• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Callimero, om du får problem med att ta proverna så ta dem när du är på plats i Alicante. Jag ångrar i efterhand att vi inte gjorde det för vissa prover kunde jag aldrig ta för ingen läkare ville skriva remiss. Det var för dyra och okända tester enligt dem. Tillslut gav jag upp och frågade ivi om det verkligen var nödvändigt. De gick tillslut med på att jag inte tog dem. Men det är ju för vår egen skull vi ska ta dem egentligen.

• myran6801

Hej, kom inte ihåg exakt just nu men bla cardiotype någonting som min man skulle ta. VC vägrade och jag fick böna och be min förra gyn så hjälpte han till slut.

• myran6801

Amelie S, stort grattis till dina två små! Tänk att de är här nu! Skönt att höra att allt gått bra. Är det flickor, pojkar eller kanske en av varje. När du orkar och hinner berätta gärna mer om dina små.
    Kram

• myran6801

NyIGbg, vad roligt att höra att ni ska sätta igång med ett nytt försök snart igen. Du har inte funderat på att ta några stödmediciner? Jag vet att IVI inte ordinerar det men jag tror det kan vara bra ändå. Lycka till vännen, kram

• myran6801

NyIGbg, bra att du fått gehör för stödmediciner! Oj oj svårt val med AVA o IVI men som Germany skrev så är det ju ngt man måste fundera över det med öppen el inte donator. Tror dock personligen att IVI är ett strå vassare, har hört mkt gott om Valencia. Du som har spanskt påbrå har ju lättare med matchande donator också. Men som sagt ingen annan än du och din man kan göra valet. Ska hålla alla tummar och tår!!! Du ska se snart är du gravid!!! Ska du sätta in ett eller två, har du funderar på det? Kram

• myran6801

NyIGbg, i dokumentet man skrev på från IVI står det när man är skyldig att betala. Det bör ju vara samma regler för alla IVI kliniker så kolla det du har från Barcelona. Jag har för mig att man när som helst kunde hoppa av så länge inte donatorn hade börjat med sin stimulering. Ang att berätta för barnet så har vi ännu inte bestämt oss hur vi ska göra. Det får tiden utvisa. Men jag säger som Pippi, vi blir ju barnets biologiska mamma och vi har bar fått en liten cell till skänks.
    Jag tog antibiotika fr cd 1 till dagen innan transfer enligt ordination fr Peny i Grekland. Jag mailade henne efter vårt första misslyckade ÄD försök och frågade vad hon skulle sätta in i ett fall som mitt. Då sa hon kortison och antibiotika samt blodförtunnande. Jag körde hela det kittet.

• myran6801

NyIGbg, antibiotikan jag tog var Docycyline 100 mg morgon och kväll fr cd 1 till en dag innan transfer. Tog 10 mg kortison fr cd 1, ökade till 15 mg två dagar innan ET och gick tillbaka till 10 mg två dagar efter ET, tar fortfarande kortison fram till 12. Dagen efter ET började jag med 75 mg trombyl på morgonen och 5000 Fragmin på kvällen. Det enda IVI kände till att jag tog var Fragmin. De sa nej till övriga preparat men eftersom jag litar på Peny körde jag ändå med dem.

• myran6801

Amelie, å vad fint du beskriver er lycka! Två små flickor, vilken dubbel glädje! Visste du innan att det var två flickor el var det en överaskning? Sköt om er! Kram

• myran6801

Hej allesammans! Igår gjorde vi kub. Vi fick se båda filurna som växlade mellan att vila och sprattla omkring. De är nu ca 5 CM och armar och ben syntes tydligt. De ligger liksom i våningssäng, den ena över den andra. Den som låg nederst var lite svårare att mäta för dem kröp ihop så. Enligt BM var värdena bra, 1:1100 och 1:870. Jag är inte så insatt men jag hoppas hon har rätt. Bokade också en tid med läkaren så att vi jan gå igenom mediciner och planen framöver. Jag har önskat kejsarsnitt. Men dit är det långt kvar! Rul är bokat till i början av Augusti.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?