Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Ps: mitt andra hcg var 1680. Det har mer än fördubblats varannan dag:). Ska ta ytterligare ett nytt om en vecka och VUL i slutet på nästa vecka. Åh vad spännande!! Och läskigt på samma g
Ps: mitt andra hcg var 1680. Det har mer än fördubblats varannan dag:). Ska ta ytterligare ett nytt om en vecka och VUL i slutet på nästa vecka. Åh vad spännande!! Och läskigt på samma g
Tack 42an! Ja...jag är väldigt nyfiken!!
Högsta vinsten hade ju varit två...men är lycklig bara det är något! Känner inga direkta symptom så ibland glömmer jag liksom bort att jag faktiskt är gravid..
Oroar mig lite att det inte finns något där inne alls..
Hur mår du?
Tack mymina! Har du fått något svar från din klinik angående din misslyckade behandling och ev rabatt på nästa försök ??
Tack annaba för att vi fick klarhet i frågan. Själv hade jag en annan sort nedregleringsspruta, som man skulle ta muskulärt. Då trodde jag att alla skulle tas så.
Vad skönt callimero, då kan du ta den själv:)
Jag blöder... I dag på jobbet började det. Fick molande smärta i livmodern och små hugg.. Kände hur det började sippra.. Och när jag gick på toa så jag färskt blod , ganska mycket! Tusen tankar i mitt huvud!! Är det missfall på gång? Eller är det bara tillfälligt? Vet ju så väl att blödningar är vanligt och har läst hur mycket som helst om det.. Men ändå är jag jätte rädd just nu. Det blödde en bra stund och värkte lite, men nu har det stannat av lite och jag har inte ont längre. Antar att det bara är att vänta o se.. Om det är missfall går det ju ändå inte att göra något för att stoppa det. Vill svara på era inlägg allihop men just nu känner jag mig bara deppig och kan inte riktigt muntra upp er andra.. Hoppas ni har en fin lördags kväll iallfall! Kram på er!
Tack annaba o myran! Ligger fortfarande kvar i sängen o vågar inte stiga upp.. Är så rädd.
Men jag har varit på toaletten och det har inte kommit någon mer blödning. Är bara bruna rester från blödningen i går.
Jag tar redan 3 progesteron mic om dagen..
Tycker det är så märkligt att blödningen kom så plötsligt och var kraftig!
Och att jag fick mensvärk och hugg samtidigt.
Nu oroar jag mig och känner mig inte det minsta gravid längre.. Det lilla jag kände i brösten är helt borta nu och jag känner på mig att mer blödningar kommer och att allt åker ut.
Men jag försöker verkligen tänka att ni är så många för än mig som trott likadant och det ändå gått bra!
Tack för att ni finns här o stöttar! Kram!
Hej alla! Ni är så gulliga och jag får tårar i ögonen av er omtänksamhet!
Jag vet ju så väl att det är vanligt med blödningar,men skräcken finns där ändå och trycker i bröstet.
Jag har inte blött något mer sen igår. det kommer bara lite bruna rester nu.
Men idag känner jag mig väldigt spänd i magen. och det sticker och känns som en tyngd mot livmodertappen.
Hoppas det beror på Graviditeten och inte på att något inte är som det ska..
Om jag börjar blöda igen,ringer jag gynakuten. Man kan ju alltid ringa och hoppas få prata med någon vänlig själ.
Hade ett CB gravtest hemma som visade gravid 3+. Det lugnade mig lite iallafall.
Idag har jag vilat mycket,men i morgon kallar jobbet igen.
Tack för att ni finns! Kram
Tack för att ni tänker på mig! Jag mår ganska bra. Men är orolig.
Fick en liten blödning till igår morse och i samband med den hugg mot livmodertappen..men det slutade lika fort som det började. Undrar vad det kan vara? Kanske har jag känslig livmodertapp?
Jag ska ta ett nytt hcg prov i dag och se om det stigit normalt sen förra veckan. Har det inte det vet jag ju att det är något galet och att fostret/fostren slutat utvecklas. VUL är inbokat till fredag. Då får vi veta...
