Inlägg från: Nr 14 |Visa alla inlägg
  • Nr 14

Ni som har skolskjuts till barnen, se hit!!!

Hejsan!
    I vår kommun har de policyn att barn i lågstadiet har rätt till skolskjuts om det är mer än 2 km från mantalsskrivan adressen till skolan. För mellanstadiet är det 3 km. De som nu har rätt till skolskjuts till vår skola hämtas vid hemmet/postlådan typ.

Nu vill kommunen flytta hela mellanstadiet, åk 4-6 till en större skola i grannstan. Det blir över 6 km. Detta är nåt vi föräldrar absolut inte vill eftersom kommunen då tänker låta våra barn samåka med högstadieeleverna... Meningen är att alla mellanstadiebarn ska gå till skolan (de som alltså inte nu har rätt till skolskjuts pga för kort avstånd) för att där hoppa på bussen och åka dessa 6 km.

Men om de som alltså nu (som går i vår lilla skola) har rätt till skolskjuts blir hämtade vid hemmet borde då inte alla mellanstadieelver bli det, när det blir långt mer än 3 km till skolan? Ingen jag kontaktat hittills i kommunen kan svara mig vare sig politiker eller tjänstemän så nu förlitar jag mig till er här på FL!!!

Hur är det för era barn? Berätta så kan jag hänvisa detta till de som bestämmer i vår kommun!!!

Svar på tråden Ni som har skolskjuts till barnen, se hit!!!