• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Mariposa, känner mig lite svullen och trött och brösten har också blivit större. Men i övrigt känner jag ingenting. Det kan ju vara biverkningar fr progesteronet, vad vet jag. Är det ngn av er andra som tar Levaxin? Har ni justerat dosen vid graviditet? Hur mkt progynon tar ni andra?

Jag önskar vi kunde göra ul för jag vilk veta om det är ngt därinne eller ej! Men måste ju vänta tills min gyn är tillbaka.

• myran6801

NyIGbg, tror ni gör klokt i att försöka ta provet på mannen innan ni gör nästa försök och kanske kan de låta donatorn vänta in er. Ang infektioner så är det jätte viktigt att du blir av med dem innan du sätter igång med ett nytt försök. Dessutom bör din man oxå äta antibiotika för annars "hoppar" infektionerna mellan er och du kan bli smittad igen. Jag har oxå haft jätte mkt besvär med urinvägsinfektion som återkom. Då fick jag lära mig här på FL att båda parterna måste äta antibiotika. Jag skickade även prov till Peny i Grekland så jag o mannen åt en dunderkur i våras. Har du berättat om dessa besvär till kliniken i Spanien? Hormonerna vi stoppar i oss kan säkert störa balansen och tex slemhinnorna påverkas ju och med sköra slemhinnorna är det lätt att dra på sig uvi. Du ska absolut ta tag i dessa problem innan du gör ngt annat. Ang blödning, kolla att du inte fått ngn liten polyp för när jag hade det fick jag småblödningar. Min Gyn tog då bort den på ett vanligt besök.

• myran6801

AmelieS, kolla med sjukvårdsupplysningen. Vet inte hur det är med infektioner generellt men uvi ska man se upp med vid graviditet,

• myran6801

Cecini, underbart att det snart är dags! Skönt också att du mått så bra hela tiden. Har det varit planerat snitt hela tiden? Lycka till!

AmelieS, skönt att allt såg bra ut då behöver du inte oroa dig nu när ni ska resa bort.

Jag har fortfarande inga direkta symptom så det är svårt att tro på det hela. Men det är bara att vänta och se vad vul säger nästa vecka.

• myran6801

Kära Cecini, stort grattis till din son! Så underbart att allt gått bra!

En liten uppdatering fr mig. Tyvärr ser det mörkt ut för vår del. Jag hade svåra magsmärtor i slutet av förra veckan men ingen blödning så eftersom smärtan avtog åkte jag inte in till gynakuten. Men i måndags fick jag lite blod på pappret o blev såklart orolig. Tog ett gravtest med veckoindikator som visade färre veckor än ggn innan vilket tyder på att hcg nivån sjunker. Min vanliga Gyn är på semester så jag har inte kunnat göra vul som kliniken önskade redan för en vecka sedan. Ringde till en annan Gyn och fick komma akut. Hon kunde se en hinnsäck i livmodern som är alldeles för liten. Hon såg också ett misstänkt X vid vänstra äggstocken. Hon rådde mig att genast i morgonbitti åka in till gynakuten för vidare kontroller. Känner mig så ledsen och orolig. Det var inte så här jag ville det skulle gå.
    Krsm

• myran6801

Hej,

Tyvärr gick det inget bra för oss. Har just kommit hem efter många timmar på gynakuten. Mitt hcg värde var bara 116 och i livmodern syntes en skugga på 2mm som eventuellt var en rest, ett tidigt mf. Det som oroade läkarna mer var något de såg vid vänster äggstock somkan vara ett X, en blodansamling. Då jag inte har några direkta smärtor eller blödning sa läkarna att kroppen tar hand om det själv. Efter många undersökningar så fick vi gå hem, men precis innan vi skulle gå frågade den ena läkaren, tänker ni försöka få barn igen, du är ju 44 år och det kan ta lång tid för hcg nivån att sjunka, och det är stor risk att ett embryo fastnar igen vid ärret vid äggledaren, vill du operera bort den nu? Där står vi i korridoren och ska svara ja eller nej. Vi var ju för sjutton i chock! Vi har inte planerat längre än tiöö denna ÄD för det var ju liksom vårt sista halmstrå. Fick tillslut fram att måste jag bestämma det nu eller kan vi höras på måndag kanske. Svaret var att det är ju inte säkert jag får opereras, men hon kanske kunde rekommendera det....

Långt inlägg, sorry.
    Kram

• myran6801

Mariposa, måste fråga dig för de har inte svarat än fr kliniken. Hur gjorde du med doseringen av progynon och progesteron vid ditt missfall? Drappade de ned eller avslutade du tvärt? Hade du redan börkat blöda eller kom blödningen senare?

• myran6801

Mariposa, tack för ditt svar. Ja denna dag har varit en mardröm måste jag erkänna, rent psykiskt. Hoppas kliniken svarar, men jag bad Laura kolla med deras doktor så det kanske är därför svar dröjer. Om jag inte hör något ringer jag akutnumret.

• myran6801

Kära Mariposa, känner igen det där med de olika faserna väl. Har ju gått igenom 4 ivf och 2 avbrutna ivf och ett tidigt missfall efter den andra ivf:en. Men denna gång hade jag, även om jag inte ville erkänna det, så stora förhoppningar. Denna gång skulle det gå bra med fina unga ägg. Efter gårdagens långa besök på gynakuten undrar jag om den ärrbildning som upptäcktes vid äggledaren funnits där länge och kanske är en bidragande orsak till vår barnlöshet. Varför har ingen sett det? Frågan är om det är ngn ide att göra fler försök? Fick intrycket av överläkaren som undersökte mig att hon menade att risken för att det upprepas att embryot fastnar här o att jag borde ta bort äggledaren. Mycket att ta in.
    En fråga Mariposa, var hittar du länkarna med berättelser fr äd på ivi?

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?