Hej,
Tyvärr gick det inget bra för oss. Har just kommit hem efter många timmar på gynakuten. Mitt hcg värde var bara 116 och i livmodern syntes en skugga på 2mm som eventuellt var en rest, ett tidigt mf. Det som oroade läkarna mer var något de såg vid vänster äggstock somkan vara ett X, en blodansamling. Då jag inte har några direkta smärtor eller blödning sa läkarna att kroppen tar hand om det själv. Efter många undersökningar så fick vi gå hem, men precis innan vi skulle gå frågade den ena läkaren, tänker ni försöka få barn igen, du är ju 44 år och det kan ta lång tid för hcg nivån att sjunka, och det är stor risk att ett embryo fastnar igen vid ärret vid äggledaren, vill du operera bort den nu? Där står vi i korridoren och ska svara ja eller nej. Vi var ju för sjutton i chock! Vi har inte planerat längre än tiöö denna ÄD för det var ju liksom vårt sista halmstrå. Fick tillslut fram att måste jag bestämma det nu eller kan vi höras på måndag kanske. Svaret var att det är ju inte säkert jag får opereras, men hon kanske kunde rekommendera det....
Långt inlägg, sorry.
Kram