• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Ypke: jag fick inga biverkningar av östrogentabletterna, kanske påverkade det min sömn lite, jag vet inte.

Men jag har för mig att det skrivits lite om det tidigare i tråden. Tror absolut det kan vara en biverkning.

Hur ligger ditt blodtryck annars?

Om du normalt har lite högre tycker jag du ska kolla upp det. Bra att du frågat Din klinik i Finland! Ett stort lycka till med din ÄD där! KRAM

• Pippi70

Hej alla. I går kunde jag inte hålla mig längre... Tog ett gravtest ( på kvällen) men hade inte varit på toa på flera timmar.. Det var toknegativt:((

Har gråtit halva natten och nu känns allt bara tomt...

Jag ska testa igen på onsdag då Jag har den riktiga testdagen... Men är säker på att det är kört.

Vet inte riktigt hur vi ska göra nu....:(

Kram på er alla Goa!

• Pippi70

Åh, myran!! Det är så jobbigt med denna oron om allt som kan gå fel!

Hoppas av hela mitt hjärta att det du kände inte var något nytt X,

Men förstår din oro.

Ska du ta nytt hcg prov i dag?

Stor kram!!

Tack Karin!!! Du ger mig också lite mer hopp om ett plus:). Kram

• Pippi70

myran: Kommer du ihåg när du fick smärtor i sidan förra gången du var gravid?
    Visst var det lite senare? Och hcg värdet då var lägre då med redan från början?
    Tror säkert du jämnför allt med hur det var sist och blir livrädd vid minsta lilla tecken. 
    Om du får riktigt ont tycker jag också att du ska uppsöka akuten..
    .det är klart att de inte kan göra något för att stoppa ett ev X,men att få veta att allt ser ok ut
    kan lugna dig psykiskt och få dig att slappna av!
    Det här är ju en psykisk terror!!  

Vad jobbigt med era blödningar Karin o TyckOmMig! Är det färskt blod som kommer ut?
    Om det är klumpar betyder det ofta att det är gammalt blod som klumpat sig...och jag har för mig att
    om blodet inte är klarrött och färskt så är det oftast ingen fara.

Ett MA kommer också med kraftiga smärtor,menssmärtor men mycket mycket kraftigare.

Hoppas att era blödningar snart slutar upp helt så ni kan börja njuta av ert tillstånd.

Jag ligger i soffan och orkar inte ta mig för nånting...har iochförsig jobbat 12 timmar...så då är det nog ok att
    lata sig lite....Ligger och tycker lite synd om mig själv...Varför blev det inga embryon till frysen??
    Då hade detta misslyckandet inte känts så hårt...Ett FET är ju inte så komplicerat och då hade vi kunnat åka ner snart igen och fått det snabbt gjort...och inte så dyrt heller.
    Känns tungt att behöva betala 90000 igen för..ja vad? Det vet man inte.
    Även om vi var nöjda med kliniken i sin helhet så kanske vi ser oss om efter något som är lite billigare??
    Vet faktiskt inte just nu...Har också väldigt svårt att sticka från jobbet nu med kort varsel för att vara borta
    en hel vecka,som vi var sist...kanske om vi väljer frysta ägg så kan vi planera in det bättre.
    Hoppas verkligen de har min mans simmare kvar i frysen i så fall...annars måste vi ju dit tidigt iallafall.
    Tusen tankar i mitt huvud som vanligt....

men först ska jag vänta in onsdagens test....KRAM

• Pippi70

Germany: tack snälla söta du för din kunskap och ditt stöd!!

Och myran för dina goda råd på vad vi ska ta upp med kliniken.

Tänker liksom så här att när man söker sig till en sån " ledande proffsig" klinik som dessutom är väldigt dyr så får man bästa vården...? Men så är det nog inte alltid.. De lever nog mycket på sitt namn.. Men duktiga är de säkert med så hög procent som lyckas.

Tänker att nu när vi misslyckats med detta första försök( vilket vi också kunde räkna med...men vi räknade inte riktigt med att inte få något till frysen) så hoppas man ju att de gör mer till nästa försök.. Mer prover, mer undersökningar och mer stödmediciner, att de ska föröka få veta varför den inte fäste??? .

Har bara skummat lite om immonologi..

Lite svårt att förstå det där när mycket info är på engelska... Inte min starka sida.

Har ju tänkt att jag faktiskt har fått tre barn som blev till på första försöket alla tre.. Men det var när jag var ung. 18,20 och 27 år.. Mycket har kanske hänt sen dess förutom att mina ägg har sinat...

Men jag har ett starkt immunförsvar... Blir aldrig sjuk inte ens förkyld eller magsjuk.. Har nog inte varit på 15-16 år.... Kanske är det något??

Men har heller inga allergier, ledbesvär, rematism eller annat som kännetecknar immun problem..

Suck....

Ha en fin Valborg alla trådvänner:) kram

• Pippi70

TyckOmMig: Wow:) Tvillingar igen! Grattis Grattis!! Vad skönt att få veta att allt såg bra ut, då kan du slappna av lite hoppas jag.

Längtar 74: tack för ditt inlägg, det gav hopp, stort grattis till din lilla tjej.

Det blev minus för mig i morse när jag testade:( men nu kom det ju inte som en överraskning.. Den värsta biten var redan avklarad så det var bara ett konstaterande...

Tror inte jag behöver göra blodprov nu när det inte visade n

• Pippi70

Forts: visade något på Stickan..

Ska meila kliniken i dag o fråga hur jag ska, vet inte heller om jag ska sluta med hormonerna direkt. Avvaktar svar från dem först.

Vi kommer prova igen, om det är ca 65% som lyckas så hoppas vi ju att det blir våran tur nästa gång. Någon måste ju också tyvärr dra nitlotten:(

Än så länge tänker vi inte byta klinik..

Hoppas på bra respons från dem och att de lyssnar på våra åsikter och funderingar.

Har funderat på att prova mer stödmediciner nästa gång, men hur får man tag på dem om ingen läkare vill skriva ut recept?

MiaFia: ja jag är lyckligt lottad som har mina tre fina barn.

Men min man har inga barn och längtan efter ett gemensamt( eller två) är väldigt stor!

Myran: tänker på dig, hoppas dina känningar i sidan inte blir värre. Ni är så värda detta plus!! Kram!

Callimero: välkommen hit till tråden!

Bra att ni redan har en plan B, det hjälpte mig mycket när jag gjorde IVF... Eller försökte.. Men hoppas att det lyckas nu för er!

Spännande med det här med priming.

Kram på er Alla!!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?