Min klinik i Spanien gav mig väl inga direkta råd än att öka progesteronet (har jag redan gjort) och vila. Lite svårt när jag jobbar heltid men vilar när jag kommer hem och lyfter inget tungt på jobbet. Det får andra göra. Skyller på att jag har ont i ryggen:)
Mymina: tycker det var dålig rabatt du fick av din klinik!! Konstigt att de inte jobbar på samma sätt alla IVI kliniker?
Vi hade redan bestämt oss för att byta klinik efter denna omgången eftersom de inte lämnar några som helst garantier på antal embryos..
Vi fick inte några till frysen denna gång heller...
Xxx förstår dina tankar om en eller två.
Första gången fick vi en blastocyst insatt och det blev ju inget. Denna gång två och nu är jag gravid.
Men tror det beror på andra saker än antal embryos. Chanserna ökar visserligen med två att något fäster, men risken för tvillingar är hög.. Eller risk ser jag det inte som, ser det som jackpot:) men är man orolig att ens kropp inte klarar av två är det ju förstås en risk.
Jam08, välkommen hit! Känner med dig och tycker det är ett klokt beslut ni fattat med ÄD.
En erfarenhet jag vill dela med mig av ang IVI klinikerna är att det är mycket smidigare att ta sig till Alicante än Valencia!! Annars är de nog ganska lika.
Vi har fått stanna där nere i en hel vecka varje gång pga att de ville ha färska simmare till befruktningen i vårt fall. Passade på att ha lite semester samtidigt men en riktig semester blev det ju inte med alla tankar och oro om hur det skulle gå. Sen är jag inte riktigt förtjust att semestra i en storstad..
Callimero: är ni på gång nu???
Kram till er alla fina tjejer!!!
Förstår din oro callimero om det här med den manliga faktorn..man vill ju ha någon slags garanti att det blir något att sätta in!! Det är så mycket känslor och även mycket pengar vi lägger ner, jobbigt när det blir ovisst!
Kommer försöka stötta dig så gott jag kan här på tråden!
Det är så skönt att vi har varandra här när ingen annan vet vad vi går igenom!
Mitt hcg i dag låg på 16210.
Känner mig lättad!! Och fick hoppet tillbaka!Inga mer blödningar heller, har ökat progynovan med.
Nu är jag väldigt nervös för fredagens VUL!!! Vad finns det där inne???
I dag kom också illamåendet och darrningarna i kroppen..
Så nog händer det något:) (inte så jag kräks men är matt och har ingen matlust)
Så mår jag aldrig annars!! Är alltid frisk o matglad:))
KRAM
Strandhem: jag ska på VUL nu på fredag och då är jag bara i v 6+1
Vet inte de kommer se men min klinik ville att jag skulle göra ett så här tidigt.
Jag kommer boka ett till ganska snart igen. Eftersom jag går privat kan jag göra hur många jag vill bara vi betalar:)
Skönt att höra att allt är fint med dig o de små! Härligt med två på en gång tycker jag!
Jam, ni behöver inte stanna en hel vecka om de har din mans simmare i frysen. Han kan lämna när ni åker ner första gången och då stannar man bara en dag. När ni sen ska göra ET räcker det att ni är där dagen innan till dagen efter.
Vi hade inga simmare i frysen, därför blev det så här.
Vi hade redan bestämt oss att prova AVA Riga nästa gång . Nya kliniken. Mest för att det är smidigt att ta sig dit, men också för att det blir lite billigare.
När man ska betala för sitt tredje försök har det ju redan sinat i kassan ordentligt..
Vi valde IVI Valencia först för vi ansåg lite att man får nog vad man betalar för.
(Men nu när vi är mer pålästa så vet vi att så inte alltid är fallet)
Och så är de väldigt duktiga på att odla fram fina bladtocyster. De överstimulerar inte sina donatorer så därför blir det inte alltid så många ägg.
Men det blir bra kvalité och donatorerna är ofta unga studenter.
och de garanterar tror jag minst 8 st.
Sen ska de befruktas och odlas och risken är ju att många faller bort på vägen. Men chansen blir också större för de som klarar sig till blastocyst stadiet. Men här har man ingen garanti tyvärr.
Vi fick bara en kvar till ET första gången , men det var också en del andra saker som strulade den gången så de såg det själva som de hade misslyckats. Därför fick vi ett nytt försök för halva priset.
Denna gång blev det två kvar som fick flytta in till mig.
Och jag hoppas att båda av dem har stannat och vill stanna kvar...