Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Cecini- vad ofantligt spännande!
Lycka till på tisdag och hör av dig!
Kram
Cecini- vad ofantligt spännande!
Lycka till på tisdag och hör av dig!
Kram
Ååååhhh, G R A T T I S mamma Cecini!
Vilken underbar nyhet! <3
Kära Myran!
Nu blir jag bedrövad. Jag tänker på dig! Det var då det värsta. En stor och varm kram!
Hej Pippi!
Ett spännande första steg-pirrigt! Du blir väl omhändertagen där! Ja, om du får standardprotokollet så är det p-piller, nedreglerande spruta, östrogentabl och sist progestronvagitorier. Om jag inte missminner så tog det ca sex v från p-pillerstart till ET för mig.
MEN jag hoppas på ditt Ivf-försök först och främst! Håll oss uppdaterade! :)
Kram
Vilken vidrig dag Myran, jag är ledsen för din skull. Jag hade redan fasat ut både progynonen och vaggisarna när mitt missfall kom. Hoppas att de svarar hur du ska göra omgående! Ring klinikens "Urgent"nummer om de inte svarat innan 17? Vilken chock det måste ha varit för dig på gynakuten. Det låter ju kanske klokt att ta bort äggledaren och det borde väl inte vara en fråga om om du får opereras.
Myran, man går igenom flera faser; chock, sorg, tomhet... De första dagarna kände jag "aldrig att jag utsätter mig för det här igen". Jag har plöjt IVI´s forums ÄDtrådar och det har varit lite terapi. Att se den oändligt långa listan med gravida och nyblivna mammor är som en morot. De allra, allra flesta uppnår sin dröm även om vissa blir väldigt utmanade och får försöka både en, två, tre och kanske fyra gånger. Många av kvinnorna på listan är 40+! Önskar jag kunde göra något för dig, i mina tankar sänder jag en bamsekram!
På IVI's hemsida allra längst ner till vänster finns länk t forumet. Det finns internationella trådar bla på engelska, dock skrivs det ej så mkt där. Sidorna på spanska om äggdonation är välbesökta och många skriver. Det är i en av de trådarna det finns en gigantiskt lång lista. Jag har lärt mig mkt av att läsa där. I de mer 'svåra' fallen m upprepade missfall el då implantation ej sker, görs grundliga analyser av livmoder och blod etc. Fler stödjande mediciner sätts in. Många av de knepigare 'fallen' kommer i mål tillslut.
Myran, visst har ni ngra kvar i frysen? Mot bakgrund av vad som nu hänt och er tidigare historia, så måste de på IVI nu vägleda er. Tfn.kontakt m er läkare borde gå att ordna?
Stor kram
Hej Myris! Ett frysförsök i Valencia går på 1950 euro, - 200 euro i avdrag då vi ej gör ultraljuden där, så 1750 euro. Troligtvis har Alicante liknande pris. Och blev embryona infrysta så är de förhoppningsvis av bra virke. Om du visste hur mkt jag hoppas för din skull. F-n att det skulle gå sådär.
Kram
Längtar74- hur har ni det där hemma? Jag är nyfiken!
Kram
Amelie-vad oroligt. Hoppas att det får flyta på utan problem framöver! Jag är också kluven till det här m två embryon. Tråkigt att det blir en kostnadsfråga; resa+själva frysförsöket i sig kostar ju en slant och då vill man maximera chanserna.
Längtar-jag har en fråga till dig! Visst ändrades din medicinering mellan första och andra försöket? Minns du vilken skillnad det var? För att lugna mig själv inför ett nytt försök samlar jag all info jag kan. Dina ord om dottern låter helt magiska, vilken lycka!
Stor kram!
Germany-kram vännen! <3