Den har liksom en metallplatta som sitter fr handflatan upp över handleden på insidan av handen.
    Vad är syftet med handledsskyddet?

• myran6801

Lisa36, välkommen till tråden och vad kul att du valt Alicante. Jag har varit där och har nu två 12 veckor gamla mirakel!

Angående prover vill jag råda dig att ta dem när du är på första besöket om du planerar att åka dit. Det är inte helt lätt att få ta dem här. Vill minnas det var cardiotype på mannen som var svårt att få ngn vc att ta då det är ett dyrt test. E2 står för Östradiol (östrogen).

• myran6801

Lisa, språket har inte varit något problem. Kontaktpersonerna är jätte duktiga på engelska och de är jätte snabba att svara på frågor per mail. Angående de andra proverna be dem skriva ut namnet på testet så att du får veta vad tex P4 står för.
    Ett tips om du ska ta prover så finns ett lab som hjälper till med det utan remisser Werlab el ngt liknande heter det. Kolla på hemsidan "fertilitetsguiden.com" där står det mer om det labbet.
    Du kan skicka el maila kopior på provsvar du har och du behöver inte övrersätta ngt.

Om det är ngt annat du undrar över är det bara att fråga.

• myran6801

Oj tryckte på skicka....

Jag är jätte nöjd med IVI Alicante och resultaten ligger här bredvid och sussar så sött. Tvillingar, en pojke och en flicka
    IVI är dyra men mkt proffsiga! Maila de olika klinikerna och känn efter vilken du tycker är bäst för jag tror de är duktiga allesammans. Alicante är lätt att ta sig till vilket kan vara en fördel tycker jag. Hör gärna av dig om det är ngt du undrar över!

• myran6801

Callimero, fantastiskt att du redan är i v26! Underbart att allt såg bra ut. Jag tror inte du behöver vara orolig att sluta med Fragmin, jag slutade i v14. Tycker absolut du ska gå ned i tid så att du kan vilka lite innan bebis kommer.
    Jag har det bra med tvillingarna som nu är tre månader. De är så gulliga och har börjat jollra och prata för fullt. De är två helt olika små individer. Men samtidigt skulle ljuga om jag inte sa att det är kämpigt med två små. Det är inte en lugn sekund!

• myran6801

Callimero, håller med om att det är märkligt de har åldersgräns på bb Sophia men de är väl rädda att de ska bli fördyrande vård med oss "äldre". Men kanske ska du vara glad att du föder på ett sjukhus med bra neovård om ditt barn behöver det. Sophia har ju inte det vad jag vet. Danderyd var bra tycker jag. Det enda jag har att klaga på var att ingen hade tid att hjälpa mig med amningen och att jag skickades hem innan den fungerade. Det blev ju flaskmatning för oss tillslut. Med tvillingar är det rätt bra men man vill ju kunna välja...
    Sköt om dig! Kram

• myran6801

Callimero, de tvingade oss inte att åka hem men ingen tog sig tid att hjälpa oss med amningen och jag var inte så insatt i hur det skulle gå till. Under alla år har jag läst på och tagit reda på så mkt kring barnlösheten så när jag äntligen blev gravid så tog orken slut. Jag lästa på väldigt lite om tex amning och annat. Så här i efterhand så var det kanske lite dumt för jag visste inget så jag kunde inte fråga. Så mitt råd, tag reda på så mkt som möjligt om amning, flaskmatning mm så du har kunskap att fråga.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?