• tummen1

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej Miafia,
    Min man lämnade när vi var nere första gången så de frös ned dem och äggen var också frysta. De sa att det inte gör någon skillnad på resultatet.
    Det är jätte bra om ni tar alla prover innan ni åker ned för de är mycket dyrare att ta där. Skönt att göra det i god tid med så man slipper oroa sig för om de skall hinna bli färdiga i tid.
    Vi fick välj själva hur många ägg som skulle sättas in och efter tre misslyckade ivf försök så valde vi två då det känns som man har större chans. Aldrig trodde jag att båda skulle klara sig.
    Önskar dig lycka till!!!

• tummen1

Hej miafia 2012,
    Ang oddsen för tvillingar med två ägg sa läkaren till oss att det var 60% chans att bli gravid och blev jag gravid var det 40% chans att det var tvillingar.
    Vi satte in två vid varje ivf försök så mycket därför ville vi göra det vid äd också för att ha så stor chans som möjligt.
    Trodde ju aldrig att det skulle funka men det gjorde det :) Är idag i v 13+3 (v 14) och känner dem sparka :)
    Lycka till!!

• tummen1

Hej nyigbg!
    Ja det mest kritiska är över och kuben gick super. Men tyvärr är illamåendet kvar, fick ny medicin idag så jag hoppas på den.
    Blev sjukskriven en månad till.
    Men jag skall inte klaga är överlycklig över de två därinne även om det skall bli skönt när de kommer ut :)
    Tänker på dig!!!!
    Kram

• tummen1

Jag håller både tummar och tår för att det skall gå vägen myran!!!
    Stor kram

• tummen1

Hej nyigbg, spännande med nytt försök i januari. Har du kollat med kvinnokliniken? De hjälpte oss med alla våra tester.
    Önskar dig all lycka denna gången.
    Kram

• tummen1

Nej Myran vilken tuff dag!!
    Så orättvist att det skall vara så svårt att få en lycklig graviditet!
    Jag hoppas ni finner kraft att försöka igen!
    Stor kram

• tummen1

Stort grattis Cecini!!!!
    Han är verkligen ett mirakel! Jag längtar till våra tvillingar kommer till världen. Det är tungt redan nu trots att jag bara är i vecka 22.
    Så underbart att höra att funderingar och tvivel är borta. Själv har jag mycket funderingar ang donatorn nu men samtidigt så känner jag sådan kärlek till denna kvinna som hjälpt oss komma dit vi är påväg idag.
    Kram

• tummen1

Hej Pippi,
    Ang det där med chans att det blir tvillingar så sa de till oss att det är 60% chans att man blir gravid och blir man det så är det 40% chans att det blir tvillingar.
    Imorgon går jag in i v 27 :)
    Lycka till!!!

• tummen1

Hej nyigbg och alla ni andra!
    Jag är nu i vecka 30+0 med tvillingarna, en flicka och en pojke. Det är helt fantastiskt (även om det är super tungt och ibland blir jag galen på min stora mage) att det lyckades på första försöket med äggdonation. Alla tvivel vi hade innan vi beslutade oss för denna väg är som bortblåsta och barnen i magen är verkligen mina och ingen annans. Vi är väldigt öppna med att vi gjort en äggdonation och alla vi mött är verkligen så stöttande och tycker det är lika fantastisk som vi.
    I början var jag rädd för vad andra skulle tycka men nu bryr jag mig inte och är så öppen som jag vill vara och det känns jätte skönt.
    Jag önskar er alla ett så stort lycka till som det bara finns. Det är alla värda för det är kämpigt så ofta och mycket mediciner mm.
    Jag valde också att gå till en psykolog på mvc i början av graviditeten och prata om allt från ivf försöken till damm hahaha :)
    Kan verkligen rekommendera detta och det har verkligen stärkt mig och förberett mig för att bli tvillingmamma.
    Stor kram till er alla!!!

• tummen1

Hej alla!
    Ville bara ge er lite hopp!! I lördags kom våra tvillingar till världen. Jag fick värkar natten till fredag och vi åkte in på morgonen och fick sprutor och dropp för att stoppa det eftersom jag då var i 33+3. Men tillslut på lördagen så beslutade man att gör kejsarsnitt då jag ville göra detta. 14:15 kom Ellie, 2085 g och 14:16 kom Charlie, 2385 g.
    Just nu ligger vi på neo på Mölndal då de kom så tidigt men de mår bra och vi längtar alla hem.
    Resan hit har varit lång och jobbig, det vet vi ju alla som gått igenom både ivf och äggdonation men nu när man har sina små hjärtan var det så värt det!
    Önskar så att alla lyckas få sina hjärtebarn!!!
    Stor kram till er som kämpar!!!!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?