Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Hej ts. Vi har gjort äggdonation på Institut Marques i Barcelona. Blev gravid på första färsk försöket men missfall i v 6. Därefter gjorde vi en återföring av två frysta ägg (jag hade inga större förhoppningar på att det skulle funka, med tanke på att statistiken säger att färska embryon ger bästa graviditets utfallen) men jag är nu gravid v 13+4 med en flicka . Jag kan varmt rekommendera denna klinik, alla vi har träffat har enligt vår uppfattning varit super proffsiga och vi har fått ett mycket bra intryck. En av anledningarna till att vi valde dem är att de faktiskt garanterar minst 6 st mogna äggceller vid varje donation, det har vi inte hittat någon annanstans. Vi valde i och för sig att använda oss av deras "refunding program" som vi tyckte var den bästa lösningen får vår del. Om någon annan som har gjort äggdonation tidigare läser detta inlägg, skulle jag gärna vilja höra hur ni har trappat ner progesteron och östrogen? Jag är super nervös för att få missfall när jag börjar trappa ned medicinerna.