• vinkan1

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Grattis Ester03, underbart att höra!

Cecini - så underbart att ha kommit så långt och att än en gång få se den lille o att allt ser ok ut!

• vinkan1

Amelie, vad skönt att ha fått datum! Jag tog Trental, gick inte att få tag på i Sverige (läkaren måste som vi förstod det ha speciallicens för att få skriva ut det), så vi fick det skickat från kliniken, i Spanien heter det Pentoxillina (eller ngt liknande).

En lista var en jättebra idé!
    Kram

• vinkan1

Amelie, ja jag slutade med Trental direkt jag fick veta att jag var gravid - det var viktigt enl. läkaren. Jag har dock fortsatt med blodförtunnandd sprutor, klexane.

Ja lite trött o illamående har jag inte sluppit ifrån - men faktiskt lite bättre sen någon vecka. Imorgon ska vi på inskrivning.

• vinkan1

Hej, skriver oxå från mobilen o kan inte kopiera, så om nån vill hjälpa mig så är jag jättetacksam!

Gravid
    Vinkan1, 42 år, 2 äldre barn fr tidigare förhållande. 7 misslyckade graviditeter (6 mf/ma samt 1 avbr. pga svårt kromosonfel). ÄD - Instituto Bernabeu, Alicante, juli-12 - gravid 1:a försöket (tvillingar). BF mars-13

• vinkan1

Myran, jag har inte funderat så jättemycket på att det genetiskt inte blir mitt barn. Tillfällen när jag tänkt på det kan tex vara på en släktmiddag - då samtal uppstått för att vi upptäckt att ex.vis mina äldre barn och mitt syskons barn har något drag som går igen i släkten, då kan jag tänka på hur man skulle hantera liknande situationer i framtiden...

Men jag tror och hoppas att det inte blir en stor grej. Det kommer ju ändå vara mina/vårta barn

• vinkan1

Hej ny i GBG, jag fick ingen spruta vid insättningen av embryona.

Ang. Decapetyl så finns den i Sverige att få tag i ( ev ett annat namn), har alla medicinnamn hemma, fick den av min gynekolog. Tog den i låret. Lycka till alla ni som är på G.

• vinkan1

Hej alla! Följer er o hoppas så att allt ska gå bra! Så kul att så många är på gång nu, ska bli spännande att höra om era resor.

Med mig är det bra, är i vecka 13 nu. Andfådd o lite trött men inte så illamående längre. Hungrig hela tiden

Var precis på kub o fick toppenfina siffror. Och fick se de två små sprattla omkring! Men så nervös som innan vet jag inte om jag nånsin varit!
    Kram till alla!

• vinkan1

NyIGBG, Grattis till att nu vara ruvare! .
    Vill bara dela med mig av min erfarenhet. Ingen av alla våra embryon (8 st) klarade sig till blastocyst - fick istället två st fyrdagarsodlade (morula, tror jag det heter). Jag är nu i vecka 14, snart 15 och båda har klarat sig så här långt! Såg dem för en vecka sen o lyssnade på hjärtljud i fredags! Så jag vill bara att du ska veta att det absolut kan gå ändå(på min klinik sa de att det är många embryon som skulle kunna klara sig i livmodern men inte att odlas utanför ända till blastocyststadiet(därför satte de in en dag tidigare på mig).
    Kram o lycka till!

• vinkan1

Grattis mariposa till att vara ruvare!!!! håller tummarna stenhårt! Skönt att det kändes bra på kliniken. Kram på dig!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?