• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Pippi70 skrev 2013-05-21 19:47:44 följande:
    Hej!
    Jag fick svar från min IVF läkare i dag och hon tycker också att jag ska ta stödmediciner som trombyl och predisolon vid nästa försök . Skönt att bli tagen på allvar, hon är en fantastiskt bra läkare som verkligen lyssnar.
    // kram på er
    Tror vi har haft samma läkare. Verkligen en toppenläkare!
    Är glad för att du fått gehör och får dessa utskrivna då av henne, antar jag?
    Har du fått något mer konkret besked om hur kompensationen blir vid erat nästa försök?
    Kram till dig också.

Ypke - Avundas inte dig som ruvar....det är....precis som du skriver både nervöst och man nojar nåt väldans över vad resultatet ska visa och man nojar över att gå på toaletten och hela den baletten. Men snart vet du, hoppas på något riktigt bra! :)

Myran - Jag känner ett glädjeskutt i mitt hjärta när jag läser inlägg från dig Solig. Tänk att du nu sett 2 tickande hjärtan och att du betar av dag för dag, vecka för vecka av din graviditet. Detta skall bara gå bra ska du se!

• germany
    Pippi - Låter jättelovande allt det som du skriver om. Tror du kommer att släppa på en hel del press i sommar när du vet att det mesta kommer att ordna sig till ett ännu bättre försök i Augusti. Himla bra att ni skrev det där brevet, annars kanske det ändå har gått dom obermärkta förbi? Väldigt bra klinik som tar till sig och faktiskt kompenserar när allt inte bliivt så bra. Glad för din skull att ni nu kanske kan njuta av sommaren och ladda batterierna fullt ut tills det är dags igen.

Åh, inte ska du vara orolig att du ska behöva vara ensam här i tråden och försvinna till min tråd inte. Meningen med den tråden är att man ska kunna skriva om sin graviditet fullt ut utan att behöva klampa andra kanske känsliga kämpare på tårna....vilket jag tror det skulle bli om man väljer att skriva om sin graviditet fullt ut i just kämpartrådarna.

Själv så hänger jag kvar i mina favorittrådar oavsett om jag nu känner stor glädje över att kunna få uttrycka mig med allt som rör just graviditet i den nystartade gravidtråden för kämpare som jag känner till och har följt under en längre tid. Så jag är övertygad om att du kommer att känna samma fina & varma stöd här när det börjar drar ihop sig för dig under sensommaren. Fast visst hoppas jag att det blir en efter en som blir gravid både här och i andra trådar, det kan jag inte sticka under stolen med Solig 

Jag njuter av semesterledighet och det fina vädret som är idag, känns att sommaren verkligen är helt på ingång nu {#emotions_dlg.flower}
  • germany
    Ypke skrev 2013-05-22 10:57:05 följande:
    Nojiga tanten här. Undrar om det förekommer att man börjar få sin mens innan TD vid misslyckad ÄD, trots progynon och progesteron? Alltså ska man se det som ett gott tecken att inte ha börjat blöda än?
    Jag vet inte hur det är med ÄD, men vid vårt senaste misslyckade IVF så hade jag både progynon och progestron och jag fick min mens innan jag ens hann komma till TD (har ingen gång lyckats komma ända fram till TD utan mensen har alltid infunnit sig först. Men detta är säket olika från person till person, som med mkt annat, skulle jag tro.)

Så absolut att det är ett gott tecken att du inte börjat blöda (fast skulle du göra det så kan du ändå vara gravid....för blödningar är usch & fy (i hate them)  alltför vanliga, även vid graviditet)
  • germany
    Ypke skrev 2013-05-22 13:51:55 följande:
    Ja, det låter ju positivt, Germany ... Vet du hur hög dos progynon du åt?

Det är för övrigt roligt att du håller dig kvar i svårt-att-få-barn-trådarna  
    Jag tog  1 tablett 2 ggr / dag. 1 tablett var 2 mg.
    Du kanske äter högre dos?
    Skulle som sagt ta dessa fram till graviditetstest....men hann aldrig innan min dumma blödning kom.

• germany

Uppåt - Det finns en bra tråd här på forumet som heter: Ersättning för vård/äggdonation utomlands

NY i GBG - Skönt att läsa att du nu siktar framåt mot ett nytt försök och att du dessutom verkar ha att göra med en riktigt bra läkare som är mera proffs utöver det vanliga. Ser fram emot att du också lyckas vid ert kommande försök. Hoppas också att du finner kraft & styrka nu under sommaren (antar att det blir till hösten ni sätter igång?)
    Kram och kul att höra ifrån dig, har tänkt på dig titt som tätt vart du tagit vägen.

• germany

Goaste Myran Skrattande, vad glädjande att höra att dina 2 små filurer verkar hänga med som de ska.
    Varje dag som går lägger du bakom dig och du kommer säkert någon gång våga tro på de fina små mirakel du nu bär inom dig. Låt allt ta sin tid och sköt om dig och lyssna fullt ut på din kropp.

