• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Callimero: jo...vi undrar också om det kan vara en tillfällig svacka.. Vi närmare eftertanke hade vi inte haft sex på två veckor innan pga av att vi var ifrån varandra så länge...

Och det har vi förstått nu efteråt att det kan ha en negativ effekt på spermakvaliten... Men någon sådan information har vi inte fått utan något vi läst oss till själva.

Avhållsamhet i 3-4 dagar innan sa de, men inte att det var viktigt att det inte var längre än så.. Suck:(

Nu har vi iallafall skrivit ett långt brev och tror och hoppas de försöker göra oss nöjda. De har ju ett väldigt gott rykte och det ska de vara måna om anser jag.

Får vi inte gehör på våra önskemål har vi redan nu börjar snegla på AVA i Riga.

Tyckommig: hur lång kötid är det där?

Hur är din uppfattning om kliniken?

Känns som även där har det varit lite strul med tanke på att de just har blivit uppköpta.

Mymina: spännande att det snart börjar bli dax för dig! Modigt att göra detta som singel!!

Och nu har du hittat Karin här som också sitter i samma båt:)

Sänder all lycka till din behandling och hoppas att det kommer leda till ett plus!

Mariposa: håller tummarna för ett stort plus nu när testdagen närmar sig!

Kram på er alla?

• Pippi70

Hej mymina. Jag fick mens två dagar efter sista p-pillret. Tror det är vanligt att det tar 1-4 dagar ungefär.

Vilken klinik går du på? Lite annorlunda upplägg. Men låter bra tycker jag med två VUL och så nära inpå ET.

Själv gjorde jag bara ett och det när jag ätit progynova i 10 dagar, sen tog det ytterligare 18 dagar innan ET blev av...

Detta är bl.a. En av sakerna vi tagit upp till IVI .. De har svarat och lovar att gå igenom alla våra frågor och även återkomma med ev kompensation till nästa försök.

Det känns bra.

Trevlig helg alla!! Kram!

• Pippi70

Ykpe: såg att du blivit ruvare nu:)) hoppas allt går bra nu. Håller mina tummar för dig! Kram

• Pippi70

Ypke : Tror det är positivt att bli sjuk tätt inpå ET , då får immunförsvaret annat att lägga sin kraft på än att motarbeta en graviditet:) men det är bara mina egna spekulationer.. Hoppas du Kryar på dig snart.

• Pippi70

Strandhem: är ledsen för din skull! Vet verkligen hur det känns när man äntligen börjar tro på att det faktiskt kan funka denna gång... Men så spricker drömmen och allt blir så tomt och meningslöst...

Tillåt dig att vara ledsen, gråt, skriv, och du ska se att du snart blickar framåt igen och känna hopp!

Tyvärr går det aldrig riktigt att säga varför det inte "tar" sig.. Oj vad jag har grubblat över just det där... Vad som blev fel... Och framförallt om det är fel på mig..

Har ni fler embryos i frysen?

Hur går ni vidare? Ge inte upp!! Styrkekram !

Myran: vad skönt att du inte fått mer blödningar. Tänker på dig:) ta en dag i taget.

Miafia: jag är också Såå nyfiken om du har en eller två små i magen!!

Jag tror det är två... Verkar vara en trend i denna tråd:)

Tyckommig: gulligt att du tänker på mig:).tänker på dig med:) hoppas du får nån klarhet i dina sköldkötelsproblem..jobbigt att gå omkring med all denna oro hela tiden, som om inte graviditeten var nog!

Mariposa: håller stenhårt i alla mina fingrar för dig!!

Ego:

Vi har nu fått svar från IVI, de tar väldigt allvarligt och seriöst på vårt fall.

Och svarat och förklarat på alla våra funderingar.

De är väldigt ledsna att vi bara fick ett embryo, med så många fina ägg som fanns från början och bra kvalité på spermier( de var inte dåliga.. Bara något trötta, fick vi förklarat för oss) så ska utdelningen på embryos bli betydligt större än ett embryo.

För detta har vi nu fått ett rejält nedsatt pris till nästa försök.

En otrolig lättnad!! Det garanterar ju fortfarande ingen graviditet men visst ökar den med fler försök!!

Det kommer ske nångång i augusti.

Känner mig inte riktigt mentalt redo ännu.

I sommar ska jag försöka leva lite, inte tänka så mycket, bara vara..

Ta hand om kropp o själ.

Behöver en paus och ladda mina batterier. Är så vansinnigt trött hela tiden och stressad.

Tusen kramar till alla!

• Pippi70

Mariposa: stort grattis! Underbara nyheter:) en dag i taget nu, förstår att det är en stor oro och du vill spola fram tiden lite, spola över den här jobbiga första tiden. Men den här gången kommer allt gå bra!

Simba: redan i v19! Härligt :) stort grattis till dig med!

Kul att du kikade in och berättade. Kram

Miafia: I know it:) grattis till tvillingar. Hoppas den lilla klarar sig! Sänder lite extra tankar till den.. Kram

Germany: önskar allra högst just nu att även jag får tillhöra gruppen med gravida. Jag brukar tillslut få som jag vill:) vi ses där senare till hösten! Men tills dess är jag jätteglad att du tittar in här och stödjer både mig o andra. Kram

Hoppfull: välkommen:)

Myran: tänker på dig! När du äntligen får se deras små hjärtan ticka hoppas jag att du kan slappna av lite och kanske snart börja njuta. Men förstår att du inte vill ta ut något i förskott. Måste kännas lite overkligt att verkligen vara gravid efter så lång tid och så många bakslag...men denna gång händer det! Och det kommer gå bra! Kram på dig

Nej, jag har inte ordnat alla stödmediciner ännu. Ska rådfråga med min läkare här hemma, men har inte hunnit ännu.

Lite mycke nu..

Stora kramar på er alla andra med!!

• Pippi70

Strandhem o emmaoper: på IVI kliniken i Valencia som vi går på är det inte standard att ta kortison eller blodförtunnande.

Jag har frågat nu inför vårt andra försök om det skulle öka våra chanser men nej de tror inte på det alls.

Och ändå har de så hög succés rate ...

Jag har även rådfrågat min IVFläkare här hemma, men har inte fått svar ännu. Om hon anser att det kan hjälpa och att det inte är farligt att ta så tänker jag göra det även om IVI inte tycker jag ska.

Kram

• Pippi70

Myran: håller också mina tummar för att du får se två små hjärtan ticka på ultraljudet i morgon!!!!

• Pippi70

Åh vad skönt myran!! Stort grattis:)

Ett steg längre i rätt riktning!

Obs, jag har Inboxat dej med lite frågor../ kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?