• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Ny i Gbg, blir nyfiken, hur fick din man hjälp med blodproverna, min man är nämligen oxå blodgivare. Men de tester som han behöver ta nu är cystis fibros och carytype, var det dessa din man tog oxå? IVI vill att han tar dem nämligen.

Tyvärr ingen Spanien resa inbokad just nu.

Kram

• myran6801

Serverina, välkommen hit. Vi kontaktade Spanien just av den anledningen att de har hög success rate. Bl.a. tror jag det beror på att de noggranna med att ta olika prover innan och dels för att donatorerna är yngre kvinnor än tex i Norden. För oss spelar ingen roll att det är anonym donator men för att få ersättning fr Fk krävs numer öppen donator. Kliniken matchar donatorn med ditt och din mans utseende men man får inte välja yrke mm på IVI. Jag har varit lite orolig inför just det här med donator men kliniken har försäkrar att man är noga med matchningen. Som någon annan här inne har sagt tidigare så har de ju sitt rykte att tänka på. De har sagt till oss att det kan ta ngt längre tid att hitta en lämplig donator pga vårt skandinaviska utseende, men det handlar ändå bara om max sex månader.

• myran6801

Ny i Gbg, tusen tack för tips att kliniken gjorde cystic fibros testet på donatorn för 205 euro istället för på mannen. Jag mailade kliniken om det och de sa att de kunde de visst göra. Så kan de redan nu sätta igång att söka donator medans vi kämpar vidare med resten av blodproverna. Jippi vi spar tid och kanske lite närmare drömmen om barn, vem vet!

Idag lyssnade jag på gårdagens sommarpratare, Klara Zimmergren, som pratade om barnlöshet. Så mycket som jag kände igen!

• myran6801

Ny i Gbg, de kanske sa det men jag trodde vi lätt skulle kunna ta alla prover hemma gratis så jag noterade aldrig det.

• myran6801

Germany, vi kör nog lite dubbelt. Men med tanke på mina tidigare resultat och min ålder är Äd nog det enda vettiga. Dock kan det ju ev ta lite tid innan donator är funnen så vi kanske hinner en Ivf. Vi får se. Var i kontakt med ivi igår och om vi kan tänka oss frusna ägg vilket vi kan så kan det gå fortare.

Och du, hur är din plan?

• myran6801

Mariposa, vad spännande att ni ska sätta igång redan i september! Vilken klinik går du på? Till oss sa kliniken att det tar lite tid att hitta donator eftersom både jag o min man har mkt skandinaviskt utseende. Lycka till! Kram

• myran6801

Ny i Gbg, tyvärr har jag inte vägarna förbi Götet men säger som Mariposa om du kommer förbi Stockholm så finns jag här!

• myran6801

Ny i Gbg, super trevligt om vi kan få till en träff när du är i Stockholm!

Jag har fått DHEA från en FL vän som är gravid nu. Min tanke var att ta dem nu under hemmaförsöken men har inte vågat riktigt. Hemmaförsök är nog ganska meningslöst för vår del, varför skulle det funka nu helt plötsligt efter alla år
    Mina dåliga ägg är nog boven i dramat...,,

• myran6801

Germany, du gör helt rätt att ha en plan B parallellt med Ivf för tiden går så jäkla snabbt när man är inne i denna barnkarusell!! De nästan fyra år som vi har hållit på sa bara vips så var de borta. Enda resultatet är att jag blivit äldre och Ivf klinikerna inte vill ta i en med tång Om man vänder sig till de mer noggranna klinikerna för äd så tar det oxå lite tid. Så mitt råd är att du redan nu verkligen kollar upp olika kliniker och faktiskt kontaktar dem så att bollen är i rullning när du väl bestämt dig. Förhoppningsvis behöver du aldrig ta deras hjälp men då är det ju bara att lägga ner projektet då.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?