• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Pippi, det blir ofta planerat kejsarsnitt med tvillingar och särskilt äldre förstagångsmammor. Efter allt vi gått igenom så känns det bra att förbereda för kejsarsnitt. Kram

• myran6801

Callimero, jag vet exakt vad du går igenom. Vi gav upp tillslut för det var ingen som kunde hjälpa oss med blodprovet. Min man ringde till och med till landstingsrådet och frågade vad man ska göra. De sa bara att det är upp till varje vc men att vi skulle ringa runt tills vi fick hjälp. Då sa min man att han kunde inte sköta sitt jobb om han skulle ägna dagarna åt att ringa runt för att eventuellt få ett ja. Trots att vi bönade och bad och sa som det var med år av sorg och barnlöshet så fick vi aldrig hjälp. Så bäst är absolut att ta proverna i Spanien. De prover du nämner ovan är inga konstiga och de finns med på remisser som läkarna har vid missfallsutredningar bl.a. Jag var nämligen hos Gyn efter mitt mf och fick då remiss på nytt hcg prov och såg då att de var med. Hade lust att bara kryssa i dem men vågade inte. Jag tror det är bra att de vill att man ska ta så många prover då kan de sätta in rätt mediciner och undvika att ngt går fel. Hoppas det löser sig med proverna. Du kan inte kolla om du kan ta blodet här och skicka det med Fedex till Spanien så slipper du resa iallafall. Vet ju att andra skickar prover till USA för analys.

• myran6801
    annaba skrev 2013-06-27 11:53:20 följande:
    Går omkring på små moln efter samtalet från gyn som kom under lunchrasten. Blodprovet igår visar på hCG 2658!!! 21/6 låg det på 305. Räknat med kalkylatorerna online så ligger det mellan de två värdena på en dubbleringstid kring 39 timmar... Hjärta

Tror att det i alla fall just för tillfället kan sägas att det nog ser ut som om åtminstone ett litet frö valt att bosätta sig därinne. Fortfarande tidigt, och fortfarande inte faran över - men ser i alla fall bra mycket bättre ut än för en vecka sen med chockbeskedet om att första ökningen låg alldeles för lågt.

Säger grattis här också!!!!{#emotions_dlg.flower}
  • myran6801

Pippi, man börjar med Fragmin och Trombyl på ET dagen. Snart är det dags för er!!!! Spännande!!! Kram

• myran6801

Callimero, du har ju gått i Falun kan du inte slå dem en signal och be om hjälp med remisser. Om du säger att du ska gå vidare med ÄD är jag säker på att de hjälper till. De verkar ju vettiga där. Ge inte upp kämpa på!

• myran6801

Jag tog Progesteron Mic och det gick ju bra . Kliniken sa jag skulle ta en på morgonen och en på kvällen. De första veckorna tog jag en mitt på dagen också för säkerhets skull.

• myran6801

Calimero, hoppas du får svar fr Alicante. Jag mår bra. Den värsta tröttheten har lagt sig vilket är skönt. Jag har fått en tydlig mage nu och mina vanliga byxor går inte att knäppa längre.

Idag fick jag mail fr kliniken som undrade hur jag mådde och om allt var bra. Känns fint att de bryr sig.

Kram

• myran6801

Callimero, jag har inte varit i Serum Aten. Men jag fick hjälp av Peny med upplägg på mediciner och hon skickade även antibiotika.

• myran6801

Mymina, å vad spännande!!!! De kommer be dig att dricka en halv liter vatten innan insättning. Om du inte druckit när du kommer till kliniken så får du vatten där. Lycka till! Håller timmarna!!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?