Inlägg från: Jkpg Deluxe |Visa alla inlägg
  • Jkpg Deluxe

Får snart magsår...era kvällsrutiner med era 2 åringar snälla

Varvar ner vid 17-18 tiden (släcker ner så det blir myspys i hela lägenheten)...äter kvällsmat och ser på bolibompa/datorn/dvd en liten stund...borstar tänderna och byter blöja, läser böcker 15-30 min i vår säng, sedan lägger han sig i sin säng (som står precis brevid min och är en växa-säng) med snuttefilt och gosedjur, (har en nattlampa tänd), jag sjunger "godnattvisor 3-4 st) och säger "Godnatt, mamma älskar dig jättemyyycket (pussar i pannan) sov gott, vi ses imorgon!" sen ligger jag brevid på min egen säng och oftast somnar han inom 5-30 min!
    Ibland somnar jag med! ;)

OBS! Sonen sover inte längre på dagen utan är vaken 12 tim ganska precis! från ca 07.15 till 19.15 är standard!

• Jkpg Deluxe
    Flickan och kråkan skrev 2012-04-22 21:09:24 följande:
    Båda mina sov gärna och länge när de var 2 år. Det måste inte betyda att de behöver det. Mina gjorde det inte. Klarade en hel dag fint, även om de var rejält trötta på kvällen vid 19-tiden då vi nattade. Min yngsta är snart 3 år och tar fortfarande jättegärna en tuppis på dagen om man lägger sig och gosar med honom, men då är han av förklarliga skäl inte trött på kvällen och skulle vi försöka natta vanlig tid så skulle vi få vilda protester och han skulle inte somna.

Om det är så att hon behöver sova på dagen och eventuellt sover sent så tror jag faktiskt att ni helt enkelt får stå ut med att hon är uppe sent på kvällarna tills ni plockar vilan. Jag hade i så fall lagt ner kvällskampen och haft henne uppe bra mycket längre och så somnat lugnt sent.
    instämmer med den erfarenheten åxå...om vår 2-åring får så sover han 1,5-2 tim mitt på dagen, MEN han "behöver" det inte..han klarar att vara vaken 12 tim (ganska precis 07:15-19:15) och däckar istället en timme tidigare än förut och sover som en liten gris hela natten istället! 
    När han fått sova 1,5-2 timmar är han hur jobbig som helst att lägga...!! ;) 
  • Jkpg Deluxe

det har varit en tuff övergångsperiod på några veckor men helt klart värt det!!!

Svar på tråden Får snart magsår...era kvällsrutiner med era 2 åringar snälla