Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Mariposa - Fina nyheter om att båda 2 små har fäst. GRATTIS!
Rädslan och oron kommer vi aldrig i från, tyvärr. Men dina ord om att du i allafall försöker lägga oron och ångesten åt sidan låter bra! Små korta stunder då & då av en hyfsat normal tilvaro under graviditetens varje dag där vi också kan känna spirande glädje och ett skutt i bröstet av att veta att det tagit sig är ändå bättre än ett ständigt dåligt mående. Jag är väl själv alls inget bra exempel på att vara den där orolösa gravida kvinnan....men även om min graviditet i början var fruktansvärd jobbig så fanns det i grunden ändå en stark vilja och önskan att få må bättre och så har det blivit allteftersom tiden gått. Så alla ni som blivit gravida nu kan jag mkt väl sätta mig in i eran skräckblandade känsla om hur det hela ska gå.....men jag tror det kommer att gå bra för er :)
Ni har fina embryon insatta och de har fäst och ni klarar av dag efter dag och för varje dag som går så blir de små ändå starkare och starkare. Och jag tror inte du Mariposa kommer att ha sådan otur 2 ggr om att dina små levande varelser inom dig inte ska få stanna kvar hos dig hela vägen fram denna gång, det finns inte på världkartan (för mig när jag tänker på det i allfall).
Ni är många som väntar tvillingar och det känns säkert ändå mer orosamt då det är lite annat än att bära endast 1 barn. Men vet ni vad? Jag tror det kommer att gå alldeles galant (optmist i grund och botten :).
Ni kommer att få ännu bättre mödravårdskontroller än oss andra och BM kommer att uppmärksamma era små i minsta detalj. Det jag önskar er alla är nu att ni är kanske mer rädda om er och att ni tillåter er att vara egoistiska och enbart tänka på er och era barns bästa. Ta det lugnt när ni behöver det och kan, sjukskriv er om ni känner er slutkörda osv. Det är en så kort period i era liv som ni ändå är gravida så låt er och era små få komma i första hand så ska nog allt gå galant fram till era förlossingar.
Hujeda mig! Ursäkta om jag skriver på....men fingrarna smattrar dessvärre fortare än vad jag nästan hinner tänka när jag skriver så det blir tydligen lätt en hel roman nästan . Men ögna igenon bara och lusläs inte alla gånger så ska det nog gå bra, ha ha!