• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Callimero, oroa dig inte, det är tidigt än. Jag kände inget förrän hcg steg rejält och då kräktes jag en dag och sen försvann symptomen igen. Det ska gå bra denna gång!!!! Kram

• myran6801

Längtan 1970, vi hade också jätte problem att få hjälp med de där blodproverna särskilt den min man skulle ta. VC vägrade och sa de inte kunde tolka svaren men jag tror det handlade om pengar. Tillslut hjälpte min gulliga Gyn med mannens prover. Koaguleringsprovet tog jag aldrig utan tog Fragmin ändå för säkerhets skull.
    Jag har skrivit tidigare i tråden och uppmanar alla att ta alla prover som behövs på första besöket i Spanien. Så slipper man tjata här hemma.
    Du får nog helt enkelt ringa runt till olika vc el Gyn och be om hjälp. Hota vc att du listar dig på en annan om de inte hjälper till!!!!

• myran6801

Längtan70, du ska se det löser sig, oroa dig inte. Koaguleringstestet är för att se om du ev behöver blodförtunnande typ Fragmin och cardiotype tror jag är en sjukdom som man kan vara bärare på utan att ha symptom, men om båda föräldrarna har den så kan barnet få den. Den kan de lika gärna testa på donatorn så utesluter man ju det. Har för mig att vi valde att göra så istället och fick betala en slant för det. Så bra att du frågat ivi igen. Lycka till!!!

• myran6801

Längtar74, såklart tummar hålls!!! Det kommer gå bra ska du se!!! Tänk att det är dags för syskon. Kom ihåg att du var på G med din dotter när jag första gången var inne här.
    Minns inte om det var du som informerade om att BVC får info fr förlossningen som sedan går vidare till skolan? Vi har ju varit öppna hittills hos BM och på spec mödravården att vi gjort ÄD men jag vill inte att BVC och skola får den infon. Frågade läkaren idag på spec mödravården men hon visste inte.

Lycka till!!!!

• myran6801

Längtar74, toppen om du kan fråga din svägerska vilken info som går vidare till skolan och även vilken info bvc får fr förlossningen.

• myran6801

Callimero, stackars dig att du ska behöva oroa dig. Bra dock att du ska ta hcg prov och om du känner dig jätte orolig tycker jag du ska be om ett vul.
    Små blödningar i början är verkligen jätte vanligt vid ÄD eftersom kroppen inte förstått att den är gravid. Klokt att öka progesteron. Du kan oxå be att få ta ett progesterontest för att kolla att det är bra nivå, det ordinerade IVI när jag blödde. Jag hade som spottings ända till v12. Styrkekram M

• myran6801

Callimero, bra att du är ledig idag. Du gör klokt i att ligga o vila. Bra att progesteron ingick i remissen. Jag kände precis som du att det är guld värt med vår Gyn o hans fru som är så hjälpsamma och vill så väl.

Längtar74, frågade du din svägerska om vilka uppgifter BVC o skolan får?

Kram

• myran6801

Callimero, å vad glad jag blir att läsa om dina fina värden! Gör absolut som Claes säger, VILA!!!! Detta är mkt viktigare än jobbet!

Lyssna också på D:s kloka ord i meddelandet här ovan. Börja redan nu att rensa på jobbet och förbered dig på överlämning. Kan mkt väl bli så att du blir sjukskriven senare för att du ska vila.

Kram

• myran6801

Callimero, bra att du tar hand om dig.
    Min chef fick en chock när jag berättade att jag var gravid och nästa chock kom när jag sa det var två Han har hela tiden räknat kallt med mig när alla andra blir gravida eller slutar. Jag var jätte orolig hur jag skulle klara att hålla mig ifrån jobbet, som varit min bebis, men oj vad lätt det var! Kroppen liksom ställer in sig på det naturligt. Så du ska se det kommer gå fin fint!

• myran6801

Hoppfull, härligt att det snart är dags! Svårt det där med stödmediciner, de sa nej till kortison när jag frågade också i Alicante. Men jag tog det ändå på eget bevåg. Jag tog även trombyl och Fragmin.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?