• mva1970

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej alla fantastiska kvinnor här Glad {#emotions_dlg.flower}

Googlade på äggdonation i Spanien och hamnade på denna tråd som jag läst från start fram till dags datum.
    Jag har själv en väldigt lång historia bakom mig som jag inte än vet vilken väg den tar. Det jag hoppas på och undersöker just nu är just detta med äggdonation och det inger verkligen hopp att läsa era historier!

Har mailat klinikerna i Barcelona för kostnadsförslag samt att jag läst alla era inlägg och förstått att det plockar till med undersökningar, mediciner m m. Har dock inte fått någon riktig uppfattning om vad man totalt får räkna med i totalkostnad. Förstår att det beror på situationen men är det en rimlig uppskattning att man får räkna med ca 100.000 kr?

Stort Lycka till allihopa!!! 

• mva1970

Har ni någon uppfattning om att göra det i Danmark, är inte klinikerna där lika välrenommerade eller är väntetiden lång? Man läser mest om FInland och Spanien men det känns egentligen som att Danmark skulle ligga närmare till hands. En fundering bara

• mva1970

Tack maja01 för ditt svar. Vad betalade ni för garantiprogrammet på kliniken i Spanien?

• mva1970

Tack så mycket tummen1. Självklart mycket pengar och lika självklart är det ovärderligt om det fungerar!!
    IVI, är det Institut Marques?  

• mva1970

Just ja, en annan fundering: hur många gånger behöver man åka dit förutsatt att det fungerar vid första försöket; två resor eller fler? 
    Läst en del om kliniken i Tallin, verkar som om priset är nästan hälften, men vad jag förstått har de inte någon garanti alls. Är det någon klinik ni känner till eller har kollat upp? 
    Det är lite av en djungel och jag är helt ny på det här... 

• mva1970

Jag förstår. Det känns tryggt att er svenska läkare dessutom rekommenderar IVI. Gud vad spännande med er resa alldeles snart!! Är det inte pirrigt?

MIn historia är lite komplicerad, men kanske inte helt unik. Nej vi har inte gjort IVF - vi har inte ens försökt bli gravida...

Jag vet dessvärre ännu inte idag om jag har min kille med mig på det här och det är förstås otroligt frustrerande.
    Jag är 42 år så det brinner i knutarna på många sätt. Vi träffades för 12 år sedan, min kille var aldrig riktigt beredd på att skaffa barn. Tiden gick och jag hoppades in i det längsta att han skulle ändra sig tills det tog slut för tre år sedan, då var jag 39.

Har inte lyckats att träffa någon annan som vill något seriöst och för drygt ett halvår sedan fick vi ihop det igen, jag och min fd. Har nu fått domen att jag är på väh in i ett för tidigt klimakterium, har dåliga amh- och fsh-värden så att få egna bebisar är inte längre möjligt vad jag har förstått. Och dessutom har min kille ännu inte kommit underfund med om han vill försöka ens..., detta kom fram förra veckan då jag fick besked om amh-värdet och berättade för honom.
    Måste återigen ha ett av otaliga svåra samtal med honom.

Det låter förstås jättemärkligt i andras öron då jag försöker sammanfatta vår situation och ni undrar förstås varför jag inte omedelbart lämnar honom. Vi har så lång historia ihop och det finns inget entydigt svar på den frågan men jag inser förstås att jag måste göra denna resa själv, oavsett om han beslutar för sig för att följa med eller inte Rynkar på näsan

Så det kan bli tal om "äggdonation för ensamstående kvinnor" också...phhhu, situationen är förstås väldigt pressande även om jag blir hoppfull av att det förhoppningsvis inte är helt kört ännu....

• mva1970

Det är inte meningen att föra in tråden på helt annat ämne än TS och alla ni som stöttar varandra mitt i processen. Ville bara förklara mitt dilemma som uppstått.. och tack för responsen snälla ni. Helt sant det du säger tummen1.
    Ja jag har kontaktat Storken och de har ännu inte ÄD som alternativ svarade de idag. 
    Kollar upp båda alternativen i Bcn, Finland och Estland just nu.
    Kram! 

• mva1970

Tack snälla mariposa. Ja, jag försöker vara stark.... Fortsättning följer. Kram till er alla!

• mva1970

Härligt att läsa tummen1!! Vad kollar de på UL i det här skedet? 
    Har varit så mycket i Barcelona och bott där en liten tid så klart det finns en viss förkärlek och känsla till den staden. Hoppas att ni får en superlyckosam resa på alla vis!! 

• mva1970

och TS är där nu om jag inte missförstått det hela? Den 21:a är det dags väl? Så spännande!!!

• mva1970

Vill bara skicka en massa pepp och goda tankar till er alla ruvare här, blir rörd av att läsa om resorna ni gjort och gör {#emotions_dlg.flower}

Följer utveckligen här med spänning!

Jag och min kille ska nu, för första gången på 12 år försöka bli gravida på egen hand...vi har ju aldrig provat, av olika skäl, sååå många turer och jag är nu 42. MIna ägg är dessutom dödsdömda, men jag vill iaf ge det några månader - kanske någon där uppe tycker att det är min tur.. så vi ligger lågt med ÄD en stund till. Förnuftsmässigt borde det inte kunna bli något men jag tror inte att jag får ro innan jag åtminstone testat Solig

• mva1970

Mariposa, stort grattis!!! Fantastiskt, njut och ta dagen som den kommer - stanna i den bra-iga känslan Härliga nyheter att läsa ikväll! Kram

• mva1970

Tummen!!! Har väntat på ditt plus!! Ryser i hela kroppen och blir nästan tårögd av att läsa det. Ååå vad härligt, det här blir bara bättre och bättre Heja alla kommande bebisar!

• mva1970

Det verkar som om bara halva inläggen kommer med. Skulle skriva Kram till er modiga och starka kvinnor/mammor!

• mva1970

Hej allihopa! Vilket gäng ð??? fantastiskt att läsa om er och förstås sorgligt för er som har det jobbigt med allt just nu. Följer er med spänning vid tillfälle och det händer ju massor här från gång till gång! Vad roligt att ni har träffats och fått utbyta erfarenheter IRL!

Har skrivit väldigt lite själv eftersom vi nu beslutat att prova att bli gravida på naturlig väg, för att kunna få ro inombords med att vi åtminstone gett det en chans. Är medveten om de minimala chanserna pga min ålder (42) och mina usla värden både gällande AMH och FSH, myomoperation och på väg in i tidigt klimakterium. Två testmånader har nu passerat och vi kör på ett tag till innan det är dags att gå vidare med ÄD. funderar på akupunktur som sista åtgärd men det kanske bara är slöseri med tid och pengar, jag vet inte.

Många tankar och kramar till er allihopa!!!

• mva1970

Hej allihopa och jättegrattis Callimero! Jag följer er här med jämna mellanrum och hoppas att det snart är dags för mig också att ge mig in i detta. Min relation är dessvärre över och jag kommer att göra ÄD på egen hand här framöver. Har sådan beslutsångest med det ekonomiska. Bor i Sthlm och hela min släkt uppe i norr. Ska jag sälja min lgh för att få loss pengar, flytta "hem" med all hjälp det innebär att jag kan få då..? Har ju mitt liv här men föräldrar där uppe..släkt och några vänner. Detta är kanske inte en relevant fråga i denna tråd men ville bara ventilera lite.. Vilken klinik ska man välja; Spanien, Grekland, Finland el Lettland.. Många funderingar då man ska dra hela lasset ensam. Tiden rusar och jag är 43 år. Kram till er alla underbara

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?