Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Grattis Ester03, underbart att höra!
Cecini - så underbart att ha kommit så långt och att än en gång få se den lille o att allt ser ok ut!
Grattis Ester03, underbart att höra!
Cecini - så underbart att ha kommit så långt och att än en gång få se den lille o att allt ser ok ut!
Amelie, vad skönt att ha fått datum! Jag tog Trental, gick inte att få tag på i Sverige (läkaren måste som vi förstod det ha speciallicens för att få skriva ut det), så vi fick det skickat från kliniken, i Spanien heter det Pentoxillina (eller ngt liknande).
En lista var en jättebra idé!
Kram
Amelie, ja jag slutade med Trental direkt jag fick veta att jag var gravid - det var viktigt enl. läkaren. Jag har dock fortsatt med blodförtunnandd sprutor, klexane.
Ja lite trött o illamående har jag inte sluppit ifrån - men faktiskt lite bättre sen någon vecka. Imorgon ska vi på inskrivning.
Hej, skriver oxå från mobilen o kan inte kopiera, så om nån vill hjälpa mig så är jag jättetacksam!
Gravid
Vinkan1, 42 år, 2 äldre barn fr tidigare förhållande. 7 misslyckade graviditeter (6 mf/ma samt 1 avbr. pga svårt kromosonfel). ÄD - Instituto Bernabeu, Alicante, juli-12 - gravid 1:a försöket (tvillingar). BF mars-13
Tack Ester för fixande med listan!
Myran, jag har inte funderat så jättemycket på att det genetiskt inte blir mitt barn. Tillfällen när jag tänkt på det kan tex vara på en släktmiddag - då samtal uppstått för att vi upptäckt att ex.vis mina äldre barn och mitt syskons barn har något drag som går igen i släkten, då kan jag tänka på hur man skulle hantera liknande situationer i framtiden...
Men jag tror och hoppas att det inte blir en stor grej. Det kommer ju ändå vara mina/vårta barn
Hej ny i GBG, jag fick ingen spruta vid insättningen av embryona.
Ang. Decapetyl så finns den i Sverige att få tag i ( ev ett annat namn), har alla medicinnamn hemma, fick den av min gynekolog. Tog den i låret. Lycka till alla ni som är på G.
Hej alla! Följer er o hoppas så att allt ska gå bra! Så kul att så många är på gång nu, ska bli spännande att höra om era resor.
Med mig är det bra, är i vecka 13 nu. Andfådd o lite trött men inte så illamående längre. Hungrig hela tiden
Var precis på kub o fick toppenfina siffror. Och fick se de två små sprattla omkring! Men så nervös som innan vet jag inte om jag nånsin varit!
Kram till alla!
NyIGBG, Grattis till att nu vara ruvare! .
Vill bara dela med mig av min erfarenhet. Ingen av alla våra embryon (8 st) klarade sig till blastocyst - fick istället två st fyrdagarsodlade (morula, tror jag det heter). Jag är nu i vecka 14, snart 15 och båda har klarat sig så här långt! Såg dem för en vecka sen o lyssnade på hjärtljud i fredags! Så jag vill bara att du ska veta att det absolut kan gå ändå(på min klinik sa de att det är många embryon som skulle kunna klara sig i livmodern men inte att odlas utanför ända till blastocyststadiet(därför satte de in en dag tidigare på mig).
Kram o lycka till!
Grattis mariposa till att vara ruvare!!!! håller tummarna stenhårt! Skönt att det kändes bra på kliniken. Kram på dig!