• Mariohn

Täcker du över barnvagnen med en filt när det är varmt för att skydda barnet mot solen?

Folk är ju lite lätt dumma i huvudet. Som om man behöver läsa en artikel för att kunna räkna ut en sådan sak. Jag vill helt ärligt lappa till folk som inte begriper bättre. 

• Mariohn
    Liiza skrev 2012-04-19 20:09:24 följande:
    Jag såg en barnvagn senast idag som var helt täckt  av en tjock lurvig filt...
    Jag är inte förvånad. Föräldrarna är förmodligen syskon med varandra. 
  • Mariohn
    Dr Mupp skrev 2012-04-19 20:13:38 följande:
    Inavelsgraden måste vara hög i Sverige för det är många som går runt med helt täckta vagnar. 

Själv blev jag utskälld av en mamma när jag sa att hon skulle öppna upp till sin bebis. Juli 30+ ute. Bebisen låg i vinteråkpåse samtidigt som mamma gick runt i linne och kjol. 
    Jag säger ju att folk är dumma i huvudet. Jag skojar inte.
  • Mariohn
    Epic Fail skrev 2012-04-19 21:18:01 följande:
    Jaha och vem syftar du på nu? Inte mig hoppas jag!
    Jag kan i alla fall säga det att jag aldrig har gjort så utan att läsa en jäkla artikel. Därav min förvåning över att jag faktiskt ser folk på stan ha en filt över barnvagnen i sommarvärmen.
    Varför skulle jag syfta på dig?  
  • Mariohn
    Epic Fail skrev 2012-04-19 21:23:26 följande:
    För det var jag som hade skrivit ts och läst den artikeln.. Men misstolkade nog dig då. Sorry!
    Haha ja nu ser jag ju att det kunde tolkas så. Det ser ju ut som om jag menade att du tydligen behövde läsa en artikel för att fatta...Men så menade jag inte. Förlåt! Jag menade att det är tragiskt att människor är så befriade från vanligt bondförnuft att det ens behöver skrivas en artikel ! {#emotions_dlg.flower}
  • Mariohn
    Epic Fail skrev 2012-04-19 21:26:15 följande:
    Uhh, stackars barn ... Kan det inte gå riktigt illa i vissa lägen? Typ faller in i koma eller någon om de blir för varma? Börja krampa?
    Barnet kan dö. Spädbarn är mer känsliga för värme än för kyla och det är fullt möjligt att barn slutar andas när deras föräldrar kokar soppa på dem i deras egna inälvor. 
Svar på tråden Täcker du över barnvagnen med en filt när det är varmt för att skydda barnet mot solen?