Ypke - Jättetråkigt att läsa om att det inte gick vägen. Finns inga ord som tröstar egentligen. Men hoppas frysis kan funger bättre, samt då med fler stödmediciner (alltid värt att prova om du inte gjort det tidigare?)

Callimero - Men har du testat idag något? Så lesamt för dig också om det inte tagit sig. Hur många ggr kan man fråga för sig själv och för andra hur himla svårt det ska vara att få ett plus....egentligen?!

Styrkramar till dig & Ypke.

• germany

Myran, du får en hälsning här också Glad, det är du så himla väl värd efter allt du har fått gå igenom för att komma dit du nu är och för allt som du tvingas stå ut med när du nu äntligen är gravid.
    Sätt dig nu ute i det fina vädret ikväll med din man och klappa magen och ta in lugnet att dina små fortfarande är utom fara. Kram.

• germany

Karin 71 - Varför ska det behöva vara så mkt oro för oss alla med våra graviditeter? Inte nog med att vi fått kämpa på olika sätt för att komma dit....när vi väl är där så får inte allt rulla på som på räls.

Förstår att du är jätterädd för resultatet. Jag håller med om att 9 mm är stort på nackkuppklarning, men det händer faktiskt att KUB ger fel resultat åt båda håll, dvs dåligt resultat kan i en del fall ändå ge friska  barn fast man inte trodde det kunde vara möljligt och så då att ett bra KUB resultat chockande nog kan ha gett barn med avvikelser (risken finns alltid, men är förstås mkt mindre om man får ett fint resultat).

Skönt att du ändå snart får göra fostervattensprov så att du snabbt får veta hur det ligger till och även om jag förstår att du känner att chanserna är väldigt små att allt ska se bra ut så hoppas jag ändå att just ditt barn är en av dom som faktiskt ändå trotsar sifforna och visar sig vara friskt.

Styrkekram, tänker på dig och din situation och tycker att det är så himla orättvist att allt inte bara kan få gå som på räls Rynkar på näsanHjärta

Myran - Jag tror du inte behöver vara så jätte orolig för dina blödningar då det nog är lättare att det uppstår sådana pga av att du väntar tvillingar bla samt att du fått uppkollat 2 ggr att allt ändå ser bra ut.
    Men av egen erfarenhet så vet jag ju att man inte tänker så själv när man sitter där med dessa jobbiga blödningar och bara känner sig skräckslagen över vad som ska hända & ske.

Försök bara ta det lugnare nu ett tag och vila mkt. Snart är det dags för dig att göra KUB och tiden dit kommer att gå fort. Och när du får se dina små igen och att dina blödningar verkar harmlösa (om de nu tänker vara envisa och fortsätta ända dit fram) så kommer du att känna dig ännu lite lugnare.

Det ska tydligen inte gå som en dans för oss kämpare, varför kan man ju undra. Men det jag vet är att vi alla kommer att bli bra mammor som säkerligen också har en helt annan känsla och inblick över hur oerhört stort det är att få barn och att det minsann inte är en självklar gåva....som jag nog tror att många som skaffar barn lätt som en plätt inte kan sätta sig in i hur det faktiskt kan vara att tvingas kämpa som vi alla gjort / gör.

Mariposa - Hur går det för dig? Berätta lite, om du har lust? Glad

Kram till er alla fina! Jag tycker ni alla är så väl värda att lyckas och det så snart som möjligt.

• germany

Mymina - Jag hoppas att det kommer att gå bra för dig nu. Jobbigt med att det försenas, men bättre sent än aldrig. Snart är det Juli och din tur att lyckas! Solig

• germany
    mariposa skrev 2013-06-01 12:00:49 följande:
    Germany, du är gullig som frågar hur jag mår. Jag är helt knockad av trötthet. Jag förmår inte göra ngt. Känner mig olustig och utsvulten. Så här mådde jag ju förra gången också, men jag hoppas att det går bättre m denna graviditet... På måndag har jag ultraljud. Nervöst.

Kram Germany och alla andra! Karin, jag kan inte sluta tänka på dig...
    Skrattande Jag tycker ditt mående låter toppen!! Förlåt Tungan ute, det tycker säkert inte du som sitter mitt i det dåliga mående och känner dig både hungrig och tärd :) Men det tyder ju på något väääldigt fint som gör så att du mår som du mår. Inom några veckor så är jag övertygad om att du kommer att må bättre.

Så spännande med ultraljud på måndag! Tänk om du också väntar tvillingar! Det vore undebart då du inte hade det så roligt sist du var gravid. Nu kanske du kompenseras på något sätt och kommer att få föda 2 fina barn. Om ultraljudet "bara" visar ett så är det ett otroligt stort och enormt mirakel oavsett Solig.
    Ska hålla tummar för dig imorgon och ska bli jättespännande att se dig uppdatera sen.

PS: Efter det kanske du vågar komma och hälsa på i min fina tråd där vi tålmodigt väntar in er andra. :)

Kram.
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?