• Karin71

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

MiaFia, jag vet inte heller men maila direkt, de brukar svara snabbt. Då får du expertisens råd.
    Lycka till!

• Karin71

idag ringde de från IVI och berättade att "jag" hade fått 12 fertiliserade ägg! Hurra! Nu håller vi tummarna att det finns kvar på måndag. Då ringer de igen och berättar "status på äggen". Nu får jag börja med progesteronet och förbereda livmodern på att ta emot ett embryo. Så spännande. Nu håller jag tummarna!Glad

• Karin71

Nytt samtal från Valencia idag! De gratulerade till att 9 av de fertiliserade äggen som fortfarande lever och frodas!
    Imorgon åker jag till Valencia! Åh så spännande! Återföringen blir på onsdag em eller på torsdag!
    GladGladGladGladGladSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

• Karin71

Nu är det gjort! På självaste vårdagsjämningsdagen! De ringde 11:30 och bad mig infinna mig kl 14 idag. Sagt & gjort. Innan själva återföringen fick jag en elektronmikroskopiskt bild på själva blastocysten. Otroligt kul. Allt gick superbra och nu är det bara att vänta och se. Håller tummarna! Lycka till alla ni andra "out there"! Kram

• Karin71

Tack Pippi70 och Myran6801! Stannar i Spanien till på fredag men önskar nu att jag kunde ändra biljetten till söndag med tanke på vädret! Idag ar vi haft strålande sol och 24 grader! De vill att jag tar ett B-HCG 1/4, men det blir sannolikt inte förrän 2/4 eftersom det är annandagpåsk den 1:a. Så jag behöver "bara" vänta 10 dagar på svaret! Det blev ett embryo som sattes in. Det är mitt första försök så därför vill man prova med ett. Allt var oerhört professionellt och det kändes extra kul med bilden på "min" blastocyst! Kram på Er!

• Karin71

Ja krya på dig Myran! Är relativt säker på att sprutan påverkar ditt immunförsvar men stress/oro gör det definitivt och dessutom har vi haft en ovanligt lång influensa/förkylnings säsong! Drick mycket varmt nu och gärna med färsk ingefära i (om du tror på det). Jag vet att det snurra miljoner tankar nu men försök och tänk positivt. Det ska gå! Allt annat är otänkbart! Håller tummar och tår & krya på dig

• Karin71

Vill önska er alla en trevlig helg. Nu är jag på väg hem igen. Skönt, även om värmen gärna skulle gå följa med...

Jag vill tacka för all värme och support i den här tråden. Jag vet att många av er har kämpat länge och fortsätter med samma kämparglöd och trots alla motgångar ändå har energin/orken/värmen kvar att stödja oss andra här! Ni är verkligen ett fantastiskt gäng!

Trevlig helg!

Kram!

Yes we can!!!
  • Karin71

Skönt att höra att du mår bättre Myran6801! Håller med alla om huvudvärken, fy vad den är jobbig. Dessutom känner jag av yrsel sen jag började med Progynonet. Det kommer och går, men ibland svajar det till.
    Jag måste säga att det här med att vänta är INTE min grej. Fy vad jag tycker att det är jobbigt att inte veta. Ena sekunden är jag säker på att det ska bli ett plus och andra sekunden är jag övertygad om att det kommer att bli ett minus! Kan inte någon uppfinna ett snabbare test???? Nu är det 6 dagar kvar....
    Har några av er gjort ett hemma-urin-prov innan blodprovet? I så fall när tog ni det och gav det rätt resultat...? Bara undrar.....
    Ha en bra vecka! GladSolig

• Karin71

Hoppsan!
    Fick just reda på att man INTE ska ta ingefära om man försöker att bli gravid! Hade ingen aning om det och jag beklagar att jag har rekommenderat det! Hoppas att du inte lydde mitt råd Myran6801. Sorry!!
    Kram
    Karin

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?