• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

oj skickade iväg f snabbt...

...är jätte snabba att svara och allt har fungerat bra. Om ni funderar på Valencia så tycker jag att ni även skall överväga Alicante för det är lättare att ta sig dit. Direktflyg och kliniken ligger bara en halvtimme fr flygplatsen. När vi gjorde ET och även FET åkte vi hem samma dag på eftermiddagen.

• myran6801

Solen, det har gått bra f oss. Sitter här med underbara tvillingar. Vi lyckades på FET med två fina blastocyter. I vårt fall vara nog mina gamla ägg orsaken t att våra ivf försök misslyckades.
    IVI är inte inne på immunologi så om du misstänker sådana problem t er barnlöshet bör du antingen kontakta en klinik som medicinerar mot det el ev självmedicinera. Jag gjorde det för säkerhets skull när vi lyckades.
    Om det är ngt särskilt du undrar över så fråga gärna.

• myran6801

Frk. röd, nedan är de mediciner jag tog

1) kortison - Prednisolon fr cd 1 till v12. 10 mg per dag, öka 1 dag före ET till 15 mg, 3 dagar efter ET återgå till 10 mg.
    2) antibiotika - Docycyline 2x100mg, en på morgonen och en på kvällen, fr cd1 till dagen innan ET.
    3) Fragmin 5000, en injektion per dag fr samma dag som ET till v14.
    4) Trombyl 1x75mg per dag fr dagen efter ET hela graviditeten.
    5) Folsyra, tog vitamintablett gravid fr Apoteket där det ingår.
    6) Kalcium 500mg fr Apteket, bra att ta när man tar kortison.

• myran6801

Solen, ni har ju gjort fem äd försök, har ni fått ngn förklaring varför de misslyckats? Det kan ju ha immunogiska orsaker. Det finns bra trådar här på FL om det. Kroppen har överaktivt immunförsvar o stöter bort embryona. I Sverige tror inte läkarna på detta m i USA, England o Grekland finns hjälp att få. Som sagt klinikerna i Valencia o Alicante ingår i samma grupp IVI, men ni ska göra det som känns bäst f er. Lycka till!

• myran6801

Frk röd, jag fick inte antibiotika fr den Spanska kliniken. När mitt ET misslyckades, fick tidigt mf så kontaktade jag Peny på Serum kliniken i Aten o frågade vilken medicinering hon hade satt in i mitt fall (flera misslyckade ivf o en äd) då sa hon antibiotika, prednisolon, trombyl o fragmin. Eftersom jag själv var inne på det så körde jag på det. Peny skickade antibiotika.

• myran6801

Frk. röd, Peny är en fantastisk person och vill alla så väl. Jag skickade mensblod t henne f analys av hidden Clamydia och fick positivt. Så det var därför jag kontaktade henne efter våra misslyckanden. Jag tycker du ska ta en kur antibiotika, skadar inte att veta att man är infektionsfri. Men jag är iof ingen läkare. Lycka till!

• myran6801

Solen, jag har själv inte kontaktat London utan jag läste på om immunologi och tänkte att det inte skadar att självmedicinera. Jag hade inte så mkt tid då jag hunnit fylla 44 då jag kom in på det där med immunologi.
    Det är kostsamt med immunologiuttedning utomlands men det är ju bättre att hitta felet än att lägga ut massor av pengar på ivf/ÄD som inte lyckas. Det finns en jätte bra hemsida "fertilitetsguiden" som jag tycker du ska kolla för mer info.

• myran6801

Csllimero, skönt att allt såg fint ut på RUL! Bra att du skaffat handledsskydd och att du tar hand om dig ordentligt så inte blodtrycket blir högre. Har du provat yoga? Jag gick på gravidyoga hos en av BM på vår BMcentral. Det kan ju vara bra f blodtrycket. Kram

• myran6801

Jag läser just om era handledsproblem och kan säga att jag precis har fått riktigt ont i min högra tumme och handled. Det verkar vara morbus de q... när jag läser om symptomen. Har brutit den handleden för ett par år sedan så jag är säkert svagare i den.
    Var kan man köpa handledsskydden? Måste skaffa det omgående. Det blir ju massor av lyft och fix med tvillingar.